۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عملیات بیت‌المقدس اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد
کد خبر: ۳۵۰۴۱۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۴ ساعت: ۹:۵۲ ↗ لینک کوتاه

رزمنده دفاع مقدس در مصاحبه با صبح قزوین:

عملیات بیت‌المقدس اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس اقتدار نظام را نشان داد؛ گفت: امروز جبهه بزرگ مقاومت اسلامی در منطقه، حاصل ایستادگی و پیروزی در خرمشهرهاست.

عملیات بیت‌المقدس اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد
مهدی طاهرخانی یکی از رزمندگان قزوینی حاضر در عملیات بیت‌المقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ اظهار کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر در سال 61 بعد از عملیات فتح المبین شکل گرفت و شهدای بسیاری از جمله شهید احمد کاظمی و شهید حاج قاسم سلیمانی در آزادسازی آن نقش ویژه‌ای داشتند.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر بعد از 19 ماه اسارت در دست رژیم بعثی در چهار مرحله عملیات از دهم اردیبهشت تا سوم خرداد به طول انجامید و بنا به فرموده امام راحل، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

طاهرخانی با اشاره به نقش مردم قزوین در عملیات بیت‌المقدس گفت: مردم، رزمندگان و جانبازان و ایثارگران استان قزوین نقش ویژه‎‌ای در این عملیات داشتند و شهدای بسیاری را در این راه تقدیم کردند.

نقش‌آفرینی رزمندگان قزوینی در عملیات بیت‌المقدس 

وی یادآور شد: بعد از عملیات بیت‌المقدس و آشکار شدن بیش از پیش توانمندی رزمندگان با پشتوانه توسل به اهل بیت(ع)، نگاه سرمداران دنیا به توانمندی رزمندگان و ایران تغییر کرد؛ این آزادسازی زمینه‌ ایجاد عملیات دیگر را رقم زد که البته توفیقات بسیاری را به همراه داشت.

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس اقتدار نظام را نشان داد؛ گفت: امروز جبهه بزرگ مقاومت اسلامی در منطقه، حاصل ایستادگی و پیروزی در خرمشهرهاست؛ پیشرفت‌های عظیم معنوی و نظامی نشات گرفته از عملیات آزادسازی خرمشهر بوده و این عملیات، الگویی برای پیشرفت در تمام عرصه‌های ایستادگی در منطقه شده است.

طاهرخانی تصریح کرد: در عملیات آزادسازی خرمشهر در گردان امام باقر(ع) به فرماندهی شهید حسین حدادی در کنار دیگر رزمندگان حضور داشتم که در مرحله سوم عملیات (شب هیجدهم اردیبهشت ماه) مجروح و به عقب منتقل شدم و خرمشهر، در مدت حضورم در بیمارستان، آزاد شد.

ایستادگی در برابر زیاده‌خواهان مهمترین پیام سوم خرداد

وی عنوان کرد: مهم‌ترین دلیل حضور رزمندگان در دفاع مقدس، انگیزه الهی و خدایی بود و کمک به دین، اسلام، حفظ جایگاه اهل بیت(ع) و اعتقادات دینی و ارزش‌های اسلامی رزمندگان را دور هم جمع کرد و انسجام و اخلاص در عمل از جمله ویژگی‌های بارز رزمندگان در این عملیات بود.

طاهرخانی با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی نیز در این عملیات‌ها نقش داشت و انگیزه‌ای برای رزمندگان بود، اذعان کرد: ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان و زیاده خواهان مهم‌ترین پیام سوم خرداد است.

رزمنده دوران دفاع مقدس در پایان بیان کرد: مقاومت رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس، مقاومت و ایستادگی را در عملیات‌های بعدی رقم زد؛ همچنین الگوپذیری از عملیات بیت‌المقدس در برابر دشمنان امروز هم بعد از گذشت سال‌ها همچنان ادامه دارد و این ایستادگی در سایر جبهه‌های مقاومت در سوریه و یمن نیز به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان