۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین واکسن‌های آلوده در ژاپن نشان‌گر بی‌توجهی امریکا به سلامت جهانی است
کد خبر: ۳۵۲۱۹۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۷ ساعت: ۹:۹ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

واکسن‌های آلوده در ژاپن نشان‌گر بی‌توجهی امریکا به سلامت جهانی است

فاطمه محمدبیگی گفت: قطعا تجربه‌ای مثل ژاپن نشان می‌دهد که هر گونه اتفاقی ممکن است درباره واکسن‌های امریکایی بی‌افتد و اکنون کمترین میزان صدور واکسن به کشورها مربوط به امریکا و انگلیس است و این دو کشور کمک چندانی به ملت‌های دیگر نمی‌کنند.

واکسن‌های آلوده در ژاپن نشان‌گر بی‌توجهی امریکا به سلامت جهانی است

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره واکسن‌های آلوده کرونا که از امریکا به ژاپن ارسال شده است، اظهار کرد: این اتفاق نشان داد که امریکا حتی در مباحث حوزه علمی و پژوهشی و پزشکی هم به فکر سلامت جهانی نیست.

وی افزود: ارسال خون‌های آلوده به ایدز که در دهه 60 از سمت فرانسه به سازمان انتقال خون ایران اتفاق افتاد نیز دیدگاه ما را به غرب تغییر داد لذا ما نمی‌توانیم نسبت به کشورهایی مثل امریکا، فرانسه و انگلیس خوش‌بین باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: قطعا تجربه‌ای مثل ژاپن نشان می‌دهد که هر گونه اتفاقی ممکن است درباره واکسن‌های امریکایی بی‌افتد و اکنون کمترین میزان صدور واکسن به کشورها مربوط به امریکا و انگلیس است و این دو کشور کمک چندانی به ملت‌های دیگر نمی‌کنند.

در تولید واکسن باید به توان داخلی تکیه کنیم

محمدبیگی ابراز کرد: کشورهایی مثل امریکا و انگلیس هر وقت هم کمکی به سایر ملت‌ها می‌کنند در پس کمک‌هایشان نیز اهداف حیله‌گرانه نهفته بوده است، از این رو ما معتقد هستیم که از کشورهای دیگر باید واکسن تهیه شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: در کنار واردات واکسن قطعا معتقد هستیم که باید روی پای خود بایستیم و کشور را از داخل قوی کنیم تا بتوانیم بر تهدیدات بیولوژیک فائق آییم.

وی تصریح کرد: دنیای آینده دنیای سلاح‌های پیشرفته بیولوژیک خواهد بود و ممکن است برخی از کشورها بخواهند با فعالیت‌های بیولوژیک کشورهای دیگر را مغلوب کنند که باید دقت کنیم و اقدامات پدافندی و ایمنی واکسن‌های داخلی و خارجی را فراهم کنیم.

بررسی حقوقی واکسن‌های آلوده در ژاپن باید در دستور کار مجامع بین‌المللی باشد

عضو کمیسیون مجلس یادآور شد: امیدواریم که در کنار زحمات دانشمندان و پژوهشگران ایرانی و تولید واکسن‌های ایرانی نیز از بهترین واکسن‌های خارجی ایمن و از کشورهای مطمئن بهره‌مند شویم و تلاش خود را هم انجام می‌دهیم.

محمدبیگی تاکید کرد: اتفاق رخ داده در کشور ژاپن نشان‌گر عمق بی‌اعتمادی جامعه جهانی نسبت به امریکا است.

نماینده مردم قزوین در مجلس اذعان کرد: متاسفانه ما تاکنون شاهد واکنش‌های خوبی نبودیم و قاعدتا مجامع بین‌المللی واکنش نشان خواهند و بررسی حقوقی و حقوق بشری این موضوع باید حتما در دستور کار مجامع بین‌المللی قرار گیرد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان