۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تولید تخم مرغ در قزوین پنج برابر نیاز استان است
کد خبر: ۳۴۹۲۹۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۱۹ ساعت: ۱۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان:

تولید تخم مرغ در قزوین پنج برابر نیاز استان است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قزوین؛ میزان تولید تخم مرغ در قزوین را پنج برابر نیاز استان عنوان کرد.

تولید تخم مرغ در قزوین پنج برابر نیاز استان است
حمیدرضا عزتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با بیان اینکه پارسال ۷۸۱ هزار و ۴۹۷ تن انواع محصولات دامی در این استان تولید شد، اظهار کرد: این محصولات شامل گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر، تخم مرغ و عسل است که برخی از آن‌ها با جهش تولید خوبی روبرو بوده است.

عزتی به تولید ۲۸ هزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز در دامداری‌های استان قزوین اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت مناسب ۶۲۴ واحد پرواربندی گوساله و گوسفند که به صورت صنعتی و سنتی فعالیت دارند، پیش بینی می‌شود میزان تولیدات گوشت قرمز در سال جاری به ۲۹ هزار تن برسد.

وی اضافه کرد: ۶۱۴ هزار تن شیر در همین مدت در واحد‌های گاوداری شیری استان تولید شد که امسال با وجود برنامه‌های توسعه در این صنایع پیش‌بینی می‌شود میزان تولیدات به ۶۴۵ هزار تن افزایش یابد.

تولید بیش از ۷۸۱ هزار تن انواع محصولات دامی در قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به تولید مرغ گوشتی در استان و همچنین بستر مناسب برای تولید طیور گفت: اکنون ظرفیت پرورش مرغ گوشتی در استان بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه است که سالانه ۶۳ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌کند.

وی در ادامه به وجود ۷۴ واحد مرغ تخمگذار در استان اشاره کرد و گفت: هشت میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در این واحد‌های وجود دارند و پارسال هم ۷۵ هزار تن تخم مرغ در استان تولید شد.
 
عزتی، میزان تولید تخم مرغ در قزوین را پنج برابر نیاز استان عنوان کرد و افزود: حجم عظیم تولید تخم مرغ در قزوین باعث شده تا این استان رتبه ششم کشوری را به دست بیاورد و مازاد محصولات نیز به دلیل همجواری با تهران، البرز و گیلان به این استان‌ها ارسال شود.

وی در پایان با اشاره به تولید ۹۹۷ تن عسل طی سال گذشته در زنبورستان‌های استان قزوین گفت: این میزان تولید عسل برای سال جاری افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان