۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین انبارهای کالای استان قزوین زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی قرار گیرد/ قاچاق، اقتصاد و امنیت کشور را فلج می‌کند
کد خبر: ۳۴۹۸۲۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۷ ساعت: ۱۶:۵۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

انبارهای کالای استان قزوین زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی قرار گیرد/ قاچاق، اقتصاد و امنیت کشور را فلج می‌کند

استاندار قزوین گفت:اگر انبارها بدون رعایت نکات ایمنی کالا بوده، مخصوصا اگر کالا شیمیایی باشد یا با فاصله کم از یکدیگر قرار گیرند بسیار خطرناک است و باید اقدام جدی دراین زمینه صورت بگیرد.

انبارهای کالای استان قزوین زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی قرار گیرد/ قاچاق، اقتصاد و امنیت کشور را فلج می‌کند
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ هدایت الله جمالی پور عصر امروز(سه شنبه) در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در استانداری قزوین برگزار شد؛ با بیان اینکه شرایط استان در بحث مبارزه و پایش قاچاق کالا و ارز قابل قبول است؛ اظهار کرد: قاچاق کالا به داخل کشور تهدیدی جدی برای امنیت ملی است.

وی ادامه داد: وقتی کالایی که داخل کشور تولید می‌شود به صورت قاچاق نیز وارد می‌شود باعث ایجاد بحران شده و این تهدیدی برای امنیت کشور محسوب می شود.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه قاچاق داخل به خارج از کشور نیز تهدید کننده اقتصاد کشور است؛ افزود: وقتی از خارج به داخل قاچاق صورت می‌گیرد امنیت و وقتی از داخل به خارج قاچاق باشد اقتصاد ما فلج می‌شود.

وی با تاکید براینکه با قاچاق کالا به خارج از کشور بدون پرداخت عوارض به تضعیف شدن اقتصاد کمک می‌شود، تصریح کرد: حتی فردی که از راه قاچاق به اموالی هرچند نامشروع می‌رسد بعد از مدت زمان محدودی به مشکل اقتصادی برمی‌خورد و این مشکلات اقتصادی در برگیرنده تمام مردم جامعه است.

دولت اجازه قاجاق ندهد، مردم کالای قاچاق نخرند

جمالی پور بابیان اینکه وظیفه دولت و مردم است که به مسئله قاچاق توجه ویژه کنند؛ تصریح کرد: دولت موظف است اجازه قاچاق به داخل و خارج از کشور را ندهد و مردم نیز باید با نخریدن کالای قاچاق به این مسئله کمک کنند.

وی ادامه داد: وقتی مردم کالای قاچاق را از بانه خرید می‌کنند این مسئله باعث تهدید اقتصاد و امنیت کشور است و در نتیجه موجب معضلات اجتماعی است.
عدم استفاده از کالای قاچاق فرهنگ سازی شود

استاندار قزوین با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزهای کشور تحولی در حوزه اشتغال کشور رخ داد گفت: البته این نگاه درست نیست که مرزها را ببندیم تا اشتغال داشته باشیم پس باید مسئله عدم استفاده از کالای قاچاق را فرهنگ سازی کنیم.

وی بیان کرد: کشورهای اروپایی مرز ندارد اما مردم متعهدی دارد که نسبت به امنیت و تولید کشور خود حساس هستند و با خرید کالای ساخت کشور خود باعث اشتغال و گسترش رفاه جامعه می‌شوند.

همه مجموعه ها به نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کمک کنند

جمالی پور با بیان اینکه اقدام نیرو انتظامی در مسئله قاچاق مهم است، افزود: همه مجموعه‌ها باید یاری دهنده نیروی انتظامی باشند و در راستای مبارزه با قاچاق تلاش کنند؛ چرا که بالاخره توان یک مجموعه به تنهایی تمام خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به مسئله انبارها در استان اظهار کرد: این موضوع از دو جنبه مهم است، موضوع اول به اقتصاد کشور برمی گردد و موضوع دوم از نظر حوادث و ایمنی دارای اهمیت است و اگر انبارها بدون رعایت نکات ایمنی کالا مخصوصا اگر کالا شیمیایی باشد یا با فاصله کم از یکدیگر قرار گیرند بسیار خطرناک است و باید اقدام جدی دراین خصوص صورت بگیرد.

استاندار قزوین در پایان گفت: انتظار می‌رود در مسئله قاچاق کالا و ارز، مدیریت در همه قسمت‌ها به خوبی صورت بگیرد تا اقتصاد و امنیت کشور در تهدید نباشد.
انتهای پیام/۲۰۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان