۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بیشترین پرونده‌ها در سطح کشور در حوزه شوراهاست/ تشکیل ۳۲پرونده تخلف انتخاباتی در استان قزوین
کد خبر: ۳۵۱۰۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۳۱ ساعت: ۱۷:۴ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

بیشترین پرونده‌ها در سطح کشور در حوزه شوراهاست/ تشکیل ۳۲پرونده تخلف انتخاباتی در استان قزوین

دادستان قزوین گفت: در انتخابات شوراها و نمایندگان مجلس با خلأ قانونی مواجه هستیم چراکه مجازات در زمینه تخلفات باید بازدارندگی داشته باشد.

بیشترین پرونده‌ها در سطح کشور در حوزه شوراهاست/ تشکیل ۳۲پرونده تخلف انتخاباتی در استان قزوین
 به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، محمد قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دادگستری استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم که دولت جدید طبق برنامه‌هایی که دارد به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رسیدگی کند چون بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی به دلیل مشکلات اقتصادی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: اخیرا قانون حمایت از خانواده و کودکان تصویب شد که براساس این قانون بسیاری از رویدادهایی که در گذشته وجود داشت تغییر پیدا کرد که رویکرد این قانون بیشتر اصلاحی است چراکه برخورد با افرادی که ناگزیر در شرایط آسیب قرار می‌گیرند باید متفاوت از افرادی باشد که مرتکب جرم می‌شوند.

دادستان مرکز استان قزوین عنوان کرد: اگر قانون حمایت از خانواده و کودکان به نحو مطلوب اجرا شود نیز تحولات خوبی را خواهیم داشت چون رویکرد خوبی در نظام قضایی ما ایجاد شده است.

صیانت از منابع آبی به طور جدی در دستور کار است

وی ادامه داد: براساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی و قوانین عادی دیگر، دستورالعمل پیگیری حقوق عامه تبیین و ابلاغ شد که براساس این دستورالعمل تحول جدیدی ایجاد شد.

قاسمی یادآور شد: اجرای قانون حقوق عامه در سه سال گذشته در میزان پرونده‌ها تاثیرگذار بوده که رفع تصرف منابع طبیعی، رفع تصرف بستر و حریم رودخانه‌ها، صیانت از باغستان و‌ محیط زیست و ساماندهی وضعیت سایت پسماند محمدآباد در سال گذشته از جمله اقدامات در حوزه حقوق عامه در استان قزوین بوده است.

این مقام قضایی استان قزوین ادامه داد: در بحث سایت پسماند محمدآباد یک پیمانکار وجود داشت که عملکرد آن مغایر با قرارداد بود؛ براساس نظارت‌ها این سایت به شهرداری واگذار شد که ۲۱ شهرداری در این شرکت دخیل هستند.

وی تصریح کرد: اکنون تغییرات خوبی در سایت محمدآباد ایجاد شده به طوری که محیط زیست هم ورود کرده و جلساتی در این خصوص در استانداری، سایت و دادگستری داشتیم چراکه این مکان به محل دفع پسماند تبدیل شده بود اما با تحولات صورت گرفته نیز لندفید و دستگاه‌های جدید نصب خواهد شد.

تشکیل کارگروه ویژه صیانت از باغستان

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ابراز کرد: قانون حفظ کاربری از ۱۰ سال گذشته اجرا می‌شود که از بدو تخلف پیشگیری می‌کنیم و صیانت از منابع آب استان هم به طور جدی در دستور کار بوده که در این دو حوزه رتبه قابل توجهی را در کشور کسب کردیم.

این مقام قضایی استان قزوین با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه صیانت از باغستان ابراز کرد: در خصوص رسیدگی به مشکل شهرک اندیشه بخشی مورد بررسی قرار گرفته که مشکل حقوقی ندارد و بخشی هم مربوط به اختلاف بین شهرداری و راه و شهرسازی است که به دادگاه تهران ارسال شده است.

وی تاکید کرد: در انتخابات شوراها و نمایندگان مجلس با خلأ قانونی مواجه هستیم چراکه مجازات در زمینه تخلفات باید بازدارندگی داشته باشد؛ اولین دوره‌ای بود که در حوزه شوراها در استان قزوین یکی از کاندیدا را بازداشت کردیم.

قاسمی بیان کرد: ۳۲پرونده انتخاباتی در استان قزوین تشکیل شد و بیش از هزار فقره بنر و داربست را جمع‌آوری کردیم؛ باتوجه به اینکه تبلیغات چهره شهر را مخدوش می‌کند نیز پیشنهاد می‌کنیم قانونی اتخاذ شود که شهرداری علیه کاندیداهایی که چهره شهر را آلوده می‌کنند نیز شکایت کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اذعان کرد: خریدوفروش رای، تبلیغات غیرمجاز و استفاده از ماشین بدون پلاک بیشترین تخلفات انتخاباتی در استان قزوین بود.

باید به طور جدی با پدیده تخلفات در انتخابات برخورد شود

وی افزود: باید بینش و سطح آگاهی مردم ارتقاء یابد چراکه اکنون بیشترین پرونده‌ها در سطح کشور در حوزه شوراها است لذا باید به طور جدی با پدیده تخلفات در انتخابات برخورد شود؛ ما نمی‌توانیم آراء را ابطال کنیم اما پرونده‌ها را برای تصمیم هیئت نظارت ارائه می‌کنیم.

این مقام قضایی استان قزوین یادآور شد: افرادی پشت صحنه هستند که سعی می‌کنند عوامل خود را وارد شورا کنند و سرنوشت آن شورا و شهر با وجود چنین انتخابی مشخص است به طوری که اکنون شهرداری‌ها خدمات خوبی به مردم ارائه نمی‌کنند.

قاسمی اضافه کرد: در بحث تهیه بانک اطلاعاتی مجرمان و زندانیان پنج جلسه و ۲۰ مصوبه داشتیم تا افرادی که از زندان آزاد می‌شوند را زیر نظر بگیریم و مجدد مرتکب جرم نشوند اما اکنون سرقت‌های خرد افزایش پیدا کرده چون قانون مجازات آن کاهش یافته است.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان