۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ابتکار و خلاقیت در برنامه‌های حوزه حفظ شود/تبلیغ دین عمل کردن به آن است
کد خبر: ۳۴۹۹۳۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۱۲ ساعت: ۱۳:۴۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

ابتکار و خلاقیت در برنامه‌های حوزه حفظ شود/تبلیغ دین عمل کردن به آن است

نماینده ولی‌فقیه در استان، برنامه‌های حوزه علمیه قزوین را مبتکرانه و خلاقانه دانست و گفت: امیدواریم این اصل ابتکار در همه حوزه‌های علمیه کشور فراگیر شود.

ابتکار و خلاقیت در برنامه‌های حوزه حفظ شود/تبلیغ دین عمل کردن به آن است
به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه استان قزوین که در شبستان امیرالمومنین(ع) برگزار شد با تبریک میلاد کریم اهل بیت(ع) اظهار کرد: پدران و مادران طلاب ما می‌دانند که چه گوهری در زندگی آنها درخشش کرده است و می‌باید وظایفی را برای حمایت از فرزندان در جهت تبلیغ دین، ترویج منویات انبیاء و اولیاء الهی داشته باشند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: عزیزان ما که ملبس به لباس روحانیت می‌شوند در واقع به جامعه و مردم نشان می‌دهند که مسئولیتی به عهده ما گذاشته شده است و از ما طلب تبلیغ دین داشته باشید.
 
امام جمعه قزوین گفت: خداوند در "آیه 67 سوره مائده" ماموریت تبلیغ دین را به عهده رسولش گذاشت و فرمود اگر این تبلیغ را انجام ندهی هیچ کاری نکرده‌ای و ما می‌دانیم که رسول خدا(ص) برای اجرای این فرمان الهی غدیر خم را برپا کردند.
 
 
وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) در غدیر ضمن معرفی امیرالمومنین(ع) فرمودند آنهایی که حاضر هستند به غایبان این پیام را برسانند و حتی فرمودند پدران به فرزندان خود و نسل‌های بعدی این پیام را برسانند.
 
عابدینی با اشاره به حدیث ثقلین تاکید کرد: پایه‌گذار تبلیغ، بنیان‌گذار حوزه‌های علمیه و همه فعالیت‌های دینی، حوزوی و علمی رسول خدا(ص) هستند.
 
امام جمعه قزوین با اشاره به "آیه44 سوره نحل" و "آیه2 سوره صف" بیان کرد: خداوند نفرموده دین را بگویید، بلکه فرموده است آنرا تبلیغ کنید یعنی هم در عمل به مردم نشان بدهید و هم تبیین کنید و مبادا چیزهایی که خودتان عمل نمی‌کنید به دیگران بگویید و رفتار شماست که دیگران را به راه حق دعوت می کند.
 
 
وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) با تمام وجود به "آیه 39 سوره احزاب" عمل کرد، گفت: وقتی قیام پانزده خرداد 1342 اتفاق افتاد رژیمی که ادعا می‌کرد 2500 سال سابقه دارد سرنگون شد، این معجزه تبلیغ است نه فقط حرف زدن و امام خمینی(ره) حقیقت را به مردم رساند و خدا نیز او را موفق کرد.
 
عابدینی در ادامه سخنانش تاکید کرد: مقاومت اسلامی شکل گرفت و کشورهای اسلامی با پدیده جدیدی از مدیریت ایمانی آشنا شدند که هر روز این فرهنگ جای خودش را بیشتر پیدا می‌کند و آینده جهان با این نقشه الهی ساخته خواهد شد و پرچم حق به احتزاز در خواهد آمد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به «... مَنْ سَمِعَ رَجُلًا يُنَادِی يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِم» گفت: به این حدیث پیامبر(ص) عمل شد و شما دیدید که در دنیا چه اتفاقی افتاد و قدرت و عظمت ایران اسلامی چقدر دیده شد و به برکت همین اقتدار لبنان، یمن، عراق، سوریه و فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی از خطرات نجات پیدا کردند و این اراده خدا بود.
 
 
امام جمعه قزوین یادآور شد: البته اراده شیطان چیز دیگری بود، آنها می‌گفتند ما اسلحه و موشک نیاز نداریم و پیشرفت ما وابسته به این امور نیست، کسانیکه این را می‌گفتند گاهی خودشان جزو شیاطین بودند و گاهی جزو فریب خوردگان و بر اساس آیه قرآن مومنِ با تقوا فریب نمی‌خورد و قابل نفوذ نیست.
 
وی تاکید کرد: خداوند در "آیه 105 سوره بقره" فرموده کافران چه آنهایی که اهل کتاب هستند و چه آنهایی که مشرکند اصلا دلشان نمی‌خواهد موفقیت و آسایش شما را ببینند و تیم مذاکره کننده ما به این آیه قرآن عمل نکردند.
 
عابدینی برنامه های حوزه علمیه قزوین را مبتکرانه و خلاقانه دانست و گفت: ان‌شاءالله این اصل ابتکار در همه حوزه‌های علمیه کشور فراگیر شود و دوره‌ای که برای طلاب ما برگزار شد بسیار ارزشمند بود.
انتهای پیام/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان