۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین "لیلا امیری" هویت اصیل دختر ایرانی و انقلابی را به تصویر کشید/ ولایتمداری، شغل بانوی قیام و قلم را ارزشمند کرد
کد خبر: ۳۵۰۵۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۸ ساعت: ۱۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

"لیلا امیری" هویت اصیل دختر ایرانی و انقلابی را به تصویر کشید/ ولایتمداری، شغل بانوی قیام و قلم را ارزشمند کرد

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: امروز باید راه لیلا امیری پررهرو باشد و ویژگی‌های شاخص این بانوی انقلابی و رسانه‌ای به جامعه شناسانده شود چراکه او نمونه‌ای از یک دختر اصیل ایرانی و انقلابی بود.

"لیلا امیری" هویت اصیل دختر ایرانی و انقلابی را به تصویر کشید/ ولایتمداری، شغل بانوی قیام و قلم را ارزشمند کرد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، همایش هویت دختران ایرانی به منظور گرامیداشت بانوی قیام و قلم، لیلا امیری مدیر مسئول پایگاه خبری صبح قزوین ظهر امروز در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) قزوین برگزار شد.

فاطمه محمدبیگی نیز در این جلسه اظهار کرد: توکل به خدا، ویژگی بزرگ خانم امیری بود و تا لحظه آخر دست از قیام و قلم خود برنداشت؛ به معنای واقعیِ درک حقیقت قلم رسیده بود و رسالت خبری خود را به خوبی ایفا کرد.

وی ادامه داد: امروز با خلا هویت روبه رو هستیم و دختران احساس با هویت بودن را ندارند و خارج از حیطه خود فعالیت‌هایی را دنبال می‌کنند؛ نهادهای مسئول در آنجایی که باید برای ارتقاء هویت دختر ایرانی برنامه‌ریزی کنند، نکردند و پروژه‌های فمنیستی را به اسم دوره توانمندسازی دختران رقم زدند و گاهی هم می‌بینیم دختران از هویت خود خبر ندارند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید تربیت صحیح خانوادگی را در نظر داشته باشیم چراکه دختر ام‌ابیها و همدرد مادر است؛ لذا خانم امیری این ویژگی‌ها را دارا بود که امروز عدم حضور وی ما را داغ‌دار کرده است؛ ما باید ویژگی‌های یک دختر را برجسته کنیم و این ویژگی‌ها برای جامعه آشکار شود.

امروز باید راه لیلا امیری پررهرو و الگوهای آن مرحومه به جامعه شناسانده شود

وی یادآور شد: امروز باید راه لیلا امیری پررهرو و ویژگی‌های شاخص این بانوی انقلابی و رسانه‌ای به جامعه شناسانده شود؛ ما باید روزها و سال‌ها از شخصیت‌هایی مانند لیلا امیری بازگو کنیم تا دختران به هویت خود باور و ایمان داشته باشند.

این مقام مسئول مطرح کرد: نجابت، پاکدامنی و خانواده‌محوری و ولایت‌مداری لیلا به شغلش ارزش داد و ولایت‌مداری او باعث می‌شد که حتی در بدترین حالت جسمی نیز به منویات مقام معظم رهبری توجه داشته باشد؛ اینکه بتوانیم ولایت مدار باشیم به ما عزت می‌دهد و این الگوها باید به جامعه معرفی شود.

محمدبیگی در پایان گفت: در شناخت ساختار دختر ایرانی نیازمند طراحی الگوها و برنامه‌هایی در دولت و مجلس هستیم.

طاهره بیگم‌السادات سیدی در این مراسم اظهار کرد: چهره مهربان خانم امیری برای همه به نوعی جذابیت داشت و این مهربانی ساختگی نبود بلکه باطن این بانوی رسانه‌ای در جذابیت ظاهریش، نقش‌آفرینی می‌کرد.

وی افزود: لیلا امیری با صلابت و حاصل تربیت یک خانواده اصیل و در خانواده‌ای سالم تربیت شده بود و به دل بسیاری از خطرات می‌زد اما به سلامت از آنها عبور می‌کرد و این همان فضیلت عفاف است.

رعایت حلال و حرام بر زندگی خانم امیری رنگ داد

مسئول امور بانوان جبهه مردمی انقلاب استان قزوین با اشاره به خاطره‌ای از بانوی قیام و‌ قلم قزوین عنوان کرد: یک تجربه‌ای از خانم امیری در انتخابات سال ۹۸ دارم که در پوشش فعالیت‌های این انتخابات حضور داشت؛ زمانی که جلسه طول کشید آن مرحومه کار را به دوستانش واگذار کرد و گفت که《پدرم نگران است》؛ این نشان می‌دهد که خانم امیری حواسش به خانواده بود و خط قرمز خود را مربوط به خانواده‌اش می‌دانست.

وی ابراز کرد: خداوند وعده داده است هرکسی زندگی سعادتمندانه دارد نیز مرگ‌سعادتمندانه برای او رقم می‌زنیم که نمونه آن را در خانم امیری مشاهده کردیم؛ آن چیزی که توانست به لیلا امیری عزت دهد، رعایت حلال و حرام زندگی بود و آن مرحومه مراقبت می‌کرد و بر هویت دخترانه خود توجه داشت.

سیدی اذعان کرد: خوش به حال کسانی که پای اسلام و ارزش‌ها ایستادگی می‌کنند؛ لیلا امیری در کار خود حد و اندازه خود را می‌دانست و تا لحظه‌ای که در دنیا حضور داشت نیز پای ارزش‌هایش‌ ایستادگی می‌کرد.

قلم لیلا، حامی مستضعفان بود

مادر لیلا امیری نیز در این مراسم ضمن بیان خاطره‌هایی از آن مرحومه گفت: برای یک مادر سخت است که جگر گوشه خود را از دست دهد؛ لیلا به راهی که انتخاب کرده بود آگاه بود و در تلاش برای کمک به نیازمندان جامعه و با قلم رسانه‌ای خود مطالبه‌گر احقاق حقوق مظلومان بود.

وی یادآور شد: لیلا عاشق اهل بیت بود و خود را کنیز حضرت زهرا (س) می‌دانست و از ماه‌ها قبل از اربعین، به فکر آمادگی برای حضور در این حرکت بزرگ بود؛ او دختری بسیار دل‌سوز، باحیا و نجیب بود و در برابر خواسته‌های پدر و مادر کلمه‌ای جز چشم به زبان جاری نمی‌کرد.

مادر لیلا امیری ادامه داد: لیلا الگویی برای دختران جوان است و ثابت کرد که یک دختر انقلابی با رعایت حیا و نجابت می‌تواند از حقوق مستضعفان حمایت کند.

وی در پایان تصریح کرد: از شما دختران می‌خواهم راه لیلا را ادامه دهید و با وجود سختی‌هایی که برای فعالیت دختران وجود دارد، نقش موثری داشته باشید چراکه لیلا دغدغه دین داشت و اهل کار خیر و کمک به نیازمندان بود.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان