۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین احداث ۱۲۰۰واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در مهرگان/پارک ۱۰هکتاری محمدیه امسال به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: ۳۴۹۴۹۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۲۷ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

شهردار محمدیه خبرداد

احداث ۱۲۰۰واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در مهرگان/پارک ۱۰هکتاری محمدیه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار محمدیه گفت: در ناحیه شهری مهرگان که هم‌اکنون دارای جمعیت ۶۰ هزار نفری بوده، حدود هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در قالب اجرای طرح اقدام ملی مسکن ساخته و ۲۵۰ هکتار به محدوده مهرگان الحاق شده است.

احداث ۱۲۰۰واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در مهرگان/پارک ۱۰هکتاری محمدیه امسال به بهره‌برداری می‌رسد
یحیی رحیم‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اعتبارات عمرانی و فرهنگی شهر محمدیه در سال گذشته اظهار کرد: بودجه محمدیه در سال گذشته، 63 میلیارد تومان بوده است که 75 میلیارد تومان استحصال کردیم.

وی افزود: با وجود مشکلات مختلف در شهر محمدیه، تأمین بخشی از نیازهای جمعیت 60 هزار نفری شهر مهرگان را از محل اعتبارات بخش محمدیه هزینه ‌کردیم که این امر موجب اعتراض شهروندان محمدیه شد.

شهردار محمدیه گفت: با پیگیری‌ها و رایزنی‎‌های صورت گرفته توسط فرماندار البرز و مسئولان ذیربط تقریبا بخشی از مشکلات حل شد و بودجه محمدیه را به میزان 300 درصد افزایش دادیم که این افزایش امید و نشاط را در مهرگان رقم زده است.

افزایش اعتبارات بخش محمدیه و مهرگان

رحیم‌لو مطرح کرد: تقریبا 185 میلیارد تومان اعتبار برای شهر مهرگان درنظرگرفته شد و این امر اطلاع رسانی شده است؛ از این میزان، 25 میلیارد و 300 میلیون تومان برای امورات فرهنگی و ورزشی و 130 میلیارد تومان برای بخش عمرانی است.

وی اذعان کرد: باتوجه به بودجه 26 و نیم درصدی بخش جاری و 73 و نیم درصدی بخش عمرانی، امیدواریم پارک 10 هکتاری از جمله پارک‌های بزرگ استان را با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال در تیرماه سال 1400 به بهره‌برداری برسانیم.

این مقام مسئول بیان کرد: بهره‌برداری از پارک بانوان با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در نیمه اول اردیبهشت ماه و بهره‌برداری از 16 باب تجاری در قسمتی از محمدیه با هشت هزار نفر سکنه از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال‌جاری است.

بهره‌برداری از ایستگاه آتش نشانی مهرگان

رحیم‌لو تصریح کرد: در ناحیه شهری مهرگان که هم‌اکنون دارای جمعیت 60 هزار نفری بوده حدود هزار و 200 واحد مسکونی در قالب اجرای طرح ملی مسکن ساخته و 250 هکتار به محدوده مهرگان الحاق شده است؛ در آینده نزدیک بالای 120 هزار نفر جمعیت در این ناحیه خواهیم داشت.

وی یادآور شد: شهر مهرگان فاقد دوربین نظارتی و کتابخانه بوده که با افزایش بودجه امیدواریم این بخش‌ها در نیمه اول اردیبهشت ماه کلنگ‌زنی شود؛ همچنین میدان ورودی شهر نیز با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال کلنگ زنی می‌شود.

شهردار محمدیه ادامه داد: ایستگاه آتش نشانی با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد در تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد و با حمایت مسئولان، افق‌های روشنی را برای شهر مهرگان در سال 1400 ترسیم کردیم.

رحیم‌لو در پایان به عمده مشکلات شهر محمدیه پرداخت و بیان کرد: این شهر دارای دو مشکل عمده از جمله ناوگان فرسوده حمل و نقل و کمبود اتوبوس در آن و نردبان آتش نشانی است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان