۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین افتتاح اولین جوار کارگاهی آموزش تکثیر گل و گیاه کشور در آبیک
کد خبر: ۳۵۱۹۶۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۳ ساعت: ۱۱:۲۳ ↗ لینک کوتاه

افتتاح اولین جوار کارگاهی آموزش تکثیر گل و گیاه کشور در آبیک

اولین مرکز جوار کارگاهی آموزش مهارت تکثیر و پرورش گل و گیاهان زینتی کشور با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه در آبیک به بهره برداری رسید.

افتتاح اولین جوار کارگاهی آموزش تکثیر گل و گیاه کشور در آبیک

به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین، اولین مرکز جوار کارگاهی آموزش مهارت تکثیر و پرورش گل و گیاهان زینتی کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی از سوی شرکت نهال گستر رویان در شهرستان آبیک به بهره برداری رسید.

این مرکز به آموزش علاقه‌مندان کسب مهارت در رشته‌های تولید و تکثیر و تغذیه انواع گل و گیاهان زینتی، مدیریت ایمنی و بهداشت گیاهان دارویی و تولید نشا و کشت بافت و ماهیان زینتی می‌پردازد.

با مجوز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای این مرکز علاوه بر آموزش، امکان برگزاری آزمون و صدور گواهینامه آموزشی را برای مهارت جویان دارد.

اوسط هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در مراسم افتتاح این مرکز آموزش مهارتی جوارکارگاهی، گفت: توسعه مراکز آموزش جوارکارگاهی مهارتی از اولویت‌های این سازمان به شمار می‌رود.

وی افزود: امروز بازار کار به نیرو‌های دارای تخصص و مهارت نیازمند است و به صرف داشتن مدرک نمی‌توان صاحب شغل شد.

هاشمی اظهار داشت: در مراکز آموزش جوار کارگاهی تنها بحث یادگیری و مهارت مطرح نیست بلکه پرورش و تکثیر فکر‌های خلاقانه را داریم و این مراکز به پرورش کارآفرین می‌پردازند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه جوانان و بانوان بیکار می‌توانند با حضور در محیط‌های جوارکارگاهی مانند این مرکز مهارت پیدا کرده و دارای شغل شوند، گفت: جهش تولید در محیط گلخانه به خوبی می‌تواند محقق شود و این مهم با تلاش برای مهارت آموزی و ارتقای دانش در این محیط‌ها اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز اشتغال تنها محدود به دولت نیست و هرکس بنا به استعداد‌های خود با کسب مهارت می‌تواند در بازار شاغل شود، ادامه داد: امروز دستیابی به شعار "هر خانه یک اتاق یک کلاس" و "هر خانه یک کارگاه" به راحتی ممکن است و موفقیت در این عرصه با مهارت آموزی میسر می‌شود.

این مسوول با اشاره به نقش آموزش در محیط واقعی کار در پرورش نیرو‌های انسانی ماهر، تاکید کرد: امروز باید هر کارگاه و کارخانه را به مرکز آموزش مهارت تبدیل کنیم.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان