۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین پذیرای هیچ مسافری در ایام نوروز نیستیم/تا ۲ماه آینده بخش زیادی از جامعه واکسینه می‌شوند
کد خبر: ۳۴۸۵۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۸ ساعت: ۱۴:۱۵ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین:

پذیرای هیچ مسافری در ایام نوروز نیستیم/تا ۲ماه آینده بخش زیادی از جامعه واکسینه می‌شوند

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: با توجه به شرایط موجود کرونایی در کشور و استان قزوین، هیچ تصمیمی مبنی بر اسکان مسافران نوروزی گرفته نشده است و در کل از پذیرش مسافران نوروزی معذوریم.

پذیرای هیچ مسافری در ایام نوروز نیستیم/تا ۲ماه آینده بخش زیادی از جامعه واکسینه می‌شوند
منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح‌قزوین درباره شرایط کرونا در استان قزوین اظهار کرد: مهار کرونا به رفتار مردم، کسبه و بازار بستگی دارد که دچار خوش بینی نشویم و پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

وی افزود: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است که این یک زنگ خطر برای استان قزوین است.

این مقام مسئول بیان کرد: ما با رعایت ۹۰ درصدی پروتکل‌ها می‌توانیم با ویروس کرونا مقابله کنیم و آن را مهار کنیم، لذا باید ضمن عدم تردد غیرضروری و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در مکان‌های پر ازدحام از دوماسک استفاده کنیم.

وی با اشاره به تزریق واکسن کرونا اذعان کرد: درکنار رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی، تزریق واکسن کرونا از مهمترین اقدامات است که با اولویت کادر درمان آغاز شده و مرحله دوم و سوم نیز در حال اجراست که امیدواریم با خرید جدیدی که از کشور کوبا انجام گرفته، تعداد واکسن ها و واکسیناسیون و سرعت آن بیشتر شود.

مردم سفرهای نوروزی را لغو کنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده بخش زیادی از جامعه واکسینه شوند، اما تا آن زمان با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، هجمه برای خریدهای نوروزی بسیار بالاست و مردم باید رعایت کننده اصول مهم بهداشتی باشند.

وی با اشاره به اسکان مسافران نوروزی ۱۴۰۰ بیان کرد: با توجه به شرایط موجود کرونایی در کشور و استان قزوین، هیچ تصمیمی مبنی بر اسکان مسافران نوروزی گرفته نشده و پارک‌ها، مدارس، مساجد و امامزادگان تعطیل بوده و برای هتل ها نیز هنوز تصمیمی اتخاذ نشده اما در کل از پذیرش مسافران نوروزی معذوریم.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین ابراز کرد: از مردم استان قزوین نیز می‌خواهیم که برای حفظ سلامت خود و خانواده، سفرهای نوروزی را لغو کنند، چرا که هیچ نقطه ای به اندازه استان قزوین شرایط مناسبی ندارد.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان