۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۹۰درصد موارد ابتلا به کرونا از نوع ویروس انگلیسی است/ توزیع داروی آیورمکتین در تمامی داروخانه‌های استان قزوین
کد خبر: ۳۴۹۲۵۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۱۷ ساعت: ۱۵:۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

۹۰درصد موارد ابتلا به کرونا از نوع ویروس انگلیسی است/ توزیع داروی آیورمکتین در تمامی داروخانه‌های استان قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با بار شدید مسافرت‌ها و‌ دیدوبازدیدها شاهد گسترش ویروس جهش‌یافته در کل کشور هستیم و ۸۰ تا ۹۰ درصد افراد مبتلا به کرونا از نوع ویروس انگلیسی هستند.

۹۰درصد موارد ابتلا به کرونا از نوع ویروس انگلیسی است/ توزیع داروی آیورمکتین در تمامی داروخانه‌های استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، پیمان نامدار در جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین که ظهر امروز(سه شنبه) در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به وضعیت بحرانی استان قزوین اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۸ مورد مثبت شناسایی شده که ۱۰۱ نفر بستری شدند و بستری‌های فعلی ما به ۴۰۶ نفر رسید.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ نفر ترخیصی داشتیم و ۲۴ نفر بیمار بدحال داریم که متاسفانه چهار نفر جان خود را از دست دادند که یک نفر در آبیک و سه نفر در قزوین بودند که این روند افزایش مبتلایان تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: مدیریت بیماری جهش یافته با برنامه تحول یافته امکان پذیر است و مولفه‌های ویروس جهش یافته باید در محدودیت‌های ما اعمال شود؛ چراکه سرعت ویروس جهش یافته از ما بسیار بالاتر است و شرایط و زیرساخت‌های استان هم قابل قبول نیست.


وی عنوان کرد: اگر یک تصمیم قاطع و محکم نگیریم قطعا سیستم بهداشت و درمان استان مختل خواهد شد و از استان‌های دیگر هم انتظار کمک نخواهیم داشت؛ چراکه وضعیت تمام کشور وخیم است لذا همه دستگاه‌ها در مدیریت این شرایط دخیل هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: اکنون توانستیم ۸۰۰ تخت برای بیماران کرونایی در استان تامین کنیم اما اگر قرار باشد روزانه ۱۰۰ بیمار پذیرش داشته باشیم سیستم بهداشت و درمان استان تا یک هفته بیشتر دوام نخواهد آورد.

وی بیان کرد: تا زمانی که نیاز باشد طرح شهید سلیمانی ادامه خواهد داشت؛ همچنان در تست رپید مشکل داریم و امیدواریم که تا روزهای آینده تامین شود اما تست پی سی آر به میزان روزانه هزار تست تامین شده است و مقرر شده که شرکت البرزدارو داروی آیورمکتین را در سطح تمامی داروخانه‌های استان توزیع کند.


نامدار افزود: سرعت انتقال ویروس بسیار زیاد است و همه محدودیت‌ها به هر شکلی که است باید اجرا شود؛ باتوجه به اینکه بیماران غیرکرونا در همه بیمارستان‌های استان خدمات می‌گیرند و طبق بخشنامه تمامی عمل‌های غیرضرور منحل شده است؛ برگزاری مراسمات عروسی چه در تالارها و چه منازل باید ممنوع شود.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین تاکید کرد: بزرگترین مشکل ما در مرکز استان است چون بیشترین میزان مراجعات را دارد؛ با بار شدید مسافرت‌ها و‌ دیدوبازدیدها شاهد گسترش ویروس جهش‌یافته در کل کشور هستیم و ۸۰ تا ۹۰ درصد افراد مبتلا از نوع ویروس انگلیسی هستند.

وی در پایان درباره واکسیناسیون در استان ابراز کرد: سهمیه استان قزوین تاکنون پنج هزار و ۱۵۸ دوز بوده است که تاکنون ۸۵ درصد از جامعه هدف را واکسینه کردیم و فاز جدید هم از فردا آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان