۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۵خانه تاریخی قزوین امسال مرمت می‌شود
کد خبر: ۳۴۹۸۹۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۱۱ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون میراث فرهنگی استان قزوین:

۵خانه تاریخی قزوین امسال مرمت می‌شود

معاون میراث فرهنگی استان قزوین گفت: پنج خانه تاریخی قزوین که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند، امسال در حال مرمت و ساماندهی است.

۵خانه تاریخی قزوین امسال مرمت می‌شود
احسان نورانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: پنج خانه تاریخی قزوین که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند، امسال در حال مرمت و ساماندهی است.
 
وی افزود: این خانه‌های تاریخی شامل خانه محصص، خانه زعیم، خانه نبوی، خانه حکیم افضل و خانه کسمایی میرمیران است.
 
معاون میراث فرهنگی استان قزوین تصریح کرد: خانه‌های تاریخی محصص و کسمایی میرمیران هر دو مربوط به دوره قاجاریه از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در دست مرمت قرار دارد.

وی ادامه داد: خانه‌های تاریخی زعیم مربوط به دوره صفویه، نبوی و حکیم افضل هر دو مربوط به دوره قاجاریه نیز با مشارکت مالک و میراث فرهنگی در دست مرمت است.

نورانی بیان کرد: مرمت، ساماندهی و احیای خانه‌های تاریخی از سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شمار می‌رود و در این راستا مالکان می‌توانند به شکل مشارکتی با میراث فرهنگی نسبت به مرمت خانه‌های تاریخی خود اقدام کنند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند با سرمایه گذاری در جهت احیا و مرمت خانه‌های تاریخی آنها را در قالب کاربری پذیرایی، اقامتی و فرهنگی مورد بهره برداری قرار بدهند.

گفتنی است؛ براساس آخرین آمار اعلام شده، ۷۰ خانه تاریخی در قزوین شناسایی شده است.

انتهای پیام/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان