۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بیش از ۵۶ درصد مردم استان قزوین علیه کرونا واکسینه شدند
کد خبر: ۳۵۲۵۶۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲۹ ساعت: ۷:۳۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین:

بیش از ۵۶ درصد مردم استان قزوین علیه کرونا واکسینه شدند/ امروز فقط یک مرکز واکسیناسیون در قزوین فعال است

علیرضا مهرعلیان گفت: تاکنون حدود ۳۶۸ هزار و ۶۲۲ نفر در استان واکسینه شده‌اند که نشان می‌دهد بیش از ۵۶/۹۸ درصد از جمعیت سطح استان را تحت پوشش قرار داده‌ایم.

بیش از ۵۶ درصد مردم استان قزوین علیه کرونا واکسینه شدند
علیرضا مهرعلیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره نحوه فعالیت مراکز واکسیناسیون در قزوین اظهار کرد: اکنون ۱۱ مرکز ثابت از جمله نمایشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، دانشگاه‌های فرهنگیان، آزاد، امام خمینی(ره)، رجا، دبیرستان شاهد بهشتیان در بلوار مدرس، هنرستان عظیمیان در تهران قدیم، بیمارستان ارتش، نیروی انتظامی، شهرک صنعتی لیا و حسینیه آقا سید جمال در سطح شهر قزوین و همچنین تمام مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در روستاها آماده تزریق واکسن هستند.

وی افزود: تاکنون حدود ۳۶۸ هزار و ۶۲۲ نفر در استان واکسینه شده‌اند که نشان می‌دهد بیش از ۵۶/۹۸ درصد از جمعیت سطح استان را تحت پوشش قرار داده‌ایم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین بیان کرد: از شهروندان تقاضا داریم به منظور جلوگیری از تجمع و با کیفیت‌تر شدن روند واکسیناسیون، پیش از مراجعه به مراکز، نسبت به تشکیل پرونده سلامت خود در نزدیکترین مرکز جامعه سلامت محل سکونت خود اقدام نمایند تا در زمان کوتاه‌تری بتوانند خدمات واکسیناسیون خود را دریافت کنند.

مهرعلیان با بیان اینکه با توجه به اعلام وزارت بهداشت واکسیناسیون دانش‌آموزان سال آخر آغاز شده است، ادامه داد: همچنین مادران باردار می‌توانند بعد از هفته دوازدهم بارداری و مادران شیرده ۴۲ روز پس از آغاز شیردهی برای دریافت واکسن اقدام نمایند و هیچ گونه دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان تاکید می‌شود

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه در آستان روز اربعین قرار داریم تقاضا داریم که پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان رعایت شود چون علی‌رغم واکسینه کردن شهروندان؛ باز هم این نگرانی وجود دارد که با رعایت نکردن پروتکل‌ها دچار مشکلاتی شویم لذا شهروندان باید بدانند که بعد از واکسیناسیون همچنان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است در غیر اینصورت تاثیر واکسیناسیون یا ایمن سازی کمتر خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین عنوان کرد: اکنون در قزوین واکسن سینوفارم و برکت برای نوبت اول و دوم، آسترازنکا برای نوبت دوم تزریق می‌شود و کسانی که نوبت اول اسپوتنیک را دریافت کردند نیز می‌توانند در ادامه برای دریافت نوبت دوم به مراکز جامع واکسیناسیون مراجعه و آسترازنکای نوبت دوم را دریافت نمایند.

مهرعلیان گفت: ساعت فعالیت تمام مراکز جامع واکسیناسیون حدودا از ۸ صبح تا ۱۳ است به استثناء نمایشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) که به صورت مداوم تا ساعت ۲۴ فعالیت می‌کند و سه مرکز فرهنگیان در خیابان نواب، بیمارستان ارتش و هنرستان عظیمیه در تهران قدیم تا ساعت ۲۰ آماده خدمات به شهروندان هستند.

وی در پایان یادآور شد: روز دوشنبه ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۰فقط مجتمع واکسيناسيون کرونا مستقر در نمایشگاه بین الملل قزوین فعال و سایر مراکز واکسيناسيون شهرستان قزوین تعطیل است.

انتهای پیام/ 1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان