۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دستگاه‌ها در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اهتمام جدی داشته باشند
کد خبر: ۳۵۱۱۱۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۶ ساعت: ۱۷:۲۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

دستگاه‌ها در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اهتمام جدی داشته باشند

استاندار قزوین گفت: تمام دستگاه‌ها باید با هم افزایی کامل نسبت به مبارزه با قاچاق کالا و ارز اهتمام ورزند و جامعه را با خطرات آن آگاه کنند.

دستگاه‌ها در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اهتمام جدی داشته باشند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور عصر امروز(یکشنبه) در جلسه برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز پدیده‌ای است که تمام ارکان کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها باید با هم افزایی کامل نسبت به مبارزه با قاچاق کالا و ارز اهتمام ورزند و جامعه را با خطرات آن آگاه کنند؛ البته نقش عناصر متعددی از جمله صداوسیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی در این بین قابل توجه است.

استاندار قزوین بیان کرد: مجموع فعالیت‌های اثربخش بدون شک پیشگیری از قاچاق را رقم می‌زند؛ اگر دستگاهی وظیفه خود را به خوبی اجرا نکند سایر دستگاه‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

جمالی‌پور با اشاره به نقش مشارکت مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی اذعان کرد: همکاری و مشارکت مردم موجب می‌شود پدیده قاچاق کنترل و مدیریت شود.

استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی در آگاه‌سازی جامعه

وی در پایان گفت: موضوع منطقه صنعتی چرم‌سازی شهرستان بوئین‌زهرا با جدیت بیشتر دنبال شود چراکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه‌‌های مختلف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین در ادامه این جلسه نیز اظهار کرد: پیشگیری مقدم بر درمان بوده و در حوزه قاچاق کالا و ارز لازم است فرهنگ‌سازی شود؛ در این بین باید شرایطی را فراهم کنیم که بازار قاچاق وجود نداشته باشد و تحقق این امر نیازمند آموزش است.

وی بیان کرد: برای آموزش می‌توان از ظرفیت تشکل‌های مردمی استفاده کرد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه سلامت استان نقش خود را در بین ایفا کنند.

اسماعیلی گفت: نقش رسانه و فضای مجازی در کاهش قاچاق کالا و ارز بسیار سازنده و در ایجاد پویش‌های مختلف بین مردم اثرگذار است؛ البته نباید از تبلیغات محیطی چشم‌پوشی کرد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در استان یادآور شد: برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های مختلف از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است؛ همچنین تعاملاتی با استان‌های دیگر مبنی بر استفاده از الگوهای فرهنگی پیگیری و برنامه‌های فرهنگی با هماهنگی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان