۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۸۰۰واحد صنعتی طی سال گذشته عارضه‌‌یابی شد/ ایجاد ۸شرکت فناور در قزوین
کد خبر: ۳۴۹۱۵۸ نویسنده: محمد افشار تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۱۴ ساعت: ۸:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مسئول مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی سپاه قزوین درمصاحبه با صبح‌قزوین:

بیش از ۸۰۰واحد صنعتی طی سال گذشته عارضه‌‌یابی شد/ ایجاد ۸شرکت فناور در قزوین

مسئول مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی سپاه استان قزوین با بیان اینکه سال گذشته در پروژه صنعت با محوریت بسیج مهندسین بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی پالایش و عارضه‌‌یابی شده است، گفت: سال ۹۹ از این میزان نیازی که به ما ارجاع شده بود ۵۰ مورد آن را حل کردیم.

بیش از ۸۰۰واحد صنعتی طی سال گذشته عارضه‌‌یابی شد/ ایجاد ۸شرکت فناور در قزوین
محمد افشار در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، با بیان اینکه در گام دوم انقلاب محوریت اصلی علم و پژوهش است، اظهار کرد: مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی سپاه استان قزوین در راستای گام دوم انقلاب تاکنون نیازهای پژوهشی و اولویت‌دار جامعه را با توجه به اولویت نیازهای استانی و ملی احصا کرده و تاکنون ۵۰۰ نیاز تخصصی در استان شناسایی شده است.

وی افزود: حدود ۳۰۰ نخبه در این مجموعه با ما همکاری دارند که ۵۳ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاهی هستند و همگی مدارک دکترا یا کارشناسی ارشد دارند و مابقی نیز از دانشجویان ارشد یا دکترا هستند.

مسئول مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی سپاه استان قزوین ادامه داد: با مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان وارد مذاکره شدیم تا به عنوان حلقه واسطی بین نیازمندی‌ها و توانمندی‌ها باشیم که در واقع توانمندی‌ها همان دانشگاه‌ها، نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان و نیازمندی‌ها نیز همان صنعت است.

افشار با بیان اینکه سال گذشته در پروژه صنعت با محوریت بسیج مهندسین بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی پالایش و عارضه‌‌یابی شده است، ابراز کرد: سال ۹۹ از این میزان نیازی که به ما ارجاع شده بود ۵۰ مورد آن را حل کردیم که برای نمونه می‌توان به تهیه برد داخلی برای شرکت لوازم خانگی پارس اشاره کرد که پیش از این از چین وارد می‌شد که مورد تایید قرار گرفته و بناست از این بعد از مجموعه ما سفارش بگیرند.

وی اضافه کرد: همچنین طی بررسی‌ها و شناسایی‌هایی که از صنایع صورت گرفت متوجه شدیم که شرکت تک‌پرس توانایی تولید دوچرخه را دارد لذا پیشنهاد تولید دوچرخه برقی را دادیم که بناست ماژول الکترونیکی دوچرخه توسط مجموعه مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی و مابقی ابعاد آن توسط خود شرکت ساخته شود.

مسئول مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی سپاه استان قزوین بیان کرد: در بحث پروژه صنعت یار که دبیری آن با سازمان بسیج مهندسین و فرماندهی آن با فرمانده سپاه کل استان قزوین است، قرارگاه صنعت، معدن و انرژی سپاه استان قزوین تشکیل شد که اکنون این قرارگاه در همه استان‌ها تشکیل شده است و می‌توان گفت که قزوین بحث صنعت‌یار را پایه‌گذاری کرد به طوریکه طرح آن را نیز خودش نهاد و در رده بندی هم اول است.

حرکت در مرزهای فناورانه و دانش را راس کار قرار دادیم
 
افشار اذعان کرد: ابتدا اولویت مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی در رفع موانع بانکی و حل مشکلات خلاصه می‌شد اما با توجه به گام دوم انقلاب و شعار مقام معظم رهبری وارد کارهای پژوهشی شدیم و حرکت در مرزهای فناورانه و دانش را نیز در راس کار قرار دادیم تا علاوه بر هدفمند شدن کارهای نخبگان، نیازی از نیازهای جامعه برآورده شود.

وی افزود: هر هفته دوشنبه در پارک علم و فناوری مشکلات شرکت‌ها با حضور دادستان قزوین بررسی می‌شود به طوریکه دادستان دوشنبه‌های خود را به صورت تمام وقت به صنعت اختصاص دادند و شخصا در صنایع حضور پیدا کرده و به مشکلات رسیدگی می‌کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

این مقام مسئول اذعان کرد: ما در مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی به این نتیجه رسیدیم که برای حل مشکلات سه بازو و عنصر اصلی مانند دستگاه قضایی، سپاه و صدا و سیما می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و به واسطه این سه عنصر به راحتی وارد مجموعه صنعتی می‌شویم و در جهت مشکلات آن‌ها اقدام می‌کنیم.

افشار ادامه داد: با توجه به این همکاری تمام مشکلات حقوقی را که به دستور دادستان قزوین قابل حل است را جمع‌آوری و بررسی کرده به دستگاه قضا ارائه می‌کنیم و دادستان هم با توجه به اعتمادی که به این مجموعه دارد همراه مسئول حقوقی سپاه، مسئول دبیر قرارگاه و مجموعه مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی در شرکت حاضر شده و در همانجا حکم را صادر می‌کنند و یک مشکل از مشکلات واحد‌های حقوقی برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: از ۵۰۰ مسئله‌ای که در سال ۹۹ احصا شد ۵۰ مسئله را برطرف کردیم که از دل این مسائل هشت شرکت فناور ایجاد شد و در این شرکت‌ها برای ۶۵ نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد کردیم.

مسئول مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی سپاه استان قزوین اظهار کرد: اقدامات مجموعه مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی علی‌رغم اینکه بسیار عظیم است کمتر رسانه‌ای می‌شود و گاها برخی این اقدامات را به نام خود تمام می‌‌کنند البته هدف نهایی سپاه رضایت مردم است و با این کار رضایت را در مدیران صنعتی می‌بینم.

اشتغالزایی برای۹۰نفر در بحث مقابله با کرونا

افشار ادامه داد: در رزمایش مومنانه با تعدادی از شرکت‌هایی که مشکلاتشان را حل کردیم تماس گرفتیم و در کمتر از پنج ساعت تماسی که داشتیم ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک‌های مومنانه کمک کردند که فکر می‌کنم این پیامد و بازخورد ناشی از عمل مثبت تیم است که خوشبختانه با این حرکت سپاه توانست چند هزار بسته غذایی برای این موضوع اختصاص دهد.

وی بیان کرد: همچنین شرکت اطلس دیبا که تولید کننده فرش است مواد اولیه برای تولید نداشت و رئیس شرکت گفته بود که اگر بار من امروز از گمرک آزاد نشود ۶۰۰ نفر بیکار می‌شوند که به همین دلیل رئیس دادگستری البرز با همکاری بسیج مهندسی و صنعت طی رایزنی‌هایی که داشتند توانستند بار را از گمرک آزاد کنند و به همین علت رئیس شرکت تعداد زیادی فرش به نیازمندان اهدا کرد بنابراین این حرکت خروجی دو منظوره دارد چه بسا که علاوه بر رفع مشکل شرکت، مشکل نیازمندان نیز برطرف می‌شود.

مسئول مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی سپاه استان قزوین تصریح‌ کرد: در بحث کرونا مجموعه ما در زمینه تمام محصولات اعم از ماسک، محلول ضدعفونی، دستگاه تب‌سنج، دستگاه اندازه گیری اکسیژن خون، داروی کرونا، کیت‌های ضدعفونی، دستگاه‌های تب‌سنج دستی و دیواری و دستگاه‌های ضدعفونی برای مدارس و اداره‌جات بسیار به موقع و خوب عمل کرد به طوریکه روزانه بیش از ۱۰۰ ‌لیتر مایع ضدعفونی و بیش از ۳۰ هزار عدد ماسک خود مجموعه و بیش از ۱۰۰ هزار عدد هم با کمک ما ماسک تولید می‌شد.

وی در پایان با بیان اینکه در بحث مقابله با کرونا برای حدود ۹۰ نفر اشتغال‌زایی شد، گفت: در بحث تولید ماسک پیش از تولیدات صنعتی، حدود ۴۵ خانم سرپرست خانوار با ما همکاری داشتند که بعد از تولیدات صنعتی به ۵ نفر تقلیل پیدا کرد.
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان