۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آمار اعزام زائران اربعین استان قزوین صددرصد تحقق یافت
کد خبر: ۳۵۲۶۴۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۳ ساعت: ۹:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات قزوین:

آمار اعزام زائران اربعین استان قزوین صددرصد تحقق یافت

مهدی طاهرخانی گفت: صددرصد از خادمان و مواکب، مجوز اعزام خود به عراق را دریافت کرده‌اند و آمار اعزام زائران استان قزوین صددرصد تحقق یافته است تا علاقمندان به خدمت‌گذاری در اربعین حضور داشته باشند.

آمار اعزام زائران اربعین استان قزوین صددرصد تحقق یافت

مهدی طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: حماسه پیاده‌روی اربعین اجتماع بزرگی از مذاهب و ملیت‌ها است که مردمان آزاده جهان را در خود جای داده و این امر به لطف خداوند متعال و با زحمات و خون‌ شهدای مدافع حرم از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی فراهم شد.

وی با اشاره به سهمیه اعزام زائرین اربعین به کشور عراق افزود: باتوجه به اینکه تعدادی از مواکب طی سال‌های گذشته برای ارائه خدمات در نجف و مسیر پیاده‌روی حضور پیدا می‌کردند، این توفیق به تعدادی از این مواکب از جمله مواکب استان قزوین داده شده تا بار دیگر به زائران خدمات ارائه کنند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین بیان کرد: علی رغم محدودیت تردد و حضور مواکب به صورت هوایی، طبیعی است که تعدادی موکب در فضای معنوی پیاده‌روی اربعین حضور پیدا کنند.

اعزام 40 موکب قزوین به عراق

طاهرخانی اذعان کرد: نزدیک به 40 موکب از استان قزوین برای اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده بودند؛ 700 نفر از ستاد اربعین کشور جهت اعزام به استان قزوین تخصیص داده شد.

وی گفت: بعد از اطلاع‌رسانی‌های لازم، نزدیک به 600 نفر از خادمان در بین مواکب اعلام آمادگی کردند و بعد از سِیر مراحل و اعلام اسامی این مواکب به ستادباسازی عتبات عالیات کشور، تعداد 400 نفر از خادمان در یک مرحله و 200 نفر در مرحله بعد (در مجموع 600 نفر) توانستند ویزای خود را دریافت کنند.

مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین یادآور شد: صددرصد از خادمان مواکب، مجوز اعزام خود به عراق را دریافت کرده؛ بنابراین آمار استان قزوین صددرصد تحقق یافته تا علاقمندان به خدمت‌گذاری در اربعین حضور داشته باشند.

ساخت بزرگترین صحن حضرت زینب(س) در شهر کربلا

طاهرخانی مطرح کرد: ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین در طول سال در بازسازی اماکن مقدسه در شهر نجف، کربلا، سامرا و کاظمین و شهر مصیب عراق در حرم طفلان مسلم نقش موثر داشته و به عنوان استان معین است.

وی با اشاره به اقدامات ستادبازسازی عتبات عالیات در بازسازی حرمین تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت صحن شرقی حرم طفلان مسلم با مشارکت عراقی‌ها آغاز شده و پیشرفت فیزیکی خوبی داشته، امیدواریم با کمک مردم استان بتوانیم این صحن‌ها را بسازیم.

این مقام مسئول بیان کرد: ساخت بزرگترین صحن و شبستان حضرت زینب (س) حد فاصل خیمه‌گاه، تلّه زینبیه و حرم امام حسین (ع) جزو دستورکار ستادبازسازی عتبات عالیات بوده که با مشارکت مردم در حال ساخت است.

طاهرخانی با اذعان به اینکه صحن حضرت زهرا(س) در شهر نجف به اتمام رسیده و میزبان زائران اربعین در سا‌ل جاری است، گفت: ستادبازسازی عتبات عالیات برنامه‌ریزی کرده تا در شهر کاظمین و سامرا نیز فعالیت‌های عمرانی داشته باشد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان