۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین توجه به بحث محرومیت‌زدایی و مسکن‌ برای خانوارهای دومعلولی در بودجه ۱۴۰۰
کد خبر: ۳۴۸۷۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ساعت: ۱۶:۲۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس اعلام کرد

توجه به بحث محرومیت‌زدایی و مسکن‌ برای خانوارهای دومعلولی در بودجه ۱۴۰۰

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت:‌ در بودجه سال ۱۴۰۰ بحث محرومیت‌زدایی و توجه به مسکن‌های دومعلولی، افزایش سطح برخورداری یارانه‌های بهزیستی برای هر نفر دیده شده تا بتوانیم به عدالت اجتماعی عملی کنیم.

توجه به بحث محرومیت‌زدایی و مسکن‌ برای خانوارهای دومعلولی در بودجه ۱۴۰۰
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح‌قزوین؛ فاطمه محمدبیگی ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم افتتاح 53 مرکز "+زندگی" بهزیستی استان قزوین که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: ما بسیار نیازمند ساختارهای اجتماعی در کشور و ایجاد شبکه‌های اجتماعی برای ارتقاء کیفیت خانواده‌ها، دوری از مخاطرات روانی، اقتصادی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستیم.

وی افزود: در انقلاب اسلامی نهادهای حمایتی بسیاری ایجاد شده که همه این‌ها در کنار هم پازلی را تشکیل می‌دهند که مبتنی بر عدالت اجتماعی است؛ مراکز مثبت زندگی برای عزت بخشیدن به مستضعفین و توانمندی معلولان لازم است که از وظایف محوله انقلاب اسلامی برای رسیدن به عدالت است.

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: دولت باید کوچک شود، اگر دولت را فربه کنیم از سیاست‌های کلی نظام دور است، لذا مردم باید با فرایند مردم سالاری خود و با انگیزه بالا وارد شوند و این حوزه را ارتقاء دهند.

وی تاکید کرد: افرادی که برای مسئولیت اجتماعی انتخاب می‌شوند باید تقوا، ایمان، تعهد و تخصص و عشق به مردم را یک جا داشته باشند لذا مهمتر از افتتاح این مراکز، انتخاب مسئولین برای اداره آن است.

این مقام مسئول بیان کرد: اصل۴۴ قانون اساسی یعنی واگذاری امور به بخش خصوصی دارای مزیت است، اما در عمل بحث اهلیت افراد بسیار مهم است که در برخی مواقع با چالش‌هایی در این زمینه مواجه می‌شویم و پرونده‌هایی در این حوزه وجود دارد.


وی یادآور شد: تشکیل ‌شورای شهر برای مردم مهم است، اما گاهی به دلیل انتخاب نامناسب و گزینه نامناسب در نهایت می‌بینیم که همه اعضای یک شورا دارای پرونده هستند لذا از مسئولین خواهش می‌کنم نظارت‌ها را جدی بگیرند.

محمدبیگی ادامه داد: باید در انتخاب مسئولیت برای مراکز مثبت زندگی دقت شود، چون قرار است با مظلومین جامعه سرو کار داشته باشند لذا باید مومن بوده و از روحیه جهادی برخوردار باشند.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۰ بحث محرومیت‌زدایی و توجه به مسکن‌های دومعلولی، افزایش سطح برخورداری یارانه‌های بهزیستی برای هر نفر دیده شده تا بتوانیم به عدالت اجتماعی عملی کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه مثبت زندگی باید جایگاه و پایگاهی برای امید مردم باشد، گفت: خدمات دیجیتال، محله محور و خانواده محور بودن از ویژگی‌های خوب این مراکز است و باید محرومین واقعی شناسایی شوند.

عیسی قبادی در ادامه این جلسه اظهار کرد: شاید اگر در ۲۰ سال قبل این طور جدی ورود پیدا می‌کردیم امروز مشکلات کمتری داشتیم؛ پنج آسیب اجتماعی جدی در کشور از جمله اعتیاد، حاشیه نشینی، خودکشی و آسیب‌هایی که جامعه را با چالش مواجه کرده در دستور کار دولت قرار دارد.

وی افزود: تا مدل و‌ راه حل مناسب برای موضوعات پیدا نکنیم، خسارت‌های جدی به جامعه وارد می‌شود؛ ذات بهزیستی مددکاری است و همه باید در کنار این سازمان قرار گیرند و باتوجه به بالا بودن تعداد مددجویان، راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی لازم بود.


معاون اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: باید کار نظارت هم بیشتر از گذشته شود، چراکه اگر از اول در انتخاب شرکا دقت نکنیم در آینده هزینه خسارت را بپردازیم؛ لذا باید وقت زیادی برای نظارت صرف کنیم چراکه کاری اجتماعی انگیزه می‌خواهد.

وی بیان کرد: ما باید به سمتی برویم که انجام این خدمات را به افرادی که دغدغه اجتماعی دارند واگذار شود و مردمی بودن را به بخش خصوصی بودن ترجیح دهیم، اما افراد باید روحیه کار گروهی داشته باشند و آموزش داده شوند تا در درازمدت نتیجه بگیریم.

این مقام مسئول عنوان کرد: بهزیستی باید شرکای مددکاری را به دقت بررسی کند تا آدم‌های با اراده و انگیزه حضور یابند چراکه قرار است به بهترین افراد جامعه خدمت کنند؛ ساماندهی کار خیر هم مسئله مهمی است چون نباید مردم تنش و دغدغه داشته باشند و در این میان جلب اعتماد عمومی بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد تا با یک اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالا مواجه شویم.

وی در پایان تاکید کرد: شایسته ترین افراد برای مراکز مثبت زندگی انتخاب شوند و افرادی نباشند که منافع خود را به منافع عمومی ترجیح دهند.

علی فولیان در پایان این جلسه گفت: آسیب‌های اجتماعی در کشور و استان قزوین، مردم ما را رنج می‌دهد و این مسئله را می‌توان با مشاهده راه روهای شلوغ دادسراها پی برد.

معاون اجتماعی دادستان قزوین تاکید کرد: ما با خیل عظیم پرونده‌های ورودی مواجه هستیم که اگر تمام مدیران ما دغدغه کاهش جرم را داشته باشند قطعا شرایط مطلوبی خواهیم داشت، اما برخی مدیران ما گویا در حالت آفلاین قرار گرفته‌اند.

این مقام مسئول در پایان گفت: برخی مدیران منتظر هستند تا اتفاقی رخ دهد و از وظایف خود شانه خالی کنند؛ همه دستگاه‌ها موظفند که دستگاه قضایی را در کاهش جرم همراه کنند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان