۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین رشد ۱۰۰میلیارد تومانی اعتبار اشتغال استان در سال جاری
کد خبر: ۳۵۲۴۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲۲ ساعت: ۱۴:۱۰ ↗ لینک کوتاه

معاون اشتغال کمیته امداد قزوین خبرداد

رشد ۱۰۰میلیارد تومانی اعتبار اشتغال استان در سال جاری

سید مرتضی دهقانی محمدآبادی با اشاره به رشد ۱۰۰میلیارد تومانی اعتبار اشتغال استان در سال جاری گفت: سال گذشته ۸ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی در استان قزوین اجرا شد که معادل یک دوم اشتغال ایجاد شده در استان بود.

رشد ۱۰۰میلیارد تومانی اعتبار اشتغال استان در سال جاری
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سیدمرتضی دهقانی محمدآبادی در نشست خبری که ظهر امروز(دوشنبه) در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: سال جاری بنا داریم ۶ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در سطح استان ایجاد کنیم که خوشبختانه طی ۵ ماه گذشته هزار فرصت شغلی محقق شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برخی از افراد متقاضی، تسهیلات اشتغال دریافت کرده و تعدادی هم به شرکت‌ها و بنگاه‌هایی که نیاز به تامین نیرو داشتند معرفی شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده اشتغال بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان به بانک‌ها ارسال کردیم.

وی بیان کرد: اعتبار اشتغال سال جاری ۲۲۴ میلیارد تومان است؛ اما منابع بانک ملی هنوز از مرکز تخصیص داده نشده است لذا به ازای هر مبلغی که به ما تخصیص داده شد پرونده برای بانک‌ها ارسال کردیم.

پرداخت ۳۰میلیارد تسهیلات اشتغال در سال جاری

دهقانی محمدآبادی بیان کرد: سال گذشته ۸ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی در استان قزوین اجرا شد که معادل یک دوم اشتغال ایجاد شده در استان بود و امسال نیز سیاست ما ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی است که با فعالیت‌های برون سازمانی و تلاش‌ همه همکاران تحقق خواهد یافت.

وی عنوان کرد: اعتبار اشتغال استان در سال ۹۹ نزدیک ۱۳۰ میلیارد تومان بود که امسال به رقم ۲۲۴ میلیارد تومان ارتقاء یافته و به واسطه فعالیت‌های صورت گرفته نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان رشد داشته است.

این مقام مسئول گفت: امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی همه همکاران، اشتغالی پایدار توام با درآمد باثبات برای خانواده‌ها ایجاد کنیم هم اکنون بزرگترین مشکل خانواده‌های متقاضی دریافت وام اشتغالزایی، ارائه تضامین است و بانک‌ها هم اصرار به اجرای قاعده و قوانین خود دارند و این در حالی است که این خانواده‌ها متاسفانه از لحاظ پشتوانه اجتماعی ضعیف هستند که امیدواریم این موضوع تسهیل یابد.

وی ابراز کرد: اشتغال ایجاد شده معمولا در ۵ سرفصل عمده از جمله دامپروری، کشاورزی، خدمات و صنعتی است که ۶۰ درصد تسهیلات اشتغال مربوط به خانواده‌های روستایی و ۴۰ درصد نیز مربوط به خانواده‌های شهری بوده است.

۳۰درصد اشتغال ایجاد شده مربوط به زنان سرپرست خانوار است

دهقانی محمدآبادی عنوان کرد: ۳۰ درصد اشتغال ایجاد شده در سال گذشته مرتبط با زنان سرپرست خانوار و ۷۰ درصد نیز مربوط به سرپرستان آقا بوده است که خوشبختانه توفیقات خوبی حاصل شده است.

وی بیان کرد: ۹۳ درصد از اشتغال ایجاد شده سال جاری براساس نظارت‌های میدانی انجام شده پایدار بوده و امیدواریم امسال نیز با قوت و شتاب اشتغال استان تحقق یافته و خانواده‌ها توانمند شوند و در چرخه اقتصاد کشور فعال باشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین در پایان گفت: امسال ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از منابع جدید پرداخت کردیم و نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان در بانک‌ها داریم که در شرف دریافت تسهیلات اشتغال هستند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان