۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین آیت‌الله حسن‌زاده آملی در کسب علم و دانش هیچ کوتاهی نداشت
کد خبر: ۳۵۲۸۵۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۱۳ ساعت: ۱۵:۴۰ ↗ لینک کوتاه

یکی از شاگردان علامه آملی:

آیت‌الله حسن‌زاده آملی در کسب علم و دانش هیچ کوتاهی نداشت/ نماز اول وقت از تاکیدات علامه بود

حجت الاسلام ضیایی گفت: این استاد مجاهد همواره بر نماز اول وقت تاکید داشته و سفارش کرده است که در حال نیایش با خدا اشک بریزید چه بساکه این عشق و عاشقی با معبود، دل‌ها را جلا می‌دهد.

آیت‌الله حسن‌زاده آملی در کسب علم و دانش هیچ کوتاهی نداشت
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت‌اسلام ضیایی در مراسم بزرگداشت عالم ربانی آیت الله حسن زاده آملی که در مسجد شیخ‌الاسلام قزوین برگزار شد، اظهار کرد: علامه مرحوم آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی، فقیهی متبحر و چهره‌ای آشنا برای عموم کسانی است که در‌ عرفان و فلسفه و معارف دست دارند؛ این عالم فرزانه بیشترعمر خود را صرف پژوهش و تدریس سپری کرد.

وی افزود: دست‌یابی به عالم و استادان بزرگ کار کسی است که توفیق داشته باشد تا از علم این بزرگان بهره‌ ببرد و از آن سرچشمه زلال دانشمندان و عالمان استفاده کند.

شاگرد علامه حسن‌زاده آملی بیان کرد: علامه آملی از افرادی بود که توانست سال‌ها در محضر استادان بزرگی مانند آیت‌الله شعرانی، حکیم مهدی الهی قمشه‌ای، شیخ محمدحسین فاضل درسی از فضیلت و دانش سرشار فرا گیرد.

ضیایی ابراز کرد: علامه حسن‌زاده آملی در جستجوی علم کوتاهی نمی‌کرد و سخت درتلاش بود و هر خستگی‌ را به جان می‌خرید؛ تحقیق و تفحص در پژوهش از جمله ویژگی‌ آن بزرگوار بود.

وی اذعان کرد: این علامه مجاهد در تحصیل و تحقیق زحمات فراوانی کشید به طوری که توانست در زمینه‌های فقه، فلسفه، اخلاق، عرفان، کلام، ریاضیات، نجوم، ادبیات عربی و فارسی، علوم طبیعی، طب قدیم، علوم غریبه و باطنی کسب علم کند.

شاگرد حسن‌زاده آملی بیان کرد: این استاد بزرگ تب شعری بالا داشت به طوری که یک دیوان شعر به نام "دفتر دل" دارد که 19 فصل است و تمام فصل‌های آن با بسم الله‌الرحمن‌الرحیم آغاز می‌شود؛ وی مطرح کرده که جز چند بیت از اشعار، مابقی در عالم خواب به او الهام شده و در دفتری به ثبت رسانیده است.

ضیایی در پایان گفت: این استاد مجاهد همواره بر نماز اول وقت تاکید داشته و سفارش کرده است که در حال نیایش با خدا اشک بریزید چه بساکه این عشق و عاشقی با معبود، دل‌ها را جلا می‌دهد.

انتهای پیام/۱۹۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان