۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین عزاداری دهه آخر صفر در ۶۰۰ نقطه شهر قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۵۲۷۹۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۱۰ ساعت: ۱۱:۵۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر کانون‌های خدمت آستان رضوی در قزوین:

عزاداری دهه آخر صفر در ۶۰۰ نقطه شهر قزوین برگزار می‌شود/ فعالیت ۱۵۰ کانون رضوی در استان

حسنعلی نوروزی گفت: ۵۰۰ الی ۶۰۰ نقطه و هیئت برای ایام عزاداری آخر ماه صفر و برگزاری مراسم اصلی و محوری در ایام شهادت امام رضا (ع) را درنظر داریم تا در هر شهرستان و در مرکز استان یک برنامه به عنوان اصلی و محوری برگزار شود.

عزاداری دهه آخر صفر در ۶۰۰ نقطه شهر قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، حسنعلی نوروزی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات آستان قدس رضوی در استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با تشکیل کانون‌های خدمت رضوی و حضور یاوران در سطح کشور، خدمات مناسبی در طول ایام سال در مناطق محروم و حاشیه شهرها برای نیازمندان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی برای دهه آخر صفر پیش‌بینی شده است، افزود: لوگوی «همه خادم‌الرضا هستیم، نجات انسان رسمی مسلمانی ست» به عنوان لوگوی اصلی و شعار این دهه طراحی شده است.

دبیر کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی در استان قزوین بیان کرد: علاوه بر خدماتی که توسط خادمیاران در طول سال انجام می‌شود، حال و هوای امام رضایی، عزداری و سبک زندگی رضوی در این ایام باید تبلیغ و ترویج شود.

فعالیت 150 کانون رضوی در استان قزوین

نوروزی عنوان کرد: باتوجه به محدودیت‌های کرونایی موجود و عدم برگزاری برنامه‌های فرهنگی و عزداری، برگزاری پویش روضه‌های خانگی را درنظر داریم؛ علاقمندان می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه و ثبت‌نام در این پویش در روضه‌های خانگی شرکت کنند.

وی اذعان کرد: 150 کانون در استان فعال بوده و این کانون‌ها در اکثر نقاط استان مستقر است؛ کانون‌های موضوعی و تخصصی همچون کانون فضای مجازی و رسانه می‌تواند در حوزه اطلاع‌رسانی کمک داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: 500 الی 600 نقطه و هیئت برای ایام عزاداری آخر ماه صفر پیش‌بینی شده است؛ برگزاری مراسم اصلی و محوری در ایام شهادت امام رضا (ع) را درنظر داریم تا در هر شهرستان و در مرکز استان یک برنامه به عنوان اصلی و محوری برگزار شود.

نوروزی یادآور شد: مراسم عزاداری در شهرستان آبیک در 12 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد ولیعصر (عج)، در شهرستان البرز در روز ۱۳ مهر ماه در مسجد حضرت ابوالفضل بعد از نماز مغرب و عشاء، در شهرستان آوج ۱۴ مهر از ساعت 16 الی 18 بعدازظهر و در بوئین زهرا در 15 مهرماه همزمان با شهادت امام رضا(ع) از ساعت 16 الی 18 در پارک امیرالمؤمنین برگزار می‌شود.

برگزاری ویژه برنامه در سالروز شهادت امام رضا(ع)در قزوین

وی مطرح کرد: برنامه‌هایی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در روز پنج شنبه ۱۵مهر همزمان با شام غریبان امام رضا (ع) بعد از نماز مغرب و عشاء در جوار شهدای گمنام در تپه نورالشهداء برگزار می‌شود.

دبیر کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی در استان قزوین تصریح کرد: علاوه بر آن، خادمیاران به مراکز دیگر همچون مراکز سالمندان، بیمارستان‌ها وغسالخانه‌ها مراجعه و برنامه‌های فرهنگی را جاری می‌کنند.

نوروزی طرح «نذر شفا» را از جمله برنامه‌های دیگر عنوان کرد و ادامه داد: خادمیاران در مراکز درمانی و واکسیناسیون حضور پیدا کرده و به روند درمانی کمک می‌کنند یا در حوزه تجهیزات وتأمین داروهای مخصوص کرونایی کمک می‌کنند.

ارائه بیش از 180هزار نوع خدمت توسط خادمان رضوی

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه دهه آخر ماه صفر دهه ویژه‌ای است، 182 هزار و 498 نوع خدمت به مبلغ دو میلیارد و 730 میلیون تومان توسط خادمان در چند روز گذشته انجام شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: تهیه ارزاق، انجام قربانی، برگزاری روضه‌های خانگی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع نان، تهیه و توزیع لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان، اطعام رضوی، ارائه خدمات بهداشتی، تهیه و توزیع آش نذری، تهیه لوازم منزل خانه‌های محروم، تهیه جهیزیه برای نوعروسان، تعمیر منازل محرومان و تهیه گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان از جمله اقدامات انجام شده است.

نوروزی مطرح کرد: مجالس روضه‌های خانگی به صورت متفاوت و انتخابی برنامه‌ریزی شده است که ارسال رایگان بسته‌های متبرک رضوی در راستای تقویت و تسهیل روضه‌های خانگی،اعزامسخنران ومداح اهل بیت (ع) برای برپایی محفل روضه خانگی و ارسال صندوقچه روضه‌های خانگی برای فضازی از جمله این برنامه‌هاست.

وی اذعان کرد: موکب محبان امام رضا(ع) به منظور ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی راه‌اندازی شد اما به دلیل شرایط کرونایی و عدم اعزام موکب به کربلا، با استقرار موکب در مشهد مقدس،خدمات به زائران امام رضا(ع) از ابتدای مهرماه ارائه می‌شود.

این مقام مسئول در پایان ابراز کرد: هم‌اکنون چهار هزار خادمیار و 340 نفر یاور رضوی در استان قزوین فعال هستند و خدمات را به زائران ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان