۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مسئولیت انتصابات بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی است/ سپاه دخالتی در انتصاب مسئولان ندارد
کد خبر: ۳۵۲۵۷۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲۹ ساعت: ۱۳:۳۴ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین:

مسئولیت انتصابات بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی است/ سپاه دخالتی در انتصاب مسئولان ندارد

رفیعی آتانی گفت: بر اساس سیاست کلی سپاه، بنا این است که همکاران وارد دستگاه‌های اجرایی نشوند؛ مگر در صورتی که ادارات و ارگان‌ها درخواست کمک نمایند قطعا آن ها را یاری خواهیم کرد.

مسئولیت انتصابات بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی است/ سپاه دخالتی در انتصاب مسئولان ندارد

به گزارش خبرنگار فرهنگ وهنر صبح قزوین، جلسه پرسش و پاسخ فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اصحاب رسانه ظهر امروز در سالن جلسات سپاه برگزار شد.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی با اشاره به مجاهدت‌های رزمندگان سپاه در حفظ و حراست از مرزهای غربی کشور تاکید کرد: پاسداری از حریم کشور در تمامی مناطق غرب و شمال غرب کشور به خوبی در حال انجام بوده و مفتخریم که تمامی مرزهای کشور در بالاترین سطوح امنیتی است.

وی افزود: برای حفظ و حراست از مرزهای غربی و شمال غرب کشور تاکنون بیش از 23هزار شهید تقدیم شده که اکثر این شهدا از شهرهای مرکزی همچون تهران، قم و اراک هستند.

رفیعی آتانی با تاکید بر نقش آفرینی رزمندگان قزوینی در مناطق عملیاتی غرب کشور گفت: فرقی بین تاریخ شفاهی غرب و جنوب نمی‌بینیم و همکارانمان در مرکز اسناد به دنبال جمع‌آوری خاطرات رزمندگان این مناطق هستند تا آثار مطلوبی در این بین منتشر شود.

رژه مشترک نیروهای نظامی امسال برگزار نمی‌شود

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین با تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس بیان کرد: برنامه‌های گدامیداشت این هفته در سپاه پاسداران به طور مشترک با سایر ارگان‌های مسلح برگزار شده و سعی داریم با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌های موجود برنامه های ویژه‌ای برگزار نماییم.

وی اذعان کرد: جلسات مشترکی را با برادران و همرزمان عزیزمان در ارتش برگزار کردیم و امیدواریم برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال به خوبی برگزار شود.

این مقام مسئول یادآور شد: یکی از اولویت های سپاه پاسداران ، افزایش آمادگی رزم و بروزرسانی آموزش‌های رزمندگان بوده که این امر تاکنون با برنامه‌ریزی مناسب به خوبی محقق شده است.

رفیعی آتانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص نقش‌آفرینی سپاه در انتصاب مدیران استانی مطرح کرد: بر اساس ابلاغ ریاست محترم سازمان بسیج مستضعفین، بنا این است که همکاران وارد دستگاه‌های اجرایی نشوند؛ مگر در صورتی که ادارات و ارگان‌ها درخواست کمک نمایند قطعا آن ها را یاری خواهیم کرد.

وی مطرح کرد: سپاه همواره نقش تسهیل کننده دارد و قصد نداریم در تصمیمات دستگاه‌های اجرایی ورود کنیم؛ نظرات برخی عزیزان منتصب به سپاه که البته مسئولیتی نداشته و خارج از مجموعه هستند در واقع تصمیمات شخصی است که این موارد ارتباطی به برنامه‌ها و سیاست‌های سپاه ندارد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: معتقدیم کشور دارای نیروهای جوان و بااستعداد در تمام حوزه‌‎هاست و مشکلی برای تأمین نیرو برای هیچ کدام از مدیریت‎ها نداریم.

رفیعی آتانی با اشاره به اقدامات سپاه در سیل اخیر اذعان کرد: حوادث اخیر در آوج و الموت فاجعه بسیار بود و اتفاق‌های تلخی را مشاهده کردیم؛ در همان ساعات ابتدای سیل بیش از 90 بسیجی برای امدادرسانی به منطقه اعزام شدند.

وی مطرح کرد: در مرحله اول به منظور کنترل بحران قاطعانه اقدام کردیم با بررسی میدانی و برآورهای مهندسی خسارات را ارزیابی و هرچه ابزار و امکانات داشیم راهی مناطق آسیب دیده کردیم.  یک برنامه بلندمدت‌تر تأمین و جبران خسارت کنیم که در این باره نیز پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم،

این مقام در پایان با اشاره به اینکه برنامه های بلند مدت برای تامین و جبران خسارت تدبیر شده است، افزود: برقراری ارتباط برق، رفع مشکلات راه‌ها و پل‌های ارتباطی بین روستاها از جمله اقدامات انجام شده توسط سپاه در سیل اخیر است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان