۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین شناسایی فرصت‌های هنری و کشف هنرمندان بسیار ارزشمند است/قرآن کریم بزرگ‌ترین هنر آفرینش
کد خبر: ۳۴۹۴۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۲۶ ساعت: ۹:۲۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

شناسایی فرصت‌های هنری و کشف هنرمندان بسیار ارزشمند است/قرآن کریم بزرگ‌ترین هنر آفرینش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: شناسایی فرصت‌های هنری و کشف هنرمندان بسیار ارزشمند است که حوزه هنری قزوین در این عرصه ورود خوب و ارزشمندی دارد.

شناسایی فرصت‌های هنری و کشف هنرمندان بسیار ارزشمند است/قرآن کریم بزرگ‌ترین هنر آفرینش
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار رئیس و جمعی از مدیران و هنرمندان حوزه هنری استان قزوین، با قدردانی از کارهای هنری این نهاد انقلابی و هنرمندان استان، اظهار کرد: بزرگ‌ترین منشأ هنر در عالم، خدای متعال است و همه کارهای هنری به خداوند باز می‌گردد.
 
وی با بیان اینکه قرآن کریم بزرگ‌ترین هنر آفرینش است، تصریح کرد: قرآن کتابی است که هر چه بیشتر عقل، منطق و فکر بشری بر روی آن متمرکز می‌شود، جلوه‌های زیبای آن را پیدا می‌کند و مفاهیم و تفسیر آن، پایان‌ناپذیر است.
 
امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند فرمود قرآن را جز پاکان کسی درک نمی‌کند؛ هنر نیز همین گونه است و آن کسی که هنر را درک می‌کند، با صفای باطن و فطرت پاک به این درک می‌رسد.
 
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خداوند انسان را بر مبنای هنر خلق کرده است، بیان کرد: تمام وجود انسان با هنر منطبق شده است. فطرت، روح، جسم، ساختار باطنی و ظاهری انسان با هنر همراه شده است.
 
وی افزود: بخاطر همین وقتی انسان خلق شد، خداوند به خودش تبریک گفت و همانطور که خداوند احسن الخالقین است، انسان نیز احسن المخلوقین است.
 
عابدینی عنوان کرد: خداوند در خصوص خلقت آسمان‌ها و زمین، انسان را دعوت کرده تا از آن ایراد و اشکالی بگیرند. نظام عالم به نظام احسن شناخته شده است چرا که از آن هنرمندانه‌تر، بالاتر و زیباتر امکان نداشت.
 
 
امام جمعه قزوین بر ضرورت شناسایی فرصت‌های هنری و شناسایی هنرمندان تأکید و اظهار کرد: شناسایی فرصت‌های هنری و شناسایی و کشف هنرمندان بسیار ارزشمند است که حوزه هنری قزوین در این عرصه ورود خوب و ارزشمندی دارد.
 
وی اضافه کرد: شعار سال، حتماً مد نظر هنرمندان قرار بگیرد تا رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نسبت به جوانان و هنرمندان برای تحقق شعار سال دلگرم‌تر شوند.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امروز لازم است به سراغ کودکان و زنانی برویم که با تلاش و پشتکار تلاش می‌کنند تا معیشت خانواده‌ای را تأمین کنند که آن ها هنرمندان گمنام هستند و اگر این کار را انجام دهیم به سرمایه‌های خوبی دست می‌یابیم.
 
 
عابدینی عنوان کرد: مستعدان هنری را در همه زمینه‌ها کشف کنیم و زمینه رشد و بالندگی آنها را فراهم آوریم. مهمترین ویژگی هنر این است که فراگیری دارد و یک اثر هنری خیلی وقت‌ها احتیاج به ترجمه ندارد و خودش تا اعماق فهم و درک آدمی راهش را می‌یابد.
 
گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار محمد رضا امامقلی به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد سه ماهه حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین پرداخت.
 
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان