۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پل‌های عابر پیاده قزوین؛ پناهگاه معتادین و مزاحمین/ پل‌های عابر پیاده نیازمند بازبینی و تعمیر هستند
کد خبر: ۳۵۲۶۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۱ ساعت: ۹:۵ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از نقض حقوق شهروندی؛

پل‌های عابر پیاده قزوین؛ پناهگاه معتادین و مزاحمین/ پل‌های عابر پیاده نیازمند بازبینی و تعمیر هستند

بیلبوردهای تبلیغاتی نصب شده، نبود روشنایی کافی و دوربین های نظارتی سبب ناامنی پل‌های عابر پیاده به خصوص برای بانوان و کودکان شده است از طرفی پله‌های برقی این پل‌ها همواره از کار افتاده و سبب عدم استقبال شهروندان شده است.

پل‌های عابر پیاده قزوین؛ پناهگاه معتادین و مزاحمین/ پل‌های عابر پیاده نیازمند بازبینی و تعمیر هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، وجود پل‌های عابر پیاده در شهرها به‌ویژه پل‌های مکانیزه یکی از امکانات رفاهی است که به منظور تامین امنیت عابران پیاده و کاهش تصادفات تدبیر شده است.

متأسفانه در بسیاری از مناطق به دلیل عدم وجود ‌پل‌های عابر پیاده شاهد عبور و مرور شهروندان از خیابان‌های عریض و خطرناک هستیم.

چندسالی است که شاهد افتتاح پل مکانیزه عابر پیاده در منطقه تهران قدیم هستیم که با استقبال خوب مردم همراه بوده اما مدتی است که شهروندان استان از خرابی این پل‌های مکانیزه گلایه‌ دارند چراکه عدم نظارت موجب شده این پل ها مکانی برای تجمع معتادین باشد.

اکنون نیز شاهد فرسودگی پل‌های مکانیزه عابرپیاده در قزوین هستیم به طوری که مدت هاست شهرداری دست از تعمیرات پله‌های برقی پل عابر پیاده تهران قدیم (ترمینال)، ولیعصر و آسانسور پل هوایی شهید بابایی کشیده است.

بارها شاهد اعتراض مردم و انعکاس خبری در این زمینه بوده‌ایم اما همچنان این مشکلات پابرجاست.

پورمنش یکی از شهروندان قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین، با اشاره به مشکلات موجود در این زمینه اظهار کرد: پل عابر پیاده در جهت رفاه عمومی مردم در خیابان‌ها راه‌اندازی شده اما علاوه بر خرابی‌های مکرر، با صحنه‌هایی همچون تجمع معتادین و حیواناتی قبیل موش، سگ و گربه در پل ها مواجه هستیم.

وی افزود: دو پل مکانیزه عابر پیاده در سطح شهر وجود دارد اما متأسفانه هیچ کدام کارایی کاملی ندارند و شهرداری نیز برای ساماندهی پل‌های هوایی هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد و همین موضوع موجب تردد عابرین از خیابان و افزایش تصادفات می‌شود.


عدم وجود روشنایی در پل های عابرپیاده موجب احساس نا امنی شهروندان شده است

این شهروند قزوینی تاکید کرد: پل عابر پیاده از حداقل انتظارات شهروندان است و ما انتظار داریم که در مناطق شلوغ و پرتردد از این امکانات برخوردار باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری باید نظارت خود را بر پل‌های عابر پیاده بیشتر کند، اذعان کرد: عدم ساماندهی وضعیت پل های عابر پیاده موجب شده که این پل ها فقط جهت نصب بیلبوردهای تبلیغاتی مفید واقع شوند.

پورمنش اذعان کرد: پوشش کامل پل ها توسط بیلبوردهای تبلیغاتی و نداشتن دید از فضای بیرونی موجب احساس ناامنی، ایجاد بستری مناسب جهت انواع مزاحمت‌ها برای بانوان شده است.

این شهروند قزوینی عنوان کرد: مدت بسیاری است که از خرابی برخی پله برقی‌های سطح شهر می‌گذرد و افراد میان سال که توان بالا رفتن از پله‌ را ندارند، مجبور هستند به سختی از خیابون عبور کنند و برخی از پل‌هایی که پله‌های برقی دارند نیز معیوب بوده و پله‌ها ثابت است.

پل های هوایی استان در معرض پوسیدگی قرار دارند

خانم محمدپور یکی دیگر از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: عدم وجود روشنایی در پل‌های عابر پیاده باعث شده که پس از تاریکی هوا دیگر استفاده‌ای از پل ها نشود و از خیابان عبور کنیم.

وی افزود: پل‌های عابریت پیاده در حال پوسیدگی و فرسودگی هستند و هیچ گونه تعمیر و بازسازی انجام نمی شود؛ اکثر این پل‌ها نیازمند نظامت و رنگ‌آمیزی مجدد هستند.

محمدپور با تاکید بر اینکه پل‌های پوشیده عابر پیاده می‌بایست به دوربین مداربسته باشند، گفت: افراد سالخورده، كودكان، معلولان و افرادی كه مبتلا به بیماری حرکتی هستند قادر به استفاده از اين پل‌ها نیستند و خطر عبور از خیابان را به جان می‌خرند؛ لازم است این موضوع در اولویت رسیدگی مسئولین شهری قرار گیرد.

این شهروند قزوینی با اشاره به وظایف شهرداری تصریح کرد: شهرداری باید به مسیرهای عبور عابرین پیاده توجه ویژه ای داشته باشد چرا که استفاده از این موارد جزو حقوق شهروندی محسوب می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه پاکسازی مداوم پل‌های عابر پیاده باید در دستور کار مسئولین قرار گیرد، گفت: به دلیل عدم نظارت بر پل های هوایی شاهد زباله و آلودگی سطوح پل ها هستیم که لازم است به این موارد شهری توجه شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح‌قزوین، شهرداری و مدیریت‌ شهری باید برنامه ریزی دقیقی برای راه اندازی، نگهداری، نظارت و تعمیر پل های هوایی و پله برقی پل‌های مکانیزه در نظر بگیرد تا مردم بتوانند از این امکانات به صورت کامل بهره مند شوند چرا که توجه به ایمن سازی پل های عابرپیاده باعث جلوگیری تصادفات عابرین خواهد شد.

فاطمه کاظمی
انتهای پیام /

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان