۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تملک کمتر از ۶۰ پلاک در طرح توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین باقیمانده است
کد خبر: ۳۵۲۴۶۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲۳ ساعت: ۱۲:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف استان قزوین:

تملک کمتر از ۶۰ پلاک در طرح توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین باقیمانده است

حجت الاسلام مصطفی مجیدی گفت: از ۲۳۷ پلاک موجود در طرح تملک اراضی امامزاده حسین(ع) قزوین کمتر از ۶۰ پلاک باقیمانده است، فقط مشکل کار این است که ملک‌هایی که برای تهاتر وجود دارد به جهت رکود بازار مسکن فروش نرفته و در صورت فروش اراضی بقیه تملک هم انجام می‌شود.

تملک کمتر از ۶۰ پلاک در طرح توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین باقیمانده است
حجت الاسلام مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به ساماندهی امامزاده حسین(ع) اظهار کرد: طرح اولیه بازسازی آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین که شامل سقف و جداره‌ها بود به اتمام رسیده و پشت‌بام تکمیل و جداره‌ها هم با مرمت اصولی مقاوم سازی شد و کاشی‌ کاری‌ بدنه بیرونی امامزاده شروع شده است.

وی افزود: همچنین یک سرداب در بقعه امامزاده حسین(ع) قزوین ایجاد کردیم که کار سخت پروژه همچون دیوار چینی و سقف و پله‌ها پایان یافته و کار زینتی آن در حال انجام است و امیدواریم طی چند روز آینده مرمت گنبد امامزاده هم که اصلا در برنامه نبود آغاز شود که برای این امر کار مطالعاتی اتمام پیدا کرده و به زودی مرمت کاشی‌‌های گنبد امامزاده هم انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: اعتبار پیش‌ بینی شده برای بازسازی امامزاده حسین(ع) قزوین جدای از بحث مرمت گنبد و سرداب ۱۵ میلیارد تومان بوده که جداره‌ها و سقف‌ها و مرمت فضای تزئینی داخل شبستان و تربت‌خانه را شامل می‌شد که خوشبختانه با توافقی که با میراث فرهنگی داشتیم و با همدلی و همکاری با رقمی پایین‌تر از این مبلغ و از اعتبارات بقعه کار پیش رفته است.

وی عنوان کرد: اکنون با رقم خیلی پایین‌تر از مبلغ پیش‌بینی شده کار بازسازی امامزاده حسین پیش رفته و پس از اتمام پروژه، هزینه نهایی و میزان صرفه‌جویی در اجرای کل پروژه مشخص می‌شود.

تکمیل پروژه بازسازی امامزاده حسین(ع) تا چهارماه آینده 

مجیدی ابراز کرد: امیدواریم سه الی چهار ماه آینده کار پروژه بازسازی امامزاده حسین(ع) قزوین به طور کامل به اتمام برسد.

وی بیان کرد: جلسات ساماندهی توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین همچنان برگزار می‌شود؛ ‌آورده‌ وزارت راه و شهرسازی برای پروژه تملک در قالب زمین در شهر قزوین بود که با بحث رکود قیمت‌ها و عدم خرید و فروش اراضی مواجه شدیم.

این مقام مسئول ادامه داد: چندین مرتبه فروش اراضی به مزایده گذاشته شده و چنانچه این اراضی که در منطقه پونک قزوین واقع است با قیمت مناسب به فروش برسد بقیه تملک هم انجام و کار توسعه امامزاده حسین(ع) و ساخت شبستان آغاز خواهد شد.

وی در پایان گفت: از ۲۳۷ پلاک موجود در طرح تملک اراضی امامزاده حسین(ع) قزوین کمتر از ۶۰ پلاک باقیمانده است، فقط مشکل کار این است که ملک‌هایی که برای تهاتر وجود دارد به جهت رکود بازار مسکن فروش نرفته و در صورت فروش اراضی بقیه تملک هم انجام می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان