۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین انتساب تخریب منزل مسکونی در گرومارود الموت به سپاه کذب است
کد خبر: ۳۵۱۴۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۲۹ ساعت: ۱۱:۳۶ ↗ لینک کوتاه

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج):

انتساب تخریب منزل مسکونی در گرومارود الموت به سپاه کذب است

حمزه برین گفت: مجموعه سپاه در هیچ‌یک از مراحل پرونده تخریب منزل مسکونی درگرمارود الموت از تشکیل و پیگیری تا اجرای حکم تخریب، هیچ‌گونه نقشی نداشته و هرگونه انتساب آن به سپاه کاملا کذب است.

انتساب تخریب منزل مسکونی در گرومارود الموت به سپاه کذب است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، سیمای فعلی شهر قزوین و حومه آن حکایت از رشد بی‌رویه ساخت و ساز غیر مجاز و سرعت گرفتن تغییر کاربری اراضی کشاورزی به خانه‌ها و باغ ویلاهای لوکس و تفرج‌گا‌ههای آنچنانی دارد.

سالهاست که هرازگاهی اخباری مبنی بر صدور حکم دادستانی و اقدام ماموران اجرائیات شهرداری قزوین در تخریب و قلع و قمع بناهای غیرقانونی که البته اقدامی قانونی و مطابق با قانون شهرداری‌هاست، به گوش می‌رسد.

در بعضی موارد شیوه اجرای این احکام با صحنه‌های دلخراشی همراه است و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد به گونه‌ای که در موج عاطفی ایجاد شده، اغلب مردم وجاهت قانونی آن را فراموش می‌کنند و دست به اعتراض در ابعاد گستره در مجامع عمومی و شبکه‌های اجتماعی می‌زنند.

اما واقعیت آنست که شهر باید نظم و انتظام داشته باشد و فلسفه وجودی نهادهایی همچون دادستانی، جهاد کشاورزی، شهرداری، شورای شهر و همچنین نیروی انتظامی نیز همین اجرای نظم است و اگر قرار باشد هر کسی اقدام به ساخت غیرقانونی و بدون مجوز خانه کند، نتیجه آن چیزی جز هرج و مرج در شاکله شهر نیست.

در این بین کم نیستند زمین‌خوارانی که با تفکیک غیرقانونی اراضی حاشیه شهرها و مناطق خوش آب و هوای قزوین که کاربری مسکونی هم ندارند، از این نعمات خداوند بهره‌برداری غیرمجاز کرده و زمین‌های کشاورزی را به بنای مسکونی تبدیل می‌کنند.

اینجاست که پای دادستانی و سایر مراجع ذیربط برای تخریب ملک غیرقانونی به میان می‌آید اما طبیعی است فردی که میلیون‌ها و بعضا میلیارها تومان هزینه ساخت ملک خود با نمای جذاب و چشم انداز روح نواز کرده، در برابر تصمیم قانون ایستادگی خواهد کرد.

چندی پیش اخبار در فضای مجازی منتشر شد و حکایت از این داشت که منزلی در منطقه گرمارود الموت تخریب شده و منتشرکنندگان این خبر با هدف تخریب یکی از نهادهای انقلابی ، انگشت اتهام خود را سمت سپاه نشانه گرفته و آن را مقصر دانست.

این خبر کذب آن چنان مورد توجه معاندین ضدانقلاب قرار گرفت که طبق معمول با انتشار این خبر کذب، شروع به سیاه‌نمایی و تخریب این نهاد انقلابی نمودند.

حمزه برین، معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج)، در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با تکذیب هرگونه دخالت سپاه در موارد فوق ابراز کرد:خانه مسکونی یاد شده، از سال ۹۶ در خارج از بافت روستایی منطقه گرمارود سینای الموت و در زمین‌های بکر منابع طبیعی به شکل غیرمجاز ساخته شده و این موضوع چندین بار از سوی دستگاههای قضایی مورد پیگیری قرار گرفته و در نهایت حکم تخریب آن صادر شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در بهمن سال گذشته حکم نهایی تخریب این سازه غیرقانونی توسط مراجع قضایی و با پیگیری‌های سازمان منابع صادر و با پیگیری های سازمان منابع طبیعی و با حضور نیروی انتظامی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: مجموعه سپاه رسالت و ماموریتی در این خصوص نداشته و ندارد و از هرگونه دخالت در این گونه پروژه‌ها کاملأ مبراست.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) تاکید کرد: مجموعه سپاه در هیچ‌یک از مراحل این پرونده از تشکیل، پیگیری و تا اجرای حکم تخریب، هیچ‌گونه نقشی نداشته و هرگونه انتساب آن به سپاه کاملا کذب است.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان