۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین بازنشستگی شامل کارمندان دولتی پارک علم‌وفناوری نمی‌شود/ مشکل دریافت کارت بازرگانی شرکت‌های پارک را حل کنید
کد خبر: ۳۴۸۷۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ساعت: ۱۴:۴۰ ↗ لینک کوتاه

گلایه‌های رئیس پارک علم و فناوری قزوین به دادستان:

بازنشستگی شامل کارمندان دولتی پارک علم‌وفناوری نمی‌شود/ مشکل دریافت کارت بازرگانی شرکت‌های پارک را حل کنید

رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: کارکنان پارک علم و فناوری کارمندان دولتی محسوب می‌شوند اما سازمان تامین اجتماعی بیان می‌کند که این افراد فقط شامل بیمه بیکاری می‌شوند و شامل بازنشستگی نیستند و اکنون نزدیک به هفت ماه است که با این موضوع روبرو هستیم.

بازنشستگی شامل کارمندان دولتی پارک علم‌وفناوری نمی‌شود/ مشکل دریافت کارت بازرگانی شرکت‌های پارک را حل کنید
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ مصطفی مافی در نشست رفع مشکلات موجود در حوزه صنعت که با همت بسیج رسانه قزوین ظهر امروز(دوشنبه) با حضور دادستان قزوین در پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: 120 شرکت دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری و 50 واحد فناور در مراکز رشد استانی مستقر هستند.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود این است که برخی شرکت‌های نوپا زمانی که با قوانین جاری کشور برخورد می‌کنند، متاسفانه شتاب این شرکت‌ها گرفته می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین اذعان کرد: اکنون در پارک علم و فناوری قزوین 30 هکتار زمین وجود دارد که اراضی دولتی است و از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به صورت اجاره 99 ساله به ما واگذار شده‌اند.

وی ادامه داد: توافق شده است که این زمین‌ها با اجاره 99 ساله در اختیار پارک علم و فناوری قرار گیرند اما مسئله موجود این است که باید واگذاری اراضی محقق شود.

15شرکت متقاضی سرمایه‌گذاری در پارک علم و فناوری حضور دارند
این مقام مسئول بیان کرد: موسسین شرکت دانش بنیان می‌توانند برای ساخت ساختمان شرکت دانش بنیان از رئیس صندوق نوآوری شکوفایی، تسهیلات دو میلیاردی با بهره 12 درصد دریافت کنند.

وی ادامه داد: 15شرکت متقاضی سرمایه گذاری در پارک علم و فناوری حضور دارند؛ چراکه بودجه دولتی برای ساخت ساختمان وجود ندارد و باید بخش خصوصی ورود پیدا کند و این بخش خصوصی زمانی که جدال‌های بین دستگاه‌ها را می‌بیند نیز از تصمیم خود صرف نظر می‌کند.

مافی بیان کرد: متاسفانه برای ثبت این موضوع هنگامی که به دفترخانه مراجعه می‌کنیم به این دلیل که زمین‌ها اموال دولتی است، امکان ثبت قرارداد وجود ندارد که این موضوع موجب معطل شدن پارک و مراجعان کنونی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین عنوان کرد: یکی از مشکلات دیگر این است که واحدهای فناوری که در پارک حضور دارند نیز زمانی که شرکا به اختلاف برمی‌خورند نهایتا پس از پیگیری برای آن‌ها حکم پلمب صادر می‌شود در صورتی که این واحدها دولتی هستند و اکنون شش ماه است که دو واحد پلمب شده‌اند.

به دنبال حفظ نخبگان در کشور هستیم
وی گفت: تا جایی که امکان داشت کوچک سازی انجام دادیم تا شرکت‌ها بتوانند در پارک علم و فناوری مستقر شوند، اما تنها راه موجود واگذاری اراضی است که امیدواریم در دولت فعلی این مورد محقق شود تا در دولت بعدی در ریل شتاب قرار بگیریم.

این مقام مسئول عنوان کرد: به واسطه هر یک هکتار زمینی که به شرکت‌های دانش بنیان واگذار می‌شود برای 200 نخبه و فارغ‌التحصیل شغل و گردش مالی 30 تا 40 میلیارد تومانی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول پنج هکتار را واگذار خواهیم کرد، تصریح کرد: با این واگذاری‌ها می‌توانیم برای 800 هزار نفر نخبه‌ در کشور که اگر شرایط مطلوبی برای آن‌ها ایجاد نشود مهاجرت می‌کنند، فضای شغلی خوبی را برپا کنیم و باید قانون ویژه‌ای صادر شود تا مشکلات حل شود چراکه ما به دنبال ماندگار شدن نخبه‌ها و چرخش چرخ پیشرفت و رشد در کشور هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین ابراز کرد: طبق قانون هیچ یک از پارک‌های علم و فناوری کشور حق سند زدن زمینی به نام هیچ مالکی را ندارند و فقط قراردادهای اجاره 99 ساله صادر می‌شود که اگر این امکان وجود داشته باشد و تعلل دو ماهه در دفترخانه اصلاح شود قطعا می‌توان از فرصت‌هایی بیشتری استفاده کرد.

مشکل بیمه‌ای نخبگان حل شود
وی بیان کرد: شرکت‌های مستقر در پارک نیاز به کارت بازرگانی دارند که برای اخذ این کارت، سیستم اجاره نامه پارک را نمی‌پذیرند و این افراد مجبور به تهیه کد رهگیری از مشاورین املاک می‌شوند که این مسئله هزینه کمی را می‌طلبد اما در شانیت پارک، صاحبان ایده‌ها و شرکت‌ها نیست که اجاره نامه آن‌ها مورد تایید سیستم و قوانین نباشد و خواستار این هستیم که این موضوع برطرف شود.

مافی ادامه داد: کارکنان پارک علم و فناوری کارمندان دولتی محسوب می‌شوند اما سازمان تامین اجتماعی بیان می‌کند که این افراد فقط شامل بیمه بیکاری می‌شوند و شامل بازنشستگی نیستند، در حالی که هیچ یک از پرسنل دولت شامل این قانون نمی‌شوند و اکنون نزدیک به هفت ماه است که با این موضوع روبرو هستیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: طی این هفت ماه هر شرکتی از پارک که برای کارهای بیمه به تامین اجتماعی مراجعه می‌کند با این مشکل مواجه می‌شود که در این خصوص از دستگاه قضایی درخواست داریم که به این مسئله رسیدگی و توجه کند.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان