۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عزاداری‌های دهه اول محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۳۵۲۱۲۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۳ ساعت: ۹:۵۷ ↗ لینک کوتاه

مسئول هیئت رزمندگان اسلام قزوین:

عزاداری‌های دهه اول محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قزوین برگزار شد

حجت الله مددخانی گفت: سازمان تبلیغات به عنوان حامی و تسهیل‌کننده فعالیت هیئات مذهبی به وظایف خود به خوبی عمل کرد و عزاداری‌های دهه اول محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قزوین برگزار شد.

عزاداری‌های دهه اول محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ باتوجه به محدودیت‌های کرونایی امسال هم مراسمات عزاداری در ماه محرم براساس پروتکل‌های بهداشتی و شیوه‌نامه‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا برگزار شد.

خوشبختانه طبق اعلام ستاد کرونای استان قزوین نیز هیئات مذهبی همکاری لازم را با دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا داشتند و بیشتر مراسمات با رعایت این دستورات برگزار شده است.

سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین از ارگان‌های تسهیل‌گر برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسمات عزاداری در ماه محرم همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که نتیجه این برنامه‌ریزی‌ها را در هیئات مذهبی شناسنامه‌دار و باسابقه استان شاهد بودیم.

یکی از هیئت‌های با سابقه استان قزوین، هیئت رزمندگان اسلام است که هر ساله جمع کثیری از مردم برای عزاداری سیدالشهداء در این هیئت حضور می‌یابند.

حجت الله مددخانی، مسئول هیئت رزمندگان اسلام قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: امسال هم باتوجه به شرایط کرونا و محدودیت‌هایی که وجود داشت برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیئت رزمندگان قزوین برگزار شد.

وی افزود: از سال گذشته که بحث کرونا پیش آمد و برخی هیئات مذهبی امکان برگزاری مجالس را نداشتند ما تصمیم گرفتیم که هم در ساعت صبح‌ و هم شب‌ مراسم عزاداری را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم به طوری که صبح‌ها از ساعت 6ونیم تا 8نیم و شب‌ها هم همزمان با اقامه نماز عشاء و مغرب به مدت دو ساعت مراسم داشتیم.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام قزوین تصریح کرد: طبق شیوه نامه‌ها و پروتکل‌هایی که ستاد کرونا اعلام کرده بود برنامه عزاداری در فضای باز و با فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، حداکثر در دو ساعت برگزار شد.

وی عنوان کرد: قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و استفاده از معارف دینی و روضه خوانی، مداحی و سینه زنی از برنامه‌های ثابت هیئت بود.

مددخانی یادآور شد: شب هشتم دهه اول محرم هم به رسم همیشگی به نام و یاد حضرت علی اکبر(ع) و شهدای مدافع حرم برگزار کردیم که مادر شهید شیری هم میهمان جلسه بودند و چند دقیقه‌ای را درباره خاطرات شهدا صحبت کرده و روضه خوانی حضرت زینب(س) را انجام دادند.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام قزوین بیان کرد: از برنامه‌های جنبی که در زمان برگزاری مراسمات داشتیم می‌توانیم به میز مشاوره برای خواهران و برداران و نمایشگاه محصولات فرهنگی و مهد حسینی اشاره کنیم که حدود 200تا250 نفر از کودکان و نونهالان که در هیئت حضور پیدا می‌کردند نیز از این مهد استفاده می‌کردند و کارهای فرهنگی برای آنها فراهم می‌شد.

وی ابراز کرد: برای برگزاری این جلسات تلاش‌های زیادی صورت گرفت به ویژه حجت الاسلام زهرایی،  مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان که با پیگیری‌هایی که داشتند و مصوباتی که در ستاد کرونا به تصویب رساندند نیز توانستیم هم در سال گذشته و هم امسال مجالس خوبی را برای عزاداری سیدالشهداء فراهم کنیم.

مددخانی اذعان کرد: استقبال مردم هم باتوجه اینکه همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده بود خیلی خوب بود و ما شب‌هایی را داشتیم که 3هزار نفر شرکت می‌کردند در حالی که در سال‌های گذشته که کرونا نبود سابقه نداشت.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام قزوین افزود: سازمان تبلیغات به عنوان حامی و تسهیل‌کننده فعالیت هیئات مذهبی به وظایف خود به خوبی عمل کرد و اگر این تلاش‌ها نبود، این رونق هیئات مذهبی حاصل نمی‌شد.

وی در پایان گفت: حضور یک مدیر انقلابی، جهادی و جوان در عرصه فرهنگی استان نشان می‌دهد که باعث بالندگی، رشد و تکاپو در هیئات مذهبی و کارهای فرهنگی می‌شود.

انتهای پیام/ 1300

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان