۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سیل در الموت شرقی خسارت به بار آورد
کد خبر: ۳۵۰۲۴۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۲۶ ساعت: ۹:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

سیل در الموت شرقی خسارت به بار آورد

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: کرد: بارش‌های ناگهانی و رگباری منجر به جاری شدن سیلاب و تلف شدن حدود ۵۰ راس گوسفند بره در حوالی روستای اندج متعلق به عشایر روستای هنیز شد.

سیل در الموت شرقی خسارت به بار آورد
قدرت اله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: بنابر اطلاع واصله از بخش الموت شرقی، بارش‌های ناگهانی و رگباری ظهر روز گذشته، منجر به جاری شدن سیلاب و تلف شدن حدود ۵۰ راس گوسفند بره در حوالی روستای اندج متعلق به عشایر روستای هنیز شد.

وی افزود: خوشبختانه این سیلاب خسارت جانی نداشت ولی نکته حائز اهمیت این است که ماهیت بارش‌های بهاری به صورت ناگهانی و سیل آسا بوده و معمولا در ارتفاعات، همراه با رعد و برق بوده و سبب ایجاد سیلاب و طغیان رودخانه ها می‌شود و این امر یک پدیده عادی و سابقه دار است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: از روستاییان، مردم محلی، به خصوص دامداران ‌و عشاير توقع می‌رود با دیدن وضعیت هوا و ورود ابرهای تیره به منطقه سریعا از ارتفاعات و کنار رودخانه‌ها دور شده و احشام را در جای مطمئن متمرکز کنند.

مهدیخانی در پایان ضمن تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران، به مردم بیان کرد: بهترین مدیران بحران خود مردم هستند که می‌توانند با آگاهی و هوشیاری به موقع، از بروز سوانح و حوادث جدی، جلوگیری کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان