۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رعدوبرق و بارش‌های پراکنده در راه قزوین است
کد خبر: ۳۵۰۱۴۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۲۱ ساعت: ۸:۵۸ ↗ لینک کوتاه

هشدار مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین؛

رعدوبرق و بارش‌های پراکنده در راه قزوین است

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: بنا بر هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی شاهد رخداد رعد و برق، رگبارهای محلی، بارش تگرگ به همراه وزش باد لحظه‌ای شدید در سطح استان، بالاخص ارتفاعات خواهیم بود.

رعدوبرق و بارش‌های پراکنده در راه قزوین است
قدرت اله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: بنا بر هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، از بعد از ظهر روز سه‌شنبه(۲۱اردیبهشت) تا اواخر وقت روز چهارشنبه(۲۲اردیبهشت)، شاهد رخداد رعد و برق، رگبارهای محلی، بارش تگرگ به همراه وزش باد لحظه‌ای شدید در سطح استان، بالاخص ارتفاعات خواهیم بود.

وی افزود: در پی فعالیت این سامانه، احتمال لغزندگی معابر، جاری شدن سیلاب در رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و ایجاد گردو خاک وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: علاوه بر اینکه اخطاریه‌های لازم به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده، به هم استانی‌ها توصیه می‌شود علاوه بر محکم سازی داربست‌ها و سازه‌های سبک، از فعالیت‌های کوهنوردی و طبیعت گردی که احتمال برخورد صاعقه را افزایش می‌دهد خودداری کنند.

وی در پایان گفت: به روستاییان، کشاورزان، پرورش دهندگان دام و عشایر توصیه می‌شود که نسبت به استقرار دام در فضاهای مسقف اقدام کنند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان