۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نظریه توسعه وابسته باعث تضعیف اقتصاد کشور شده است/ انقلاب اقتصادی با دولت انقلابی رقم می‌خورد
کد خبر: ۳۴۹۸۷۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۹ ساعت: ۲۰:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور:

نظریه توسعه وابسته باعث تضعیف اقتصاد کشور شده است/ انقلاب اقتصادی با دولت انقلابی رقم می‌خورد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور با تاکید بر اینکه نظریه توسعه وابسته توسط دولت باعث ضایع کردن ظرفیت‌های اقتصاد ایران شده است، گفت: کشورهای بسیاری در همسایگی ایران هستند که سالانه هزار میلیارد دلار واردات دارند و ما از این بازار غافل هستیم.

نظریه توسعه وابسته باعث تضعیف اقتصاد کشور شده است/ انقلاب اقتصادی با دولت انقلابی رقم می‌خورد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، حجت الله عبدالملکی در همایش تبیین راهبرد شعار سال و نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی که عصر امروز(پنج‌شنبه) در سپاه استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه کشور غیر از مسئله اقتصادی هیچ مشکل دیگری ندارد؛ اظهار کرد: اگر می‌بینیم که دشمن جرات می‌کند تهدید نظامی برای کشورمان داشته باشد یا اگر امریکا جرات می‌کند بالاترین مقام نظامی ما را در عراق به شهادت برساند به خاطر ضعف اقتصادی است.

وی افزود: متاسفانه وعده‌ای که امام راحل در ابتدای انقلاب درباره اقتصاد داده بود، محقق نشد به طوری که ما در اقتصاد، انقلاب نکردیم لذا امروز هم همه مشکلات کشور ریشه اقتصادی دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور ادامه داد: مسئله این است که کشور ایران در گذشته به عنوان مستعمره اروپا و امریکا بوده که باعث شده تا نظام اقتصادی کشورمان به طوری شکل گیرد که نتواند قدرت داشته باشد.

اقتصاد کشور باید تعمیر شود

وی اذعان کرد: کشور ما پس از ۲۰۰ سال در سال ۵۷ از استعمار خارج و نظام جمهوری اسلامی مستقر شد که در حوزه انقلاب سیاسی و ایدئولوژی موفق شدیم اما در حوزه اقتصادی انقلاب نکردیم و از استعمار کشورهای بیگانه در حوزه اقتصاد و نظامی که امریکا برای ما ساخته بود، خارج نشدیم.

عبدالملکی بیان کرد: هنوز هم از نظر اقتصادی در برابر امریکا مستقل نشدیم و به این دلیل است که دولتی می‌آید که تنها راه اقتصادی را در گرو دوستی با امریکا می‌داند؛ در نظریه توسعه وابسته‌ نیز باید هر کاری که مورد رضایت امریکا است را انجام دهیم تا او به ما اجازه توسعه دهد و صاحبان این نظریه اقتصاد کشور را نابود می‌کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نظریه توسعه وابسته توسط دولت باعث ضایع کردن ظرفیت‌های اقتصاد ایران شده است، اضافه کرد: کشورهای بسیاری در همسایگی ایران هستند که سالانه هزار میلیارد دلار واردات دارند و ما از این بازار غافل هستیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه ما ظرفیت نیروی انسانی، سرمایه مالی و زیرساخت قوی فن‌آوری را در کشور داریم و همچنین از بیشترین ذخایر هیدروکربنی برخوردار بوده و از نظر منابع طبیعی جزو کشورهای با غنای بالا هستیم.

مردم برای انتخابی آگاهانه به دنبال نظرات نخبگان هستند
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد کشور یادآور شد: همه موارد مربوط به تولید را در دست داریم اما ضعف‌هایی وجود دارد که باید درست شود و از منابع موجود حراست کنیم؛ در حوزه نظام فنی نیز ۴۰ میلیون نفر متخصص داریم که باید آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد ما باید تعمیر شود، تصریح کرد: صاحبان نظریه توسعه وابسته برای نزدیک شدن به امریکا از هیچ جنایتی خودداری نمی‌کنند اما این اقتصاد بسیار پرظرفیت کشور را باید به حرکت درآورد که مستلزم یک دولت انقلابی است که نیروهای انقلابی و ارزشی باید پای این کار باشند.

عبدالملکی بیان کرد: انتخابات سال ۱۴۰۰ بسیار مهم است که نیروهای انقلاب باید پای کار باشند تا مردم بدانند که چطور تصمیم درست بگیرند چراکه برای انتخاب آگاهانه به دنبال نظرات نخبگان هستند.

وی در پایان گفت: فرصت انتخابات یکی از حساس‌ترین مقطع‌ها است و باید به جامعه آگاهی دهیم چون می‌توان با انتخاب دولت انقلابی نیز فکر و برنامه‌ریزی داشت و شاهد یک جهش قوی در اقتصاد کشور بود.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان