۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین رقابت ۶۴ نخبه قرآنی در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن
کد خبر: ۳۵۲۱۹۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۸ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره امورقرآنی اوقاف استان قزوین خبرداد

رقابت ۶۴ نخبه قرآنی در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن/ جشنواره کتابت قرآن در قزوین برگزار می‌شود

رئیس اداره امورقرآنی اوقاف استان قزوین گفت: جشنواره کتابت قرآن با محوریت ۱۰ سوره از کلام الله مجید با همکاری و مشارکت اداره ارشاد استان قزوین برگزار می‌شود.

رقابت ۶۴ نخبه قرآنی در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن
علی عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ با اشاره به برگزاری مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قزوین اظهار کرد: در مرحله اولیه این دوره بالغ بر ۶۲۸ نفر در سایت رسمی مسابقات و در هشت رشته ثبت نام کردند.

وی افزود: چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن در رشته قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۲۰ جزو، ۱۰ جزو، ۵ جزو و حفظ کل و همچنین رشته اذان، دعاخوان، هم‌سرایی و تفسیر برگزار می‌شود.

رئیس اداره امورقرآنی اوقاف استان قزوین تصریح کرد: مرحله شهرستانی رشته تفسیر به صورت آنلاین برگزار شد که ۸۹ نفر در این مسابقات ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۴۹ نفر در مرحله شهرستانی به صورت آنلاین به رقابت با هم پرداختند که نتایج توسط سازمان اوقاف در تهران مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

ثبت‌نام ۶۲۸ نفر در چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم

وی عنوان کرد: رشته دعاخوانی مرحله شهرستانی نداشت و شرکت‌کنندگان در این رشته بالغ بر ۴۲ نفر هستند که در مرحله استانی شرکت خواهند کرد.

عظیمی اضافه کرد: در سایر رشته‌ها ۴۹۶ نفر ثبت‌نام کننده داشتیم که ۲۴۱ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند و میزان مشارکت شرکت‌کنندگان در مرحله شهرستانی ۵۰ درصد بود که از این تعداد نیز ۶۴ نفر حائز کسب حد نصاب برای راه‌یابی به مرحله استانی مسابقات قرآن شدند.

وی تصریح کرد: چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قزوین در تاریخ ۱۵ شهریور ویژه خواهران و ۱۶ شهریور ویژه برادران با حضور شرکت‌کنندگان در حسینیه امینی‌های قزوین برگزار می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: مسابقات به صورت حضوری برگزار خواهد شد اما با توجه به شرایط کرونایی نیز افراد براساس زمانبندی اعلام شده که از قبل به اطلاع آنان می‌رسد در محل برگزاری مسابقات حاضر خواهند شد تا از هرگونه تجمع در محل آزمون پیشگیری شود.

برگزاری دورهمی قرآنی با عنوان "متسابقین دیروز، متسابقین امروز"

وی عنوان کرد: امسال در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن برنامه‌های قرآنی و فرهنگی پیش‌بینی شده است که شامل برگزاری آیین غبارروبی مزار مطهر شهدا با حضور پیشکسوتان، اساتید و جامعه قرآنی استان و متسابقین مرحله استانی، تجلیل از پیشکسوتان و جامعه قرآنی، برگزاری دورهمی قرآنی با عنوان متسابقین دیروز، متسابقین امروز به منظور تبادل تجربیات و بیان نکات اخلاقی و فنی و استفاده افراد از ظرفیت اساتید است.

عظیمی افزود: دیدار با پیشکسوتان و اساتید جامعه قرآنی استان و تجلیل از آنها، برگزاری دوره آموزش تخصصی با هدف ارتقای سطح قرائت ویژه متسابقین راه یافته به مرحله استانی با حضور اساتید ممتاز استانی و همچنین اساتید و داوران بین‌المللی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

وی در پایان گفت: جشنواره کتابت قرآن با محوریت ۱۰ سوره از کلام الله مجید با همکاری و مشارکت اداره ارشاد استان قزوین برگزار می‌شود و از آنجا که قزوین پایتخت خوشنویسی است ۱۰ تابلوی نفیس توسط اساتید خوشنویسی برجسته استان ثبت شده که در مراسم اختتامیه با حضور مدعوین به معرض فروش گذاشته می‌شود تا عواید حاصل از آن در امور خیریه استفاده شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان