۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیش‌از ۱۶ هزار بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانی توزیع شد
کد خبر: ۳۵۲۶۰۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۳۱ ساعت: ۱۳:۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده ناحیه امام حسن(ع) قزوین:

افزایش مراکز واکسیناسیون بسیج و سپاه/ بیش‌از ۱۶ هزار بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانی توزیع شد

سرهنگ علیرضا حیدری با اشاره به توزیع بیش‌از ۱۶هزار بسته کمک معیشتی میان نیازمندان و محرومان گفت: در تلاش هستیم به منظور کاهش فشار ساعات کاری به کادر محترم درمان و با بکارگیری افراد متخصص و آموزش بسیجیان واجد شرایط، مراکز واکسیناسیون جدید راه‌اندازی کنیم.

بیش‌از ۱۶ هزار بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانی توزیع شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ‌ و هنر صبح قزوین، سرهنگ علیرضا حیدری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن جلسات سپاه ناحیه امام حسن(ع) شهرستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس جلوه و نماد ایستادگی ملت قهرمان ایران برابر هجوم وحشیانه دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی است و همین امر نقش خبرنگاران و رسانه‌ها را بی‌بدیل ساخته است.

وی با تاکید بر نقش اثرگذار خبرنگاران به منظور بیان ابعاد و روشنگری دفاع مقدس افزود: خبرنگاران، ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار را همراه سربازان جمهوری اسلامی و نظام تجربه و در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کردند.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین با بیان اینکه هفته دفاع مقدس گنجینه‌های بسیاری دارد که باید آن‌ها را استخراج کنیم، عنوان کرد: اعتماد به نفس، خودباوری و ارتقاء توانمندی‌های نظامی از جمله دستاوردهای دفاع مقدس است؛ اگر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته‌ایم در برابر تحریم‌های اقتصادی صبورانه ایستادگی کنیم، به برکت دفاع مقدس بوده چراکه توانسته‌ایم به اعتماد و خودباوری برسیم.

امروز نیازمند احیای باورهای دفاع مقدس در جامعه هستیم

حیدری اذعان کرد: امروز تهاجم فرهنگی تفکر نسل جوان ما را تحت تاثیر قراره داده و نیاز است باورها و دستاوردهای دفاع مقدس و بُعد عرفانی و معنویت آن را به جامعه منتقل کنیم، اگر این باورها احیا شود بسیاری از موانع و مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

وی گفت: جوانان امروز با روحیه بسیجی ضمن حضور در عرصه سلامت در کنار کادر درمان به انجام وظیفه می‌پردازند.

این فرمانده سپاه یادآور شد: تجارب دفاع مقدس موجب شده تا در ابعاد مختلف به ویژه در صنایع دفاعی به دستاوردهای مهمی برسیم؛ اگر امروز استکبار جهانی ناچار به مذاکره با جمهوری اسلامی است در واقع به دلیل همین روحیه مقاومت،اقتدار و ایستادگی ملت قهرمان ایران است.

حیدری با اذعان به اینکه پرچم اسلام و انقلاب اسلامی بر فراز جهان برافراشته شده است، بیان کرد: اثرات دفاع مقدس در کشورهای دیگر نیز قابل مشهود است که در برابر زورگویی‌های استکبار مقاومت می‌کنند.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: بیش‌از ۴۰۰ عنوان برنامه از جمله دیدار فرماندهان حوزه‌های مقاومت با امام جمعه، غبارروبی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و اجرای رزمایش‌ کمک‌های مومنانه پیش‌بینی شده است.

توزیع ۱۶هزار و ۶۴۹ بسته معیشتی در قزوین

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) شهرستان قزوین گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۶هزار و ۶۴۹ بسته معیشتی در قالب طرح کمک‌های مومنانه بین نیازمندان توزیع شده است و به یاری خداوند در هفته دفاع مقدس توزیع بیش از سه هزار بسته به ارزش ریالی هر بسته ۴۵۰ هزار تومان ادامه خواهد داشت.

مرمت و بهسازی منازل و مدارس

حیدری با اشاره به اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی توسط سپاه افزود: در حوزه ساخت منازل محرومان نیز اقداماتی انجام شده است که از موارد آن می‌توان به مرمت و بهسازی ۲۸ منزل و چهار مدرسه و ساخت دو مسکن منزل اشاره کرد.

وی ادامه داد: سپاه در حوزه کرونا نیز با اجرای طرح شهید سلیمانی و راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون در دانشگاه فرهنگیان به یاری مردم پرداخته؛ در تلاش هستیم به منظور کاهش فشار کار به کادر محترم درمان، با بکارگیری افراد متخصص و آموزش بسیجیان واجد شرایط مراکزی راه‌اندازی کنیم که توسط بسیجیان مدیریت شود.

این مقام مسئول، کمک به جهیزیه زوج‌های جوان، ایجاد امنیت با برگزاری گشت‌های محله‌محور بسیج، راه اندازی ایستگاه سلامت و اعزام هیئت رزمندگان اسلام به مراسم اربعین را از سایر برنامه‌های پیش‌‌بینی شده برشمرد.

حیدری یادآور شد: تمامی گروه‌های سیاسی و احزاب می‌بایست دست در دست هم برابر نقشه‌هایی شوم دشمنان ایستادگی کنند که البته اتحاد و همدلی از جمله راهکارهای اساسی در این بین است.

در ادامه این نشست خبری، حجت‌الاسلام حسن شجاعی‌مهر نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین اظهار کرد: دفاع مقدس ادامه نهضت عاشوراست چراکه صحنه‌های بسیاری از عاشورا را در دفاع مقدس می‌توانیم مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه رزمندگان اسلام نسبت به ولایت فقیه همان نگاه یاران امام حسین(ع) نسبت به ولی فقیه زمانشان است،افزود: دفاع مقدس بیان عقلانیت و معنویت است و ایثار و صمیمیت، گذشت و روحیه مقاومت و ایستادگی در دفاع مقدس موج می‌زند چراکه کانون و سرچشمه هنر مقاومت در دفاع مقدس است و بزرگترین ظلم دفاع مقدس این است که ارزش‌های آن را بیان نکنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) شهرستان قزوین اذعان کرد: دفاع مقدس جلوه همیاری و همکاری است؛ امام راحل(ره) با تدابیر و هدایت‌های خود تمامی مردم از همه اقشار را پای کار آورد تا مقابل دشمنان ایستادگی کنیم؛ این‌ها جلوه‌ها و زیبائی‌هایی است که باید برای نسل امروز تبیین شود.

شجاعی‌مهر در پایان گفت: انقلاب اسلامی تجلی قدرت الهی و بالاترین نعمت الهی بر کشور است؛ هرگاه در مسیر نصرت الهی قدم برداشتیم خداوند نیز یاری‌گر ما بوده که نمونه آن را در دفاع مقدس شاهد بودیم.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان