۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۱میلیارد بابت تامین داروی کرونا بدهکار هستیم
کد خبر: ۳۵۱۴۹۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۲۹ ساعت: ۱۴:۵۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

با مسئولیت خودم خبرنگاران استان قزوین تا پایان مرداد واکسینه می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه خبرنگاران رسالت بهبود زندگی مردم را دارند، گفت: با مسئولیت خودم خبرنگاران استان قزوین تا پایان مرداد واکسینه می‌شوند.

۱۱میلیارد بابت تامین داروی کرونا بدهکار هستیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین پیش از ظهر امروز در نشست خبری با عنوان طرح مراقبت در منزل دانشگاه علوم پزشکی گفت: این طرح تا کنون باعث شده نیازی به بیمارستان صحرایی نداشته باشیم و در موج پنجم کرونا نیز امید داریم به کمک ما بیاید.

وی افزود: روز گذشته دو نفر از هم استانی‌ها در سن ۲۰ و ۴۰ سالگی بر اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا جان خود را از دست دادند.

نامدار با بیان اینکه تغییر سبک زندگی یکی از اثرات بیماری کرونا بود عنوان کرد: در دوران کرونا سبک زندگی مردم تغییر کرد و در این بین رسانه‌ها نقش بسزایی داشتند.

وی خاطر نشان کرد: با وجود گذشت ۱۷ ماه از شیوع کرونا همه برای ترغیب و تشویق مردم به رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی نظام سلامت به رسانه ها نیازمندیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در بحران زدایی و بحران زایی بیان کرد: ما برای آگاهی مردم در خصوص رعایت شیوه نامه ها به رسانه ها نیاز داریم و باید همکاری کنیم و زبان رسانه، دولت و مردم باید یکی شود تا دیگر شاهد موج های بعدی کرونا نباشیم.

نامدار با بیان اینکه نتوانستیم به مردم مشارکت عام را بفهمانیم که در انتشار بیماری مردم نقش دارند گفت: ما بعد از 17 ماه به شرایطی رسیدیم که اعلام بحران می کنیم که بلیط اتوبوس دو برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه برای مردم کرونا عادی شده است اضافه کرد: ما از ابتدا آمار های صادقانه به مردم دادیم تا مردم از واقعیت ها خبردار شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه خبرنگاران رسالت بهبود زندگی مردم را دارند، گفت: با مسئولیت خودم خبرنگاران استان قزوین تا پایان مرداد واکسینه می‌شوند.
.
دکتر یکه فلاح، مسئول طرح مراقبت از منزل دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه نشست خبری گفت: این طرح در چند کشور اروپایی اجرا شده است و در مدتی که این برنامه اجرا شد به اثبات رسید که ۵۰ درصد هزینه‌های درمان کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در طرح مراقبت از منزل دانشگاه علوم پزشکی بیماران با ۱۱۵ تماس می‌گیرند و با فشار دادن دکمه ۱ به سامانه کووید متصل می شوند و خدمات دریافت می کنند.

مسئول طرح مراقبت از منزل دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: با وجود تمرکز طرح در قزوین ما این طرح را کشوری کردیم و از قزوین ایده پردازی شد.

یکه فلاح گفت: در موج جدید کرونا تمرکز و تکیه من بر روی این طرح است و تا الان ۳ هزار نفر از خدمات طرح مراقبت از منزل بهره برده اند.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح علاوه بر ویزیت پزشکی و پرستاری که در منزل انجام می شود ، تست پی سی آر هم انجام و افراد مبتلا از مشاوره تغذیه و روانشناسی هم استفاده می کنند.

یکه فلاح با بیان اینکه ۸۳ درصد از ۳ هزار بیمار مشمول طرح بصورت کامل بهبود پیدا کرده اند، عنوان کرد: در این برنامه مبتلایان تحت پوشش، 92 درصد استاندارد های قرنطینه را رعایت کردند.

مسئول طرح مراقبت از منزل دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان خاطر نشان کرد: در این طرح اگر تمام اعضای خانواده درگیر کرونا باشند از طریق پیک نسخه الکترونیک برایشان ارسال می‌شود.

کلهر مدیر بیمارستان کوثر در ادامه گفت: در این طرح اثر بخشی با صرف هزینه کم امکان پذیر است و هزینه های این طرح از هزینه های بیمارستان بسیار کمتر است.

وی افزود: می توانیم با اطلاع رسانی این طرح و خدمات این طرح شرایط را بهتر مدیریت کنیم تا از پیک پنجم عبور کنیم.

کلهر خاطر نشان کرد: در این برنامه اجرایی 340 نفر بصورت داوطلبانه مشغول همکاری هستند.

مدیر بیمارستان کوثر گفت: بیش از پنج هزار دوز واکسن برکت به استان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان