۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عملکرد وزارت کشور در برگزاری انتخابات و اعلام نتایج بسیار ضعیف بود/ از مراجع قانونی پیگیر کارشکنی دولت هستیم
کد خبر: ۳۵۰۹۷۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۳۰ ساعت: ۷:۱۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

عملکرد وزارت کشور در برگزاری انتخابات و اعلام نتایج بسیار ضعیف بود/ از مراجع قانونی پیگیر کارشکنی دولت هستیم

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: عملکرد وزارت کشور در زمینه برگزاری انتخابات و اعلام نتایج بسیار ناقص و ضعیف بود؛ از این رو این وزارتخانه در خصوص اهمال صورت گرفته باید پاسخگوی مردم و افکار عمومی باشد.

عملکرد وزارت کشور در برگزاری انتخابات و اعلام نتایج بسیار ضعیف بود/ از مراجع قانونی پیگیر کارشکنی دولت هستیم

نماینده مردم قزوین در مجلس، در گفت‌وگو با صبح قزوین در اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات توسط وزارت کشور گفت: از روز 28 خرداد که مشارکت عمومی کلید خورد، با بسیاری از کارشکنی‌ها، عملکرد ناقص و تاخیر در شروع رای‌گیری در بیشتر حوزه‌ها مواجه شدیم.

وی افزود: این تاخیر علاوه بر بخش قزوین، در بسیاری از شهرستان‌ها و روستاهای استان و حتی چندین استان نیز اتفاق افتاد؛ عملکرد وزارت کشور در این خصوص بسیار ناقص و ضعیف بود؛ از این رو این وزارتخانه در خصوص اهمال صورت گرفته باید پاسخگوی مردم و افکار عمومی باشد.

دکتر محمدبیگی ابراز کرد: علی‌رغم کارشکنی‌ها و نقایص، چه در تامین تعرفه‌ها چه در ارسال کارت‌های الکترونیکی به مراکز اخذ رای و چه در تاخیر ارسال 360 صندوق الکترونیکی به بخش قزوین و معطل کردن دو ساعته مردم جهت حضور در انتخابات، به خواست خدای متعال و با حضور پرشور مردم این انتخابات برگزار شد.

وی اظهار کرد: قصور وزارت کشور به نوع برگزاری انتخابات ختم نشده و در ادامه در نحوه اعلام نتایج و آمار انتخابات شاهد نقایص فاحشی بودیم که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

این مقام مسئول بیان کرد: انتظار نداریم در کشوری که در حال حاضر با سامانه‌های پیشرفته دیجیتالی انتخابات برگزار می‌کند و در این زمینه داشبورد برخط مدیریتی نیز در وزارت کشور وجود دارد و ستاد انتخابات کشور متضمن ارائه آمار صحیح به مردم است، چنین خطاهای کودکانه‌‌ای در زمینه اعلام نتایج صورت گیرد.

وی در پایان تاکید کرد:  صیانت کامل از آراء مردم وظیفه وزارت کشور بوده و ما قطعا از طریق مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و مراجع نظارتی مربوطه، قصور صورت گرفته را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام / 6006

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان