۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دریافت کد مدرسی با شرکت در دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه‌ای
کد خبر: ۳۵۱۶۹۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۹ ساعت: ۱۲:۱۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده انجمن سواد رسانه‌ای در استان قزوین خبر داد:

دریافت کد مدرسی با شرکت در دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه‌ای

آرزو سلخوری گفت: همه شرکت‌کنندگان در دوره تربیت مربی سواد رسانه‌ای که موفق به گذراندن آزمون جامع و مصاحبه پایان این دوره شوند، کد مدرسی دریافت می‌کنند و می‌توانند با استفاده از این کد در دوره‌های استانی انجمن سواد رسانه‌ای ایران تدریس کنند.

دریافت کد مدرسی با شرکت در دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه‌ای
نماینده انجمن سواد رسانه‌ای در استان قزوین در مصاحبه با صبح قزوین گفت: انجمن سواد رسانه‌ای و دانشگاه سوره دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه‌ای برگزار می‌کند، نام شرکت‌کنندگان در دوره بعد از قبولی در آزمون، در بانک اطلاعاتی جامع اساتید، معلمان و مربیان سواد رسانه‌ای کشور در سایت انجمن سواد رسانه‌ای ایران و سایت دانشگاه سوره باهدف ایجاد امکان اشتغال در دانشگاه‌ها، مدارس و ادارات به‌عنوان استاد و معلم سواد رسانه‌ای ثبت خواهد شد.

آرزو یارکه سلخوری، با اشاره به دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه‌ای، تصریح کرد: در عصر جدید که عصر اطلاعاتی نام دارد افراد جامعه تحت تأثیر بمباران‌های رسانه‌ای قرار دارند و رسانه‌ها نقشی عمده در شكل‌گیری رفتار، عقاید، عواطف افراد به خصوص روابط فردی و اجتماعی بازی می‌كنند، در این میان سواد رسانه‎‌ای به‌عنوان یک مهارت یكی از كارآمدترین ابزارهای نظارتی هر کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: می‌توان گفت رسانه‌ها به‌نوبه خود، پایه و اساس رفتارهای جمعی را رقم می‌زنند و به‌طور ناخودآگاه بر سواد رسانه‌ای مردم تأثیر می‌گذارند، مدیران رسانه‌ها در مواجهه با مخاطبان خود باید در جهت افزایش و ارتقا سواد رسانه‌ای آن‌ها تلاش کنند تا به‌عنوان یك رسانه قابل‌اعتماد شناخته شوند.

نماینده انجمن سواد رسانه‌ای در استان قزوین اظهار کرد: با به‌كارگیری سواد رسانه‌ای، تسلط فرد در فهم خروجی رسانه افزایش پیدا می‌کند و فرد به‌خوبی می‌داند از رسانه چه می‌خواهد و فعالانه به ارزیابی نقادانه محتوای آن می‌پردازد؛ به این منظور یادگیری و افزایش سواد رسانه‌ای به‌عنوان مهارت و استفاده از رسانه‌های دیجیتال به‌عنوان یكی از تكنیك‌های نوین ارتباطی ضروری است.

سلخوری یادآور شد: امروزه علاوه بر تربيت شهروندي براي يک جامعه ملي، نياز آماده‌سازی شهروندان براي زندگي در جامعه جهاني به‌صورت يک ضرورت تربيتي درآمده است، سواد رسانه‌ای مهارتی چندبعدی است که همه شهروندان، دانش آموزان، دانشجویان، اساتید دانشگاهی و اهالی رسانه به آن نیاز دارند.

وی افزود: در حال حاضر سواد رسانه‌ای به‌عنوان یکی از دروس اصلی در مدارس کشور آموزش داده می‌شود اما یکی از مشکلات موجود کمبود مربی متخصص در حوزه سواد رسانه‌ای است، گاهی در مدارس از معلمان رشته‌هایی نظیر جغرافیا برای تدریس سواد رسانه استفاده می‌کنند، یا برخی از مؤسسات خصوصی با استفاده از افرادی که بهره کمی از سواد رسانه‌ای دارند دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای برگزار می‌کنند، ازاین‌رو انجمن سواد رسانه‌ای ایران به همراه دانشگاه سوره اقدام به برگزاری دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه‌ای کرده است.

نماینده انجمن سواد رسانه‌ای در استان قزوین بیان کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزش مجازی، پرورش و توانمندسازی مربیان، معلمان و اساتید سواد رسانه‌ای به‌منظور تأمین نیاز کشور و استان‌های مختلف است، این دوره آموزشی شامل دو ترم است، ترم اول دوره افزایش مهارت‌های سواد رسانه‌ای و ترم دوم دوره پیشرفته و تخصصی باهدف آماده‌سازی افراد برای تدریس سواد رسانه‌ای است.

نماینده انجمن سواد رسانه‌ای در استان قزوین اظهار کرد: رسانه شناسی، مبانی تحلیل پیام‌های رسانه‌ای، مهارت‌های سواد رسانه‌ای و تفکر انتقادی، سواد بصری، آشنایی با طراحی و تولید محتوای رسانه‌ای، سواد خبری، شیوه‌های اقناعی، جریان‌شناسی رسانه‌ای و تکنیک‌های عملیاتی روانی، رسانه و سبک زندگی، کارگاه فناوری‌های نوین، خانواده و امنیت سایبری، کودک و رسانه و اخلاق کنشگری در شبکه‌های اجتماعی سرفصل‌های ترم اول این دوره آموزشی را تشکیل می‌دهد.

وی یادآور شد: همه شرکت‌کنندگان در دوره تربیت مربی سواد رسانه‌ای که موفق به گذراندن آزمون جامع و مصاحبه پایان این دوره شوند، علاوه بر دریافت گواهی‌نامه معتبر از انجمن سواد رسانه‌ای ایران و دانشگاه سوره، کد مدرسی دریافت می‌کنند و می‌توانند با استفاده از این کد در دوره‌های استانی انجمن سواد رسانه‌ای ایران تدریس کنند.

سلخوری بیان کرد: نام افراد دارای کد مدرسی در بانک اطلاعاتی جامع اساتید، معلمان و مربیان سواد رسانه‌ای کشور در سایت انجمن سواد رسانه‌ای ایران و سایت دانشگاه سوره باهدف ایجاد امکان اشتغال در دانشگاه‌ها، مدارس و ادارات به‌عنوان استاد و معلم سواد رسانه‌ای ثبت خواهد شد و همه مراکزی که متقاضی مدرس سواد رسانه‌ای هستند می‌توانند با مراجعه به این فهرست از مدرسان مطمئن این مجموعه برای آموزش مهارت‌های سواد رسانه‌ای بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: امکان معادل‌سازی دروس این دوره با برخی دروس دوره کارشناسی ارشد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره فراهم‌شده است و این امر باعث کوتاه شدن دوره آموزشی کارشناسی ارشد و کاهش هزینه‌های دانشجویان دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره خواهد شد.

نماینده انجمن سواد رسانه‌ای در استان قزوین اظهار کرد: دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه‌ای ایران ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت، علاقه‌مندان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://sooretc.com در این دوره ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/6001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان