۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جذب بودجه برای تکمیل پروژه رحیم‌آباد-کلاچای/ ساخت این راه از بار ترافیک بزرگراه قزوین-رشت می‌کاهد
کد خبر: ۳۴۸۶۹۰ نویسنده: فاطمه محمدبیگی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۷ ساعت: ۱۳:۳۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس خبر داد

جذب بودجه برای تکمیل پروژه رحیم‌آباد-کلاچای/ ساخت این راه از بار ترافیک بزرگراه قزوین-رشت می‌کاهد

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: خوشبختانه در هفته گذشته دستور داده شد ۵۰ درصد از مطالبات پیمانکاران پروژه رحیم‌آباد-کلاچای که ۲۳میلیارد تومان بود از خزانه پرداخت شود.

جذب بودجه برای تکمیل پروژه رحیم‌آباد-کلاچای/ ساخت این راه از بار ترافیک بزرگراه قزوین-رشت می‌کاهد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ ساخت جاده قزوین- رحیم آباد- کلاچای به طول ۱۵۴کیلومتر از سال۹۲ کلید خورد که ۷۰کیلومتر از این مسیر در استان قزوین و مابقی در گیلان قرار دارد.

احداث این مسیر با هدف برقراری مسیر دسترسی جدید بین این دو استان از سمت شرق آن‌ها و با هدف کاهش بار ترافیکی جاده‌های شمالی کشور آغاز شد.

با این وجود پس از گذشت چند سال از آغاز اجرای جاده قزوین-کلاچای به دلیل مشکلات اعتباری و پس از آن طرح مشکلات زیست محیطی (نبود پیوست زیست محیطی) و اختلافات میان دستگاهی و ورود دستگاه قضا، این پروژه پس از کمتر از ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد.

۵۰ درصد از مطالبات پیمانکاران پرداخت می‌شود 

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره آخرین خبرها از پروژه راه رحیم آباد _کلاچای اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر با همکارانم نشست‌های متعددی با نمایندگان استان گیلان داشتیم و نامه‌ای با امضای چهار نماینده استان تنظیم شد.

وی افزود: با حضور مسئولین برنامه و بودجه، راه و شهرسازی و استاندار قزوین پیگیر شدیم که مطالبات پیمانکار پروژه که از پیمانکاران قرارگاه خاتم الانبیا است وصول شود تا دستگاه‌های قرارگاه از این جاده جمع ‌آوری نشود.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: خوشبختانه در هفته گذشته دستور داده شد ۵۰ درصد از مطالبات پیمانکاران که ۲۳میلیارد تومان بود از خزانه پرداخت شود و تلاش‌ها برای وصول باقیمانده مطالبات ادامه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به رایزنی با نوبخت رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: خوشبختانه توانستیم این بودجه را برای جاده رحیم آباد _کلاچای علاوه بر بودجه اصلی جذب کنیم.

محمدبیگی در پایان گفت: این مسیر تاریخی مردم قزوین و گیلان است که با افتتاح آن از بار ترافیکی بزرگ راه قزوین به رشت و منجیل کاسته می‌شود و رسیدن به شمال کشور را برای مردم استان آسان‌تر می‌کند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان