۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین برگزاری چهاردهمین دوره لیگ علمی "پایا" با حضور ۲۱۸تیم قزوینی
کد خبر: ۳۴۹۲۶۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۱۸ ساعت: ۱۲:۴۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اعلام کرد

برگزاری چهاردهمین دوره لیگ علمی "پایا" با حضور ۲۱۸تیم قزوینی

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: اولین مرحله از چهاردهمین دوره مسابقات علمی بین‌المللی پایا با مشارکت ۲۱۸ تیم از استان قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری چهاردهمین دوره لیگ علمی "پایا" با حضور ۲۱۸تیم قزوینی
محمد سرباز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات لیگ علمی پایا اظهار کرد: المپیاد بین الملل پایا به عنوان بزرگترین لیگ گروهی جهان اسلام برای دانش‌آموزان پایه‌های اول تا ششم و دوره اول متوسطه در یک رشته واحد به عنوان علوم پایه برگزار می‌شود.

وی افزود: در المپیاد بین الملل پایا در هر یک از رشته‌ها، پنج نفر از دانش‌آموزان در قالب یک تیم به پاسخگویی به سوالات می‌پردازند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین اذعان کرد: سال گذشته ۷۲ تیم در مرحله مقدماتی خوش درخشیدند و به مرحله نیمه نهایی ورود پیدا کردند و از این تعداد چهار تیم موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شدند.

وی ابراز کرد: چهاردهمین دوره لیگ علمی بین المللی پایا بهمن ماه سال گذشته به صورت اینترنتی انجام شد و هم‌اکنون نیز اولین مرحله از چهاردهمین دوره مسابقات علمی بین المللی پایا با مشارکت ۲۱۸ تیم از استان قزوین در روز ۲۴ فروردین ماه سال جاری برگزار می‌شود.

سرباز تصریح کرد: با توجه شیوع ویروس منحوس کرونا مرحله مقدماتی چهاردهمین دوره لیگ علمی پایا مانند سال ۹۹ به طور مجازی برگزار می‌شود و مرحله نیمه نهایی و نهایی این مسابقات طبق تصمیمات ستاد کرونا برای برگزاری مسابقات به صورت حضوری یا غیر حضوری اعلام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در پایان هر سه مرحله از مسابقات لیگ علمی پایا به دانش‌آموزان برگزیده جوایز نفیسی از سوی سازمان بسیج دانش‌آموزی اهدا خواهد شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه هدف از برگزاری این مسابقات پرورش روحیه مشارکت و تقویت رشته‌های علمی است امیدواریم دانش‌آموزان استان قزوین همانند سال گذشته در این مسابقات خوش بدرخشند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان