۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین گزینه‌های بومی شانس بیشتری در تصدی شهرداری قزوین دارند
کد خبر: ۳۵۲۱۹۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۹ ساعت: ۸:۲ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای شهر قزوین:

گزینه‌های بومی شانس بیشتری در تصدی شهرداری قزوین دارند

مهدی مهدیخانی گفت: هنوز به جمع‌بندی کلی در انتخاب شهردار نرسیدیم اما نظر براین است که گزینه‌های غیربومی شانس کمتر و گزینه‌های بومی به دلیل آشنایی بیشتر با قزوین شانس بیشتری برای تصدی شهرداری قزوین داشته باشند.

گزینه‌های بومی شانس بیشتری در تصدی شهرداری قزوین دارند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، انتخاب شهرداری از مهمترین وظایف شورای اسلامی شهر بوده که البته با آغاز به کار شورای ششم در قزوین، این روند آغاز شده است.

باتوجه به حساسیت شهر قزوین و نزدیکی آن به پایتخت، نیاز است شهردار در خورِ آن انتخاب شود؛ براین اساس، تقریبا هشت نفر گزینه غیربومی و 12 نفر گزینه بومی مقرر شده تا برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی خود را برای کهن شهرِ قزوین در صحن شورای شهر ارائه دهند.

ارائه برنامه پیشنهادی گزینه‌های غیربومی و بومی از هفته‌های گذشته در صحن شورای اسلامی شهر قزوین آغاز شده و امروز بعد از گذشت چند هفته، تنها دو گزینه بومی برای ارائه برنامه باقی مانده است.

آن گونه که مهدی مهدیخانی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره آخرین روند بررسی افراد برای تصدی شهرداری قزوین اظهار می‌کند: هشت نفر گزینه غیربومی و 12 نفر گزینه بومی برای ارائه برنامه به صحن شورا دعوت شده‌اند.

انتخاب شهردارقزوین تا 15 شهریورماه

وی می‌افزاید: مجموع هشت نفر گزینه غیربومی و تعدادی از گزینه‌های بومی از جمله محمدزاده، علی حسن‌ ظاهری، حسین غیاثوند و مجابی با حضور در صحن شورا، برنامه‌های خود را ارائه داده‌اند.

عضو شورای شهر قزوین بیان می‌کند: سیدمهدی کاظمی سرپرست فعلی شهرداری قزوین روز گذشته برنامه خود را ارائه داد و احتمالا امروز هم سردار مهدی صباغ در صحن شورا ارائه برنامه خواهد داشت و امیدواریم با ارائه این برنامه‌ها، بتوانیم به جمع‌بندی اولیه برسیم و برخی از گزینه‌ها در دور دوم قرار بگیرند.

مهدیخانی اذعان می‌کند: برنامه این گونه است در صورتی که اجماع برای تعدادی از گزینه‌ها وجود داشته باشد، این گزینه‌ها برای ارائه جزئیات بیشتر برنامه‌های خود به صحن شورا دعوت شده و به پرسش‌های تخصصی‌تر اعضای شورای شهر در دور دوم پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر موظف هستند تا قبل از 15 شهریور شهردار قزوین را انتخاب کنند، می‌گوید: هنوز به جمع‌بندی کلی در انتخاب شهردار نرسیدیم اما نظر براین است که گزینه‌های غیربومی شانس کمتر و گزینه‌های بومی به دلیل آشنایی بیشتر با قزوین شانس بیشتری برای شهرداری قزوین داشته باشند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان