۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تمام عوامل اجرایی با رعایت اصل امانتداری انتخابات را دنبال می‌کنند/ تبلیغات زودهنگام بیشترین تخلفات انتخاباتی
کد خبر: ۳۵۰۸۹۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۲۶ ساعت: ۱۲:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس هیئت بازرسی استان قزوین:

تمام عوامل اجرایی با رعایت اصل امانتداری انتخابات را دنبال می‌کنند/ تبلیغات زودهنگام بیشترین تخلفات انتخاباتی

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان قزوین گفت: حصول اطمینان از اجرای صحیح و کامل قانون مهم‌ترین اولویت هیئت بازرسی است و بازرسان و تمام عوامل اجرایی صندوق‌های رأی باید با اصل بی طرفی و امانتداری موضوع انتخابات را دنبال کنند.

تمام عوامل اجرایی با رعایت اصل امانتداری انتخابات را دنبال می‌کنند/ تبلیغات زودهنگام بیشترین تخلفات انتخاباتی

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، باتوجه به اهمیت انتخابات در کشور و به تبع آن در استان‌ها، هیئت‌های مختلفی برای برگزاری سالم‌تر انتخابات فعالیت می‌کنند.

هیئت بازرسی انتخابات استان قزوین از چند ماه گذشته فعالیت خود را به صورت رسمی در استان قزوین آغاز کرده است تا به واسطه آن، نظارت بر اجرای قانونمند فرآیند برپایی انتخابات صورت بگیرد و از آراء مردم در هر صورت و شرایطی حفاظت و صیانت شود.

هیئت بازرسی انتخابات استان قزوین از 5 عضو اصلی شامل رئیس، دبیر و 3 عضو تشکیل شده و در سطح استان بیش از هزار بازرس فرآیندهای اجرای انتخابات را رصد خواهند کرد.

میزبانی بیش از هزار شعبه أخذ رأی از مردم در انتخابات 1400

عیسی قبادی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین اظهار کرد: استان قزوین با توجه به برخوردار بودن وسعت قابل توجه، دارای 6 شهرستان و مناطق صعب‌العبوری همچون الموت و طارم بوده و این گستردگی موجب شده است پراکندگی شعبات أخذ رأی در این استان گسترده باشد.

وی افزود: مجموع شعبات أخذ رأی در استان شامل هزار و 187 شعبه است؛ 79 نفر به عنوان سربازرس، 12 نفر به عنوان بازرس ویژه با حکم وزارت کشور و 44 نفر هم به عنوان مجموع عوامل اجرایی هیئت‌های بازرسی استان و شهرستان فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان قزوین بیان کرد: به ازای هر شعبه یک بازرس حضور دارد و حضور بازرسان در تمام شعبه‌ها به عنوان نقطه قوت است؛ این بازرسان نسبت به قوانین آگاهی کامل داشته و هرگونه تخطی از قانون را گزارش می‌دهند لذا تمامی مراقبت‌های لازم برای برگزاری انتخابات سالم انجام شده است.

مردم با حضور در انتخابات در تعیین سرنوشت کشور سهیم شوند

قبادی یادآور شد: حصول اطمینان از اجرای صحیح و کامل قانون مهم‌ترین اولویت هیئت بازرسی است و بازرسان و تمام عوامل اجرایی صندوق‌های رأی باید با اصل بی طرفی و امانتداری موضوع انتخابات را دنبال کنند.

این مقام مسئول گفت: انتخابات صحنه مشارکت مردم و بزرگترین اجتماع ملی کشور است چراکه بزرگترین اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی را برای حاکمیت و نظام ایجاد می‌کند، براین اساس باید تلاش کنیم مردم از صحت رأی خود اطمینان حاصل کنند.

وی اذعان کرد: از آنجایی که حتی یک رأی هم در سرنوشت انتخابات مهم است، توصیه داریم مردم با شرکت در انتخابات، نظر خود را اعلام کنند و به واسطه قانون این حق به مردم داده شده است تا با رأی، سرنوشت آینده خود را رقم زنند.

قبادی عنوان کرد: قهر کردن با صندوق رأی قهر کردن به معنی قهر با زندگی و سرنوشت است لذا درخواست داریم مردم در انتخابات شرکت کرده و با رأی گسترده سرنوشت خود را به دست بگیرند، امیدواریم این انتخابات سرآغاز مناسبی برای مردم باشد.

این مقام مسئول در پایان گفت: تا به امروز تخلف مهم و مؤثری گزارش نشده و بیشتر تخلفات مربوط به تبلیغات زودهنگام بوده است؛ این تخلفات به مراجع ذبصلاح اعلام و تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان