۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین دوست دارم در تیم‌ملی بزرگسالان بازی کنم/ مسئولین باید از ورزش بانوان بیشتر حمایت کنند
کد خبر: ۳۵۱۸۷۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۱۹ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

گفت‌وگو با بسکتبالیست جوان قزوینی؛

اگر برای تیم اسپانسر پیدا شود دوباره وارد سوپرلیگ می‌شویم

فاطمه آقازادگان گفت: سال گذشته با حمایت شورا و شهرداری توانستیم در سوپرلیگ حضور داشته باشیم؛ اما امسال هیچ اسپانسری برای تیم وجود ندارد و این مانع حضور تیم بسکتبال بانوان در سوپرلیگ است.

دوست دارم در تیم‌ملی بزرگسالان بازی کنم/ مسئولین باید از ورزش بانوان بیشتر حمایت کنند

فاطمه آقازادگان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین درخصوص شروع فعالیت ورزشی‌اش اظهار کرد: زمانی که ۹سال سن داشتم مربی ورزش مدرسه که بازیکن سابق تیم‌ملی نیز بود از من استعدادیابی کرد و از آن طریق با بسکتبال آشنا شدم؛ این آشنایی باعث شد که امروز در سن ۲۰ سالگی بسکتبال را به صورت حرفه‌ای دنبال کنم.

وی افزود: یک‌سال بعد از زمانی که بسکتبال را شروع کردم وارد مسابقات شدم و در همه رده‌ها نیز بازی کردم؛ از رده نوجوانان به بعد وارد لیگ نوجوانان شدم؛ بعد از آن وارد لیگ دسته یک و درنهایت با گرفتن سهمیه وارد سوپرلیگ شدیم.

دعوت به اردوی تیم‌ملی

این بازیکن بسکتبال گفت: امسال به اردوهای تیم‌ملی بزرگسالان دعوت شدم؛ اما به علت آسیب‌دیدگی رباط صلیبی نتوانستم در این اردوها شرکت کنم؛ غیر از این نیز، سابقه بازی در تیم ملی زیر۱۶ سال و زیر ۱۸سال را در کارنامه خود دارم.

آقازادگان درخصوص وضعیت بسکتبال بانوان بیان کرد: اسپانسر بسکتبال بانوان در سال گذشته شورا و شهرداری قزوین بود؛ اما امسال به دلایلی که نمی‌دانم هنوز هیچ اسپانسری نداریم؛ قطعا اگر اسپانسری پیدا شود دوباره وارد سوپرلیگ می‌شویم.


وی تصریح کرد: وقتی برای تیم اسپانسر وجود داشته باشد؛ با بازیکنان قرارداد بسته و یک منبع درآمد ایجاد می‌شود؛ اما مسلما مبلغ قرارداد ورزشکاران زن خیلی کم‌تر از آقایان می‌باشد.

این بازیکن تاکید کرد: از آنجایی که به ورزش و خصوصا بسکتبال علاقه داشتم؛ درکنار تحصیلات به ورزش بسکتبال ادامه دادم و سعی کردم به درسم لطمه وارد نشود؛ برای مثال بعضی اوقات بیشتر بیدار می‌ماندم تا از درس‌ عقب نمانم؛ درحال حاضر نیز دانشجوی رشته صنایع غذایی هستم.

تیم‌داری نیازمند حمایت مسئولین

وی بیان کرد: از مسئولین می‌خواهم از ورزش بانوان حمایت بیشتری داشته باشند؛ مثلا بسکتبال قزوین بازیکنان و مربی خوبی دارد؛ اما فقط حمایت مسئولین باعث می‌شود که سایر شهرها بتوانند تیم‌داری کنند.

وی درباره فاکتورهای حضور در ورزش بسکتبال اظهار کرد: من وقتی بسکتبال را شروع کردم هیچ آشنایی با این رشته نداشتم؛ بنابراین کسانی که به این ورزش علاقه‌مند هستند می‌توانند بدون در نظر گرفتن فاکتورهای جسمانی از جمله قد وارد این رشته ورزشی بشوند.

آقازادگان در پایان افزود: تمرین کنار باتجربه‌ها واقعاً لذت‌بخش است؛ من همیشه از تجربیات آنها استفاده می‌کنم؛ دیدن حرکاتی که انجام می‌دهند، خیلی برایم تأثیرگذار است؛ بنابراین حرکاتی که می‌بینم، تکرار می‌کنم؛ دوست دارم روزی فرا برسد که بتوانم در تیم‌ملی بزرگسالان بازی کنم و دیگر آرزویم این است که لژیونر شوم.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان