۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تزریق واکسن "برکت" و "سینوفارم" به بیش از ۱۳۰ خبرنگار قزوینی
کد خبر: ۳۵۱۶۵۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۷ ساعت: ۱۱:۵۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین خبر داد:

مرکز نمایشگاه بین‌المللی آماده واکسیناسیون فرهنگیان است

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با بیان اینکه دو نوع واکسن سینوفارم و برکت برای خبرنگاران استان تزریق می‌شود، گفت: در فاز نخست تزریق واکسن، تقریبا ۱۳۵ الی ۱۳۶ نفر از خبرنگاران واکسینه شده‌اند و فاز دوم آن طی ۲۸ روز آینده تزریق می‌شود.

تزریق واکسن "برکت" و "سینوفارم" به بیش از  ۱۳۰ خبرنگار قزوینی

علیرضا مهرعلیان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین اظهار کرد: سعی داریم علاوه بر مدیریت بیماری کووید 19، بخش آمار مبتلایان ناشی از افزایش چاقی و اضافه وزن را مدیریت ‌کنیم و نمی‌توانیم انکار کنیم مردم به لحاظ قرنطینه خانگی در منزل حضور داشته و تحرک کمتری دارند، براین اساس، آمار اضافه وزن و چاقی افزایش می‌یابد و عوارض بیماری‌های غیرواگیر قطعا شامل جامعه ما خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم بعد از واکسیناسیون در جامعه، بتوانیم تیم‌های فعال در حوزه بیماری واگیر و غیرواگیر، سلامت روان، تغذیه و کارشناس آن را با آرامش بیشتری به مأموریت اصلیشان با قدرت بیشتری سوق داده و بیماری غیرواگیر همچون فشار خون را مدیریت کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین یادآور شد: با افزایش آمار نوجوانان، جوانان و بخش سالمندان و کاهش تحرک در بین آنها تقریبا شاهد افزایش درصد آمار مبتلایان کرونا هستیم.

تزریق دو نوع واکسن برکت و سینوفارم به خبرنگاران

مهرعلیان عنوان کرد: طی امروز و همزمان با روز عید غدیر افتخار داشته‌ایم برای واکسیناسیون در خدمت خبرنگاران استان باشیم و باور داریم خبرنگاران در خط مقدم پوشش اخبار واکسیناسیون حضور دارند، امیدواریم با واکسیناسیون در برابر کرونا ایمن شوند.

وی با بیان اینکه دو نوع واکسن سینوفارم و برکت برای خبرنگاران استان تزریق می‌شود، ادامه داد: در فاز نخست تزریق واکسن، تقریبا 135 الی 136 نفر از خبرنگاران واکسینه شده‌اند و فاز دوم آن طی 28 روز آینده تزریق می‌شود.

این مقام مسئول گفت: مردم توجه کنند با تزریق واکسن نباید از رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممانعت کنند چراکه بسیاری از افراد بعد از دریافت واکسن به کرونا مبتلا شدند و واکسن به معنای کنار گذاشتن رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست.

مرکز نمایشگاه بین‌المللی آماده واکسیناسیون فرهنگیان

مهرعلیان تصریح کرد: مردم بعد از ثبت‌نام در سامانه سلامت برای دریافت واکسن، به همان پیامکی که برای آنها ارسال می‌شود به مراکز مربوطه مراجعه کنند و امیدواریم با دریافت واکسن بتوانیم جامعه پرخطر را در برابر کرونا واکسینه کنیم.

وی ادامه داد: واکسیناسیون را از سنین بالاتر آغاز کرده‌ و شاهد کاهش موارد فوتی در این بین بوده‌ایم و بعد از واکسیناسیون میزان ابتلا در افراد پرخطر همچون سالمندان کاهش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین یادآور شد: مرکز نمایشگاه بین‌المللی برای واکسیناسیون فرهنگیان در چند روز آینده آماده سازی شده است؛ طی دو روز و صبح و بعدازظهر امروز و فردا و از بعدازظهر روز شنبه به صورت کامل در اختیار فرهنگیان هستیم.

مهرعلیان در پایان مطرح کرد: فرهنگیان طی امروز و فردا برای دریافت واکسن می‌توانند به نمایشگاه بین‌المللی مراجعه کنند و از روز شنبه منتظر اخبار دعوت که توسط پیامک اداره‌کل آموزش و پرورش برای آنها ارسال می‌شود، بمانند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان