۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین صادرات ۲هزار تن محصولات چاپی از قزوین/ ۱۴۴واحد چاپی در استان فعالیت دارند
کد خبر: ۳۴۸۷۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان عنوان کرد

صادرات ۲هزار تن محصولات چاپی از قزوین/ ۱۴۴واحد چاپی در استان فعالیت دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین از صادرات دو هزار تن محصولات چاپی به سایر کشور‌ها خبرداد و گفت: اکنون ۱۴۴واحد چاپی در استان قزوین فعالیت دارند.

صادرات ۲هزار تن محصولات چاپی از قزوین/ ۱۴۴واحد چاپی در استان فعالیت دارند
محمدحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: در سال جاری ۲۱۶مجوز محتوایی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین برای صادرات محصولات چاپی به حجم ۲هزار و ۷۴تن به کشور‌های همسایه از جمله عراق، افغانستان و ترکمنستان برای واحد‌های چاپی استان قزوین صادر شده است.

وی افزود: محصولات صادراتی از جمله مواد غذایی، بهداشتی و صنعتی برای بسته بندی‌ها از جمله کارتن، لیبل، سلفون، قوطی و بروشور‌های تبلیغی خود باید پیش از چاپ، مجوز محتوایی دریافت کنند که صدور این مجوز‌ها بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین تصریح کرد: از آنجایی که قزوین یک استان صنعتی با شهرک‌ها و کارخانجات متعدد بوده، این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قزوین از استان‌های پیشرو در عرصه چاپ و بسته بندی

اسماعیلی بیان کرد: امروز هنر چاپ، جایگاه ویژه‌ای در سطح تولید و صنعت کشور دارد و با توجه به این موضوع، باید برای حل مشکلات این حوزه تلاش کنیم و اکنون ۱۴۴واحد چاپی در استان قزوین فعالیت دارند و قزوین از استان‌های پیشرو در عرصه چاپ و بسته بندی محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین گفت: با توجه به اینکه این صنعت با دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتبط است باید با هماهنگی و همکاری بیشتر برای حمایت از این حوزه اقدام کنیم.

وی در پایان گفت: نداشتن اتحادیه مستقل برای چاپخانه‌ها مهمترین مشکل حوزه چاپ در استان قزوین است که با همکاری اداره کل صمت در حال پیگیری و حل این موضوع هستیم.
انتهای پیام/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان