۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تعداد حوزه‌های امتحانی در استان قزوین ۴ برابر شده است/ حضور مراقبان سلامت در جلسات امتحانی
کد خبر: ۳۵۰۲۳۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۲۶ ساعت: ۸:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

تعداد حوزه‌های امتحانی در استان قزوین ۴ برابر شده است/ حضور مراقبان سلامت در جلسات امتحانی

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات حضوری گفت: تعداد حوزه‌های امتحانی را چهاربرابر گذشته کرده‌ایم که یک مراقب سلامت در هر حوزه امتحانی حضور خواهد داشت و مرتب نظارت می‌شود.

تعداد حوزه‌های امتحانی در استان قزوین ۴ برابر شده است/ حضور مراقبان سلامت در جلسات امتحانی
حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره نحوه برگزاری امتحانات حضوری اظهار کرد: با در پیش بودن آزمون‌هایی که ما به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد یعنی پایه‌های نهم و دوازدهم که از فردا، 27اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد نیز همه دستگاه‌ها و فرمانداران باید مساعدت کنند تا این آزمون‌ها با آرامش برگزار شود.

وی افزود: باید فضا را به نحوی آماده کنیم که آرامش به دانش‌آموزان بازگردد چون تنش‌هایی در برگزاری حضوری آزمون‌ها وجود داشت و تعدادی از دانش‌آموزان که ضعف پایه تحصیلی دارند، علاقه‌مند به حضور در جلسه حضوری امتحانات را نداشتند که مشکلاتی را ایجاد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: بحث دیگر مربوط به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش است که در دروس شایستگی‌های فنی باتوجه به تاکیداتی که ستاد استانی کرونا داشت، ما بخش عمده کلاس‌ها را تشکیل ندادیم.

وی اضافه کرد: بنابراین هر منطقه‌ای که وضعیت زرد پیدا می‌کند نیز کلاس‌های هنرستانی در آن منطقه تشکیل می‌شود؛ مانند شهرستان آوج که در وضعیت زرد قرار دارد و کلاس‌ها برگزار می‌شود. اصغری افزود: در مناطق زرد آموزش‌ها و ارزش یابی‌ها باهم انجام می‌شود لذا تاکید بر این موضوع داریم که فرمانداران در مناطق زرد این همکاری را داشته باشند تا کلاس‌های فنی و حرفه‌ای با شرایط تعیین شده، برپا شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: باتوجه به اینکه خانواده‌ها نیازمند این هستند که آرامش بیشتری داشته باشند لذا ما در هر روز امتحانی یک مراقب سلامت را در هر حوزه امتحانی خواهیم داشت.

پیش‌بینی 125حوزه امتحانی برای برگزاری امتحانات پایه دوازدهم 

وی تصریح کرد: همچنین تعداد حوزه‌های امتحانی را چهاربرابر گذشته کرده‌ایم و اگر نمایندگان ستاد کرونا در حوزه‌ها حضور داشته و نظارت کنند نیز باعث می‌شود که خانواده‌ها با امنیت و آرامش بیشتری فرزندان خود را برای حضور در جلسات امتحانی آماده کنند.

اصغری یادآور شد: در سطح استان قزوین؛ حدود نه هزار نفر از جمعیت دانش آموزی در پایه نهم و حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر از جمعیت دانش‌آموزی در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که بنا بر تصمیمات گرفته شده در سطح کلان، امتحانات این دانش‌آموزان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: ۱۲۵حوزه امتحانی برای برگزاری امتحانات پایه دوازدهم در استان در نظر گرفته شده است، یادآور شد: این در حالی است که سال گذشته ۶۵حوزه امتحانی برای برگزاری امتحانات اختصاص داده شده بود.

وی تاکید کرد: اختصاص سالن‌های بزرگ و رعایت فاصله‌گذاری بین دانش‌آموزان در دستور کار است و بر این اساس فاصله هر دانش‌آموز از دانش‌آموزان دیگر در زمان برگزاری امتحانات دو متر است.

اصغری در پایان گفت: امتحانات پایه دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و حداکثر تا ۲۴خردادماه و امتحانات پایه نهم نیز از اول خردادماه آغاز و تا هجدهم این ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان