۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین استان قزوین نیازمند راه‌اندازی فرودگاه ویژه صادراتی است/ شرکت‌های تولی‌پرس، کنتورسازی، فرنخ و نازنخ منتظر نگاه ویژه‌ دولت است
کد خبر: ۳۴۸۵۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۹ ساعت: ۱۲:۱۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین خطاب به وزیر صنعت:

استان قزوین نیازمند راه‌اندازی فرودگاه ویژه صادراتی است/ شرکت‌های تولی‌پرس، کنتورسازی، فرنخ و نازنخ منتظر نگاه ویژه‌ دولت است

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به اینکه استان قزوین نیازمند توسعه فرودگاه ویژه است؛ گفت: متاسفانه هرگاه برای توسعه فرودگاهی استان قزوین اقدام کردیم شاهد عدم همکاری مقامات اجرایی کشور بودیم.

استان قزوین نیازمند راه‌اندازی فرودگاه ویژه صادراتی است/ شرکت‌های تولی‌پرس، کنتورسازی، فرنخ و نازنخ منتظر نگاه ویژه‌ دولت است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، فاطمه محمدبیگی پیش از ظهر امروز(شنبه) در حاشیه سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین در امتداد جاده ابریشم قرار دارد که‌ از دیرباز، پیشینه بسیاری از مردمانش تجارت و بازرگانی بوده و همچنان این روند ادامه دارد؛ لذا نیازمند توسعه بسترهای صادراتی، وارداتی و ظرفیت‌های بازرگانی است.

وی افزود: از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست داریم که با دیپلماسی اقتصادی پیشرفته و جلساتی که با وزیر خارجه برقرار می‌کنند برای ارتقای دیپلماسی اقتصادی کشور تلاش کنند و تعداد رایزنی‌های بازرگانی بین‌المللی را از استان قزوین افزایش دهند.

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به لزوم اهتمام ویژه در معرفی ظرفیت‌های بازرگانی قزوین به کشورهای خارجی بیان کرد: استان قزوین این قابلیت را دارد که جایگاه ایران را در فضای بین المللی و تجاری ارتقاء بخشد؛ چراکه محصولات این استان، ویترینی زیبا از محصولات صنعتی کشور ایران محسوب می‌شود که نیاز است به جامعه بین‌المللی عرضه شود.

محمدبیگی با اشاره به اینکه استان قزوین نیازمند توسعه فرودگاه ویژه است؛ تصریح ‌کرد: متاسفانه هرگاه برای توسعه فرودگاهی استان قزوین اقدام کردیم شاهد عدم همکاری مقامات اجرایی کشور بودیم؛ در استان البرز فرودگاه پیام احداث شد اما قزوین با این همه پیشینه صنعتی و دارا بودن محصولات صادراتی ویژه فاقد فرودگاه است؛ لذا بسیار مهم است که قزوین از فرودگاه برخوردار شود.


۸۰درصد محصولات بهداشتی و شوینده‌ها در استان قزوین تولید می‌شود

وی با بیان اینکه حمایت از خوشه‌های جدید صنایع به ویژه قطعه‌سازان در استان قزوین باید در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: از آنجایی که قزوین عملا پایتخت قطعه‌سازی خودرویی کشور است و بسیاری از قطعه‌سازان در استان، زنجیره قطعات مورد نیاز صنایع به ویژه بحث خودرو را تامین می‌کنند؛ لذا نیاز به حمایت بیشتر، پشتیبانی تسهیلاتی، بانکی و اداری دارند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ادامه داد: باتوجه به آلایندگی‌های حاصل از صنایع استان قزوین، ما خواهان استقرار صنایعی هستیم که قابلیت‌های زیست محیطی خوبی داشته باشند.

وی اضافه کرد: بحث مدیریت پساب‌های صنعتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا پیشرفت صنعت اگر بدون توجه به بحث محیط زیست باشد اثر معکوس در زندگی مردم استان خواهد گذاشت که می‌تواند مضرات جبران‌ناپذیری را بر جای بگذارد.

محمدبیگی تصریح کرد: حمایت از واحد‌های نیمه فعال شهر صنعتی البرز به عنوان قدیمی‌ترین شهر صنعتی کشور بسیار ضروریست که نیازمند یک طرح بازآفرینی و بازتولیدی برای شناسایی واحد‌های فرسوده و کلینیک اورژانس صنعت است تا بتواند مشکلات صنایع قدیمی شهر صنعتی البرز را برطرف کند.

وی افزود: البته کلینیک اورژانس صنعت در استان قزوین عملا تشکیل شده و به نظر می‌رسد که نیازمند دیدگاه حمایتی شخص وزیر است چه بسا که جایز نیست با توسعه شهرک‌های صنعتی جدید، شهر صنعتی البرز را به حال خود رها کنیم و سرانجام خوبی نخواهد داشت.

استان قزوین نیازمند توسعه بسترهای صادراتی و وارداتی است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان قزوین به دلیل اهمیت محصولات صنعتی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد؛ بیان کرد: رسیدگی به وضعیت صنعت، درمان معضلات صنعتی در استان قزوین بوده و منجر به پایداری اشتغال در استان خواهد شد.

محمدبیگی عنوان کرد: بیش از ۸۰درصد محصولات بهداشتی و شوینده‌ها در استان قزوین تولید می‌شود و همچنین استان در بسیاری از صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی و صنایع کاشی و سرامیک جزو استان‌های پیشرو است.

وی با اشاره به جایگاه خوب استان در خوشه صنایع دستی و تزئینی اظهار کرد: استان قزوین در بحث فراهم کردن بسترهای گمرکی برای صادرات و واردات کالا ظرفیت محدودی دارد که نیاز به توسعه دارد تا بتوان محصولات صنایع را در اشل بزرگ‌تری برای واردات و صادرات آماده کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه سرعت ورود مواد اولیه به صنایع ما باید افزایش پیدا کند، افزود: در حوزه صنعت استان قزوین پیگیری مطالبات صنعتگران اهمیت ویژه‌ای دارد که نیازمند تخفیفات ویژه برای آن‌ها هستیم چه بسا که با توجه به گرانی شدید مصالح و هزینه بالای تامین زیرساخت‌های استقرار صنایع باید یارانه‌های ویژه یا بسته‌های حمایتی ویژه برای صنایع جدید و در حال احداث در نظر گرفته شود.

محمدبیگی در پایان گفت: کنتورسازی، تولی‌پرس و شرکت‌های ریسندگی و بافندگی از شرکت‌های قدیمی در استان قزوین است که قابلیت ادامه حیات و ‌نوسازی را دارد؛ بنابراین منتظر اقدامات عاجل وزیر صنعت و وزیر کار و امور اجتماعی هستند؛ همچنین انتظار داریم در سفر امروز وزیر برای تامین زیرساخت‌های تجاری جدید گشایشی حاصل  شود.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان