۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۱۰۸مورد تذکر دستگاه قضایی قزوین به نامزدهای انتخابات شورای شهر
کد خبر: ۳۵۰۷۵۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۲۰ ساعت: ۹:۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین خبرداد

۱۰۸مورد تذکر دستگاه قضایی قزوین به نامزدهای انتخابات شورای شهر

رئیس کل دادگستری استان قزوین از ۱۰۸مورد تذکر دستگاه قضایی قزوین به نامزدهای انتخابات شورای شهر خبر داد.

۱۰۸مورد تذکر دستگاه قضایی قزوین به نامزدهای انتخابات شورای شهر
حجت‌الاسلام قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ اظهار کرد: نامزدهای انتخابات ششمین دوره شورای شهر در کلیه شهرهای استان که برابر گزارش واصله اقدام به تبلیغات زودهنگام (خارج از موعد قانونی) کرده بودند احضار و تذکرات لازم جهت رعایت قوانین، مقررات و حذف تبلیغات از کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی به آنان داده شد.

وی تصریح کرد: از نامزدهای متخلف تعهد مبنی بر عدم تکرار تخلفات اخذ شد و در صورت عدم تمکین به قانون، گزارش نهایی جهت تشکیل پرونده قضائی تشکل خواهد شد.

رئیس دادگستری استان قزوین افزود: طبق ماده 62 آئین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی روستا و بخش، مدت فعالیت انتخاباتی برای کلیه نامزدها یکسان ‌است و 8 روز قبل از روز اخذ رأی آغاز می‌شود و تا 24 ساعت قبل از روز اخذ رأی ادامه خواهد‌ داشت.

وی در مورد مصادیق جرائم انتخاباتی بیان کرد: تبلیغ علیه نامزدها و هتک حرمت و حیثیت آنان، تغییر در فیلم یا صوت یا تصویر کاندیداها و سپس انتشار آن در فضای مجازی، انتشار صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار کاندیداها و انتشار اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی برخی از تخلفات در حوزه انتخابات است.

قدرتی در پایان گفت: شنود غیرمجاز محتوای در حال انتقال، ارتباطات غیر عمومی در سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، تغییر داده‌ها یا علائم موجود در سامانه‌های رایانه‌ای، تخریب، اختلال یا حذف کردن داده‌های دیگری در سامانه‌های رایانه‌ای و دسترسی غیر مجاز به سایت‌ها و ایمیل نامزدها از دیگر تخلفات در حوزه انتخابات است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان