۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تورم و کاهش ارزش پول ملی از مشکلات جدی کشور است
کد خبر: ۳۵۲۵۰۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲۵ ساعت: ۱۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت تهران:

تورم و کاهش ارزش پول ملی از مشکلات جدی کشور است/ چله دوم انقلاب نیازمند نظام‌سازی در تمام عرصه‌‌هاست

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فر گفت: رشد تورم و کاهش ارزش پول ملی از جمله مشکلات جدی است اما سرمایه‌های بزرگی که در کشور وجود دارد در ما امید ایجاد می‌کند و این سرمایه‌ها ما را به آینده امیدوار کرده است.

تورم و کاهش ارزش پول ملی از مشکلات جدی کشور است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فر ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره شهید رجایی که در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های استان اظهار کرد: ظرفیت‌های بزرگی در کشور وجود دارد که البته هنوز به طور شایسته از این ظرفیت‌ها استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز سرمایه‌های بزرگ دست نیافتنی در اختیار مردم ایران و قزوین قرار دارد؛ افزود: کدام تحلیلگر سیاسی می‌توانست پیش‌بینی کند ایران در شرایط امروز دارای نفوذ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواهد بود و کشورها تحت تاثیر این نفوذ خواهند بود؟

امام جمعه موقت تهران گفت: با تمام انتظاراتی که در حوزه ارتقای وحدت ملی داریم، کدام تحلیلگر پیش‌بینی می‌کرد که وضعیت مناسبی را در حوزه وحدت در کشور داشته باشیم و کدام تحلیل گری پیش‌بینی می‌کرد که قزوین در دوره‌ای که فضای آموزشی نداشت، در سال ۱۴۰۰ تبدیل به قطب آموزشی منطقه شود؟

سرمایه‌های موجود در کشور امیدآفرینی ایجاد می‌کند

ابوترابی‌فرد ادامه داد: رشد تورم و کاهش ارزش پول ملی از جمله مشکلات جدی است اما سرمایه‌های بزرگی که در کشور وجود دارد در ما امید ایجاد می‌کند و این سرمایه‌ها ما را به آینده امیدوار کرده است.

وی با اذعان به اینکه کشورهای منطقه به خوبی ارزش سرمایه‌های ایران را درک کرده‌اند، ابراز کرد: چه کسی تصور می‌کرد سرمایه عظیم نیروی انسانی را تربیت کنیم؟ امروز کشور از خلق، آفرینش و تولید این نیروها برخوردار است چراکه این سرمایه به عنوان موتور محرک هر اقتصاد محسوب می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: ما در چله دوم انقلاب باید نسبت به یک نظام‌سازی و تحول در تمام عرصه‌ها همچون نظام اطلاعاتی، سلامتی، برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی اقدام کنیم و اگر این تحولات محقق نشود حرکت به کندی پیش می‌رود.

درآمدهای مالیاتی استان را می‌توان افزایش داد

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: امیدواریم از تجارب گذشته استفاده کنیم و به سمت بازسازی انقلاب پیش رویم چراکه نظام بودجه‌ریزی کشور باید بازسازی شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اصلاح مالیاتی باید به سمت اصلاح جدی پیش رویم، بیان کرد: درآمدهای مالیاتی استان را می‌توان افزایش داد؛ هزینه‌های استان حدود ۷ هزار میلیارد تومان بوده و این هزینه قطعا قابل کاهش است.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: نیازمند یک سیستم اداری چابک، کوچک و کارآمد در بالاترین سطح اثرگذاری خود هستیم؛ باید به اصلاح نظام اداری و تحول در این زمینه توجه و به سمت آن حرکت کنیم و آینده فرزندانمان در گرو این تحول است.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان