۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش دو برابری سهمیه اربعین زائران استان قزوین
کد خبر: ۳۵۲۶۰۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۳۰ ساعت: ۲۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول ستادمردمی اربعین استان خبر داد

افزایش دو برابری سهمیه اربعین زائران استان قزوین

سیدامیدبرزگری با اشاره به سهمیه استان در اعزام مواکب به عراق گفت: سهمیه استان قزوین نسبت به سایر استان‌های کشور در اعزام مواکب اربعین بیشتر و تقریبا دو برابر بوده است.

افزایش دو برابری سهمیه اربعین زائران استان قزوین

به گزارش صبح قزوین ، همزمان با فرارسیدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان و حماسه پیاده‌روی اربعین، امسال هم همانند سال‌های گذشته مشتاقان زیارت حضرت اباعبدالله علیه السلام برای حضور در این مراسم لحظه شماری می‌کنند ولی محدودیت‌هایی کرونا موجب شده است که جمع اندکی فرصت حضور در پیاده‌روی اربعین داشته است.

روز گذشته تعدادی از کاربران شبکه‌‎های اجماعی با انتشار مطالبی از کاهش مجدد سهمیه زائرین استان خبر دادند.

سید امید برزگری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره حواشی مطرح شده اظهار کرد: بخشی از ویزا زائران اربعین حسینی صادر شده و همکاران در مجموعه ستادبازسازی عتبات عالیات و اربعین قزوین در تلاش برای دریافت مابقی ویزای زائران هستند.

وی با بیان اینکه پیگیری صدور ویزا برای مابقی زائران توسط ستادبازسازی عتبات عالیات و مجموعه‌های زیربط به طور جدی ادامه دارد، افزود: وعده‌هایی در این خصوص داده شده و امیدواریم موضوع صدور ویزا برای زائران اربعین حل شود.

مسئول ستادمردمی اربعین استان قزوین با اشاره به سهمیه استان در اعزام مواکب به عراق بیان کرد: سهمیه استان قزوین نسبت به سایر استان‌های کشور در اعزام مواکب اربعین بیشتر و تقریبا دو برابر بوده است.

برزگری یادآور شد: باتوجه به 56 موکب ثبت شده در استان، این موکب‌ها براساس گزارش فعالیت‌های ارائه شده و رصد میدانی به چهار دسته تقسیم شده و باتوجه به این دسته‌بندی، سهمیه‌ اعزام مواکب و خادمان به آنها تعلق گرفته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه شرایط موجود سبب کاهش سهمیه زائرین کشور شده است، اذعان کرد: امورات خادمان مواکب توسط موکب‌ها پیگیری شده اما ویزای آنها توسط ستادبازسازی عتبات عالیات کشور دنبال می‌شود.

انتهای پیام/4006 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان