۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هیئت‌های ورزشی استان قزوین سال ۹۹ را چگونه گذراندند؟
کد خبر: ۳۴۸۶۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ساعت: ۱۵:۲۱ ↗ لینک کوتاه

سایه سنگین کرونا بر ورزش؛

هیئت‌های ورزشی استان قزوین سال ۹۹ را چگونه گذراندند؟

سالی که گذشت قهرمانان تلاش کردند تا در المپیک ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ به میدان بروند و برای رسیدن به این مهم خود را آماده ساختند، تیم های ‌لیگ برتری هم با تمام شیوه نامه‌های بهداشتی مسابقات خود را پیگیری کردند اما بیشتر رشته‌های ورزشی نیمه فعال به فعالیت‌های خود ادامه دادند.

هیئت‌های ورزشی استان قزوین سال ۹۹ را چگونه گذراندند؟
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ سال۹۹ برای ورزش استان قزوین در ایام کرونایی با تمام تعطیلی و فعالیت‌های نصف و نیمه خود به روزهای پایانی خود رسیده است.

قهرمانان تلاش کردند تا در المپیک ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ به میدان بروند و برای رسیدن به این مهم خود را آماده ساختند، تیم ‌لیگ برتری هم با تمام شیوه نامه‌های بهداشتی مسابقات خود را پیگیری کردند، بیشتر رشته‌های ورزشی نیمه فعال به فعالیت‌های خود ادامه دادند و استخرها در کنار رشته‌های رزمی پر برخورد یک سال تعطیل را پشت سر گذاشتند.

سالی که گذشت جامعه ورزش مثل همیشه در کنار سایر اقشار جامعه بوده و کمک‌های مومنانه خود را در اختیار افراد آسیب دیده از کرونا قرار دادند.

موضوع مهم در سالی که گذشت، کاهش ورزشکاران ساماندهی شده استان بود و بیشتر قهرمانان حرفه‌ای به تنهایی و محدود ورزش کردند و ورزشکاران آماتور هم به جهت دوری از ورزش تنها چاق شدند.


اما در سالی که گذشت اسکواش استان قزوین از رتبه‌های ته جدولی فدراسیون با افتتاح کورت شیشه‌ای به جمع استان‌های برتر رسید و کرونا باعث شد فعالیت‌های مجازی این هیئت نسبت به سایر رشته‌های ورزشی قوت بگیرد.

هیئت اسکی در این ایام به دلیل نبودِ زیر ساخت بیشتر به فعالیت پایه‌ای پرداخت، هیئت انجمن‌های ورزشی هم که خود شامل چند هیئت و رشته مختلف می‌شود به دلیل کرونا آنطور که باید فعالیت چشمگیری نداشت، ولی انجمن دارت استان قزوین با فعالیت‌های مجازی خود این رشته ورزشی را بیش از پیش در بین اقشار مختلف معرفی و فعال کرد.

هیئت اسکیت هم در سالی که گذشت با کرونا دست و پنجه نرم کرد؛ اما در ایامی که توان فعالیت داشت مسابقات مجازی و حضوری برگزار کرده و چرخ این ورزش به نوعی چرخید.

بسکتبال در سال کرونایی خود شاهد اتفاقات خوب بود و تیم‌های دختران و پسران استان قزوین با حمایت شورا و شهرداری قزوین در لیگ برتر به میدان رفتند و با حریفان مصاف کردند و از شهرستان البرز هم یک تیم جوان در مسابقات دسته اول، نماینده استان بود.

بدمینتون جزء آن دسته از ورزش‌های استان بود که با مجوز ستاد کرونا فعالیت داشت و علاقمندان به این ورزش بوستان‌ها را حتی در ایام کرونایی خالی نکردند و پایه ورزش بودند.
 
هیئت بدنسازی و پرورش اندام با بیشتر باشگاه فعال استان قزوین در سال ۹۹، بنا به دستور ستاد کرونا گاهی فعالیت داشت و گاه بدون توجه به پروتکل‌هایی بهداشتی باشگاه‌داران، مربیان و ورزشکاران در باشگاه‌ها حضور اندک داشتند.

بوکسورها در سالی که گذشت بیشتر به فعالیت در شهرستان‌ها تمرکز داشتند و در سال کرونایی این هیئت پا از قزوین فراتر گذاشت و حالا بیشتر شهرستان‌های استان نیز پایگاه تخصصی بوکس دارند.
 
هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس هم مثل چندین رشته ورزشی دیگر با دستور ستاد کرونا فعالیت داشت و در ایام آخر سال یک رقابت استانی برگزار کرد.
 
هیئت پزشکی ورزش استان قزوین در سال ۹۹ حال خوبی نداشت چراکه میزان ورزشکاران ساماندهی شده استان کاهش چشمگیری داشتند، اما این هیئت با توجه به وظیفه خود کار نظارت در ایام سال را پیگیری و کلاس‌های آموزشی را مجازی برگزار کرد.

هیئت‌های تکواندو و تیراندازی اگرچه امسال در لیگ برتر تیم‌داری نکردند؛ اما قهرمانان استان قزوین در رقابت‌های کشوری مثل همیشه خوش درخشیدند و سکوهای مختلف را از آنِ خود کردند.

هیئت تیر و کمان امسال فعالیت چندانی به جز میزبانی اردوی تیم ملی در آبیک نداشت، هیئت‌های تنیس و تنیس روی میز هم با دستور ستاد کرونا فعالیت داشت و چهره‌های شناخته شده استان قزوین در رده‌های سنی مختلف، در رقابت‌های سطح اول کشور خوش درخشیدند.

 
هیئت‌های جودو، ورزش‌های رزمی از جمله رشته‌های پرخطری بودند که با دستور ستاد کرونا تنها چند روز مجوز فعالیت داشتند، ورزشکاران جانبازان و معلولین در سالی که گذشت مجازی فعالیت داشتند و ملی پوشان و ورزشکاران والیبال نشسته در لیگ برتر و دسته اول با حریفان مصاف کردند و مثل ادوار گذشته لیگ موفق ظاهر شدند.

چوگان‌بازان استان قزوین با توجه به فعالیت فدراسیون آنچنان که باید تاخ و تازی نداشتند، دوچرخه سواران استان هم در این ایام فعالیت‌های همگانی و آموزشی خود را چند پله جلو برده و در رقابت‌های محدود کشوری هم قهرمانان استان خوش درخشیدند.

دو و میدانی در این ایام فعالیت مختلفی نداشت و تنها در چند رویداد و انتخابی تیم ملی دوندگان استان با حریفان مصاف کردند، ژیمناستیک هم در ایامی که گذشت فعالیت قابل توجهی نداشت و تنها دو اردوی تیم ملی ژیمناستیک در شهر الوند برگزار شد.

هیئت سوارکاری در سال 99، فعالیتی نداشت و تنها سوارکاران با اسب‌های خود در باشگاه‌های سواری تمرین داشتند. شطرنج از جمله هیئت‌های موفق در ایام کرونا بود که به صورت مجازی رقابت‌های مختلف را برگزار و قهرمان استان قزوین در رقابت‌های آسیایی خوش درخشید.

کبدی کاران استان هم در سال گذشته به صورت نیمه فعال فعالیت داشتند و در لیگ برتر بانوان مثل ادوار گذشته خوش درخشیدند.

کشتی هم از جمله رشته‌های ورزشی در استان قزوین بود که سال کرونایی 99، فعالیت نداشت و چند ماهیست چشم انتظار انتخاب رئیس جدید است؛ اما هیئت کاراته هم که در این ایام مجوز فعالیت قهرمانی و همگانی نداشت، قهرمانان ملی پوش استان تمرینات انفرادی و اردوهای تمرینی خود را پشت سر گذاشتند و در رقابت‌های سوپر لیگ به میدان رفته و حالا منتظر کسب نشان قهرمانی‌اند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان