۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیش از ۳هزار دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی در انتظار پلاک گذاری/ ۶پرونده قاچاق کودشیمیایی در استان تشکیل شد
کد خبر: ۳۴۹۸۲۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۷ ساعت: ۱۸:۱۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد

بیش از ۳هزار دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی در انتظار پلاک گذاری/ ۶پرونده قاچاق کودشیمیایی در استان تشکیل شد

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هم اکنون ۷ هزار و ۶۸۴ دستگاه به طور قطعی پلاک گذاری شده و ۳ هزار و ۳۰۰ ماشین‌آلات کشاورزی آماده پلاک گذاری داریم.

بیش از ۳هزار دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی در انتظار پلاک گذاری/ ۶پرونده قاچاق کودشیمیایی در استان تشکیل شد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ فاطمه خمسه عصر امروز(سه شنبه) در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد؛ با بیان اینکه قزوین تا چندسال گذشته در بحث قاچاق کود شیمیایی شرایط مبهمی داشت؛ اظهار کرد: خوشبختانه با برنامه‌هایی که در دستور کار قرار دادیم توانستیم از شرایط مبهم عبور کنیم و در سال 99 تنها 6 مورد تشکیل پرونده در این زمینه داشتیم.

وی با اشاره به پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی افزود: هم اکنون 8 هزار و 422 پرونده تشکیل شده و 7 هزار و 684 دستگاه به طور قطعی پلاک گذاری شده است و 3 هزار و 300 ماشین آماده پلاک گذاری داریم که بسته شدن مراکز تعویض پلاک به دلیل شیوع کرونا باعث شد کمی با مشکل مواجه شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در رابطه با پلاک گذاری دام‌های استان گفت: در راستای جلوگیری از قاچاق دام 334 هزار راس گاو و 112 هزارو 271 راس بز پلاک گذاری شده است و در تلاشیم تا همه نهاده‌ها پلاک گذاری شوند.

برای اجرای حکم نیازمند استقرار نیروی انتظامی هستیم

در ادامه این جلسه هوشنگ محمدی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین با بیان اینکه طبق ماده 75 قانون باید نیروی انتظامی هنگام گشت زنی‌ها و اجرای احکام همراه با تعزیرات حکومتی باشد؛ تصریح کرد: متاسفانه علی رغم مکاتباتی که صورت گرفته در رابطه با استقرار نیروی انتظامی، همکاری صورت نگرفته است.

محمدی با بیان اینکه در شهرستان‌ها دفتر تعزیرات افتتاح می‌کنیم اما سازوکار به درستی دیده نمی‌شود؛ عنوان کرد: در برخی مواقع هنگام اجرای احکام با متواری شدن متهم مواجه شدیم و با توجه به اینکه نیروی انتظامی همراه ما نبود نتوانستیم کاری کنیم.

همیشه در اجرای قوانین تصویب شده مشکل داریم
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین با اشاره به اینکه اجرا کردن ماده 13 قانون مبنی بر شناسه دار بودن کالا در مرحله اجرایی دارای نواقص است؛ افزود: همیشه قوانین تصویب می‌شود اما در اجرای آن مشکل داریم چرا که معلوم نیست چگونه باید همه کالای مغازه‌ها شناسه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 867 پرونده مختومه شده است؛ گفت: دو فقره از پرونده‌ها برای سال 1400 باقی مانده است و 56 پرونده مالی نیز در سال 99 با هزینه‌ای بالغ بر 553 میلیارد و 923 میلیون ریال بودند.

انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان