۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های ۱۰ نفره بلامانع است
کد خبر: ۳۵۲۴۴۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲۲ ساعت: ۹:۳ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از شورای اداری آموزش‌وپرورش استان؛

حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های ۱۰ نفره بلامانع است/ احتمال حضوری شدن مدارس تا پایان آذرماه

مدارس دارای ۱۰ نفر دانش آموز می‌توانند با ایجاد فضای مناسب، فاصله گذاری دقیق، رعایت پروتکل ها و با حفظ صیانت از جان افراد بازگشایی شوند.

حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های ۱۰ نفره بلامانع است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته با آسیب‌های جدی از جمله افت تحصیلی به دلیل عدم حضور دانش آموزان در مدارس مواجه شدیم و به همین دلیل در تلاش برای بازگشایی هر چه سریع‌تر مدارس هستیم.

وی با اشاره به اینکه در خانه ماندن دانش‌آموزان در شرایط امروز جامعه گاها موجب تنش شده است، ابراز کرد: خواسته قلبی ما بازگشایی مدارس است اما بازگشایی شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد و قطعا باید با برنامه‌ریزی‌های لازم این موضوع تحقق یابد.

استاندار قزوین تاکید کرد: مدارس دارای 10 نفر دانش آموز می‌توانند با ایجاد فضای مناسب، فاصله گذاری دقیق، رعایت پروتکل‌ها و با حفظ صیانت از جان افراد بازگشایی شوند.

جمالی پور گفت: بازگشایی مدارس دارای 10 دانش با تدریس در کلاس 45 متری بلا مانع است تا از این طریق فاصله گذاری اجتماعی انجام شود.

مدارس احتمالا تا دی ماه حضوری می‌شوند

این مقام مسئول اذعان کرد: فضای مجازی و تدبیرهای لازم ایجاد شده درخصوص تحصیل دانش‌آموزان ظرفیت مکمل خوبی است تا در آینده در کنار آموزش حضوری نیز از این فرصت برای ارتباط بیشتر معلم و دانش آموزان همچنان استفاده شود.

وی ادامه داد: احتمال دارد با اقدامات انجام شده و در صورت واکسیناسسون تمامی دانش آموزان مدارس تا دی ماه بازگشایی شوند.

استاندار قزوین تصریح کرد: در تلاش هستیم از اوایل مهر ماه واردات واکسن افراد زیر 18 سال انجام شود و دانش آموزان مقطع دبیرستان به دلیل نزدیک شدن به زمان کنکور اولویت واکسیناسیون خواهند بود.

جمالی پور عنوان داد: کلاس‌های حضوری در قالب رفع اشکال به صورت محدود 5 الی 10 نفره در فضای مناسب تا قبل از واکسیناسیون جمعی بلامانع است.

حضور دانش آموزان اجباری نیست

این مقام مسئول مطرح کرد: کارگاه‌های مهارتی هنرستان‌ها نیز می‌توانند با رعایت تعداد نفرات و فاصله گذای اجتماعی بازگشایی شوند اما تا زمان واکسیناسیون و تاییدیه وزارت بهداشت حضور دانش آموزان اجباری نیست.

وی بیان کرد: از شنبه سوم مهر ماه زنگ بازگشایی نواخته خواهد شد و تا واکسیناسیون کامل حتی دانش آموزانی که در مدارس 10 نفره تحصیلی می کنند ملزم به حضور در مدارس نیستند.

استاندار قزوین اذعان کرد: باید تلاش کنیم که کشور ایران با تاریخ و تمدن درخشان هرگز جزو کشورهای کم سواد یا بی‌سواد نباشد و با همکاری هم از ظرفیت استفاده کنیم.

جمالی پور در پایان گفت: باید پایگاهی در روستاها تحت عنوان مرکز داده برای دریافت اطلاعات مختلف از جمله مسائل مربوط به تحصیل یا میزان سواد افراد تشکیل شود تا از این طریق موارد مدنظر را در اختیار داشته باشیم.

تا اواخر شهریور ماه بیش از 50 درصد افراد واجد شرایط واکسینه خواهند شد

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهار کرد: با اقدامات مناسبی کا در کمیته واکسیناسیون انجام شده است بیش از 40 درصد جمعیت واجد شرایط استان واکسینه شده اند.

وی افزود: با روند شتاب واکسیناسیون پیش‌بینی می‌شود تا اواخر شهریور ماه 50درصد جمعیت واجد شرایط واکسینه شده باشند و امیدواریم تا آذر ماه تمامی افراد واجد شرایط واکسینه شوند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین تاکید کرد: مدارس از اول مهر ماه بازگشایی خواهند شد و درخواست ما این است هیچگونه اطلاع‌رسانی و مصاحبه‌ای در خصوص بازگشایی حضوری انجام نشود تا شرایط واکسیناسیون به طور کامل برای بازگشایی مدارس انجام و این موضوع توسط ستاد ملی کرونا اعلام شود.

حبیبی در پایان تاکید کرد: در تلاش هستیم تا با بررسی‌های لازم رانندگان سرویس مدارس، اولیا دانش آموزان و فرهنگیانی که واکسینه نشده‌اند را در اولویت واکسیناسیون قرار دهیم.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان